2013-01-26, 13:55
Medlem
Tja jag har STORA problem. För att göra en lång historia kort:

Min dator fick en stor fet spricka så jag fick sitta med datorn vi hdmi. Sedan skulle jag till en kompis och tog med mig datorn. Vi gjorde aldrig ngt med datorn, sedan när jag kom hem så fick jag problem. Datorn verkade vilja till startreperation av Windows och jag kom aldrig ifrån det där ( man såg några små enstaka pixlar på skärmen) men det visas ju då fan inte på hdmi så jag stänger av datorn och försöker att gissa mig fram så att datorn inte skulle komma till startreperationen men den kom bara dit så då beslöt jag mig för att försöka byta till en gammal laptop skärm som jag hade som låg framme. Jag skruvade upp datorn men det var ju fel kabel till den andra skärmen såklart. Och nu så ser man inte ett skit på skärmen vad ska jag göra??? Det viktigaste är igentligen hårddisken kan man lämna in den eller ngt??? Snälla snabbt svar
Citera
2013-01-26, 13:57
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Pratar vi om en bärbar dator?
Citera
2013-01-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Pratar vi om en bärbar dator?
Ja en hp g62
Citera
2013-01-26, 14:01
Medlem
AnonCaps avatar
plocka ut hårddisken och sätt i den i en stationär, problemet löst! Sen är de bara att föra över filerna.
Citera
2013-01-26, 15:37
Avstängd
sommarlovs avatar
Låt se, du tappade datorn, skärmen skadades, och troligen också hårddisken.
Du trodde av någon anledning att du kunde byta själva skärmen, vilket inte gick, då kontakten är av annan typ.
Dessutom sabbade du något så skärmen inte visar någonting nu.

Nu säger du att dina saker på hårddisken är viktigast.
Stoppa då i hårddisken i en USB-vagga, och be en bön till datorguden att du kan läsa filerna du vill ha...!
Citera
2013-01-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Låt se, du tappade datorn, skärmen skadades, och troligen också hårddisken.
Du trodde av någon anledning att du kunde byta själva skärmen, vilket inte gick, då kontakten är av annan typ.
Dessutom sabbade du något så skärmen inte visar någonting nu.

Nu säger du att dina saker på hårddisken är viktigast.
Stoppa då i hårddisken i en USB-vagga, och be en bön till datorguden att du kan läsa filerna du vill ha...!

Nej jag slängde ett batteri i skärmen så den gick sönder sedan sånförsökte jag att byta skärm ja! Men vad är en usb vagga? Hur mycket kostar dom ? Vart kan jag köpa dom?
Citera
2013-01-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonCap
plocka ut hårddisken och sätt i den i en stationär, problemet löst! Sen är de bara att föra över filerna.
Det hade jag tänkt på men har ju då ingen stationär dator
Citera
2013-01-27, 14:26
Medlem
Kan en sådanhär fungera tro?? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/68566-deltaco_universal_drive_adapter
Citera
2013-01-28, 09:18
Medlem
AnonCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceFoxer14ever
Kan en sådanhär fungera tro?? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/68566-deltaco_universal_drive_adapter

Ja en sån fungerar! Hur hade du tänkt att lägga in filerna då? på en annan bärbar?
Citera
2013-01-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonCap
Ja en sån fungerar! Hur hade du tänkt att lägga in filerna då? på en annan bärbar?

Ja har köpt en ny men vill ju ha alla spel,program och filer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in