• 2
  • 3
2013-02-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasha
Du ska ha mineralfoundation, inget annat då det kan täppa igen dina manliga porer grovt (män har större och mer synliga porer än kvinnor).
Jag skulle säga Laura Mercier Mineral foundation, finns på NK. Eller Jane Iredale pressed powder. Håller bäst och syns inte på huden som krämprodukter kan göra. Vad du än gör köp inte från Mac, Make up store eller något skitmärke. Investera och du får se bra resultat.
Plus, med mineralfoundation använder man en stor borste (kabuki) så slipper du tänka på linjer, att huden ska se ojämn ut etc etc..

Mac och make up store är definitivt inte skitmärke. Mac är en av de bästa produkter i världen och används av extremt många makeupartister. Har du utbildning inom området för låter VERKLIGEN inte så. Om du ser dem som skitmärke så kan man ju undra vad du i din mening tycker är bra produkter. Hoppas du som skapade tråden lyssnar på en som har utbildning, annars kan du ju lika gärna bara gissa dig fram. Hoppas att ens kunskaper kan gynna dig
Citera
2013-02-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Jo det är väll inte lukten främst utan att män har 20% fetare och 20% tjockare hud+ grövre. Men jag får väll göra ett försök då. För din skull

Hur är bodyshops och apotekets produkter. Överskattade?

Män har tjockare hud än kvinnor därför behövs mycket fukt innan smink på killar, mer än på kvinnor iaf. Och lägger till en sak till ang mina andra svar haha, var försiktig med puder och concealer runt skäggpartiet. Och make up store är det enda märket jag vet som inte använder någon alls parfym i någon sminkprodukt. Luktar absolut ingenting! En sak som inte många vet är att många märken använder parfym i sina produkter för att dölja att produkten är gammal (blää).
Citera
2013-02-06, 16:11
Medlem
lamenames avatar
Kör på BB-cream! Funkar utmärkt.
Citera
2013-02-07, 23:06
Medlem
Nu är jag visserligen tjej, men av alla märken jag testat - både budget och snordyra - så kan jag verkligen rekommendera ansiktsvård från Boots No7. Deras primer är grym och och slätar verkligen ut huden och reducerar linjer. Den innehåller ingen färg och ger därför inte ett "smuligt" intryck efter några timmar som foundation gör. Och luktar neutralt. Den kombinerat med deras serum har förbättrat min hy avsevärt. Det låter som hokuspokus, men man ser verkligen skillnad på linjerna i pannen vid daglig användning. Plus att huden blir jämn och fin i tonen.

http://www.bangerhead.se/sv/artiklar...y-primer-.html

http://www.bangerhead.se/sv/artiklar...ty-serum-.html

Mitt råd till alla är att skippa foundation och ha så lite smink på hyn i ansiktet över huvud taget. Det täcker igen porerna och gör lätt att man får kvisslor och finnar. Satsa istället på bra hudvård och ev behandlingar om det är riktigt illa. Jag ser direkt om någon har foundation och/eller puder och tycker att det lätt ser smuligt och flottigt ut efter några timmar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in