Citat:
Ursprungligen postat av Bullpappret
Hallå allesammans.
Min compaq laptop har gått sönder. Jag hade datorn på över natten för att jag höll på att ladda ner League of Legends. När jag vakna och kollade till datorn så var den på 70%, då den på något sätt hade fastnat. Musen ville inte röra på sig, så jag startade om datorn. När datorn startade så stod det COMPAQ i mitten av skärmen och längre ner " Press <ESC> to Enable Startup Messages osv...
Efter en minut försvinner det och det förblir en svart skärm med ett blinkande streck uppe i vänstra hörnet.
Är inte världens expert på datorer men jag tror att det är hårddisken som är paj, då jag har testat att ominstallera windows. Jag kommer bara fram till den delen då man ska välja vart man vill installera windows. Det står "Det gick inte att hitta några enheter. Klicka på Läs in drivrutin om du vill hämta en lagringsdrivrutin."
Om det nu är hårddisken det är fel på, kan jag bara köpa en ny och installera windows igen eller hur ska man göra ?
Kanske hårddisken som är lite lös? Öppna datorn och försök göra den "o-lös", se om det hjälper.
Vadfan är motsatsordet till lös?