2013-01-26, 13:26
Medlem
min morfar har en ny dator med windows 7 64 bit och vill använda sin urgamla skrivare (han skriver ej ut så mycket så att köpa en ny känns onödigt) men jag får det inte att fungera. Att få den installerad är inga problem och den syns i enheter och skrivare men när jag försöka skriva ut händer inget alls eller så vill utforskarem starta om sig själv. Snälla hjälp.

Snabba, seriösa svar uppskattas då jag kommer åka hem från min morfar snart.
Citera
2013-01-26, 13:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du läst in drivrutiner? -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=se&lc=sv&dlc=sv&product=58707
Citera
2013-01-26, 13:42
Medlem
Ja det skedde automatiskt när jag kopplade in den
Citera
2013-01-26, 13:43
Medlem
Har också kollat att det är den senaste
Citera
2013-01-26, 13:44
Medlem
7777777s avatar
Hur har du installerat skrivaren? Använt senaste drivrutinen eller tagit en gammal från någon skiva din morfar fått med till skrivaren?
Citera
2013-01-26, 15:03
Medlem
PeterNosters avatar
Vaddå urgammal. Den är från 1998. Har en själv. När färgen var slut så kostade nya färgpatroner lika mycket som en ny skrivare.

Att utforskaren krashar på grund av en skrivare låter konstigt. Valde du drivrutiner för Windows 64 bits?
Citera
2013-01-26, 18:05
Medlem
Jag följde instruktionerna på hp. Enligt dem så skulle allt gå automatiskt. Jag stoppade i usbkabel ( som jag d,ockat med dem gamla sladden) och startade skrivaren och den installerade sig själv. Har kollat allt och det verkar ej vara drivrutinerna. Jag tog ett val som hade något om buffert och då sa datorn att det inte fanns eller var tillgängligt, sedan valde jag bort det och då startade utforskarem om sig själv när jag försökte skriva ut + att felsökaren ej kan hitta skrivaren men den finns där.
Citera
2013-01-26, 18:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahriel
Jag följde instruktionerna på hp. Enligt dem så skulle allt gå automatiskt. Jag stoppade i usbkabel ( som jag d,ockat med dem gamla sladden) och startade skrivaren och den installerade sig själv. Har kollat allt och det verkar ej vara drivrutinerna. Jag tog ett val som hade något om buffert och då sa datorn att det inte fanns eller var tillgängligt, sedan valde jag bort det och då startade utforskarem om sig själv när jag försökte skriva ut + att felsökaren ej kan hitta skrivaren men den finns där.

Hur ser det ut under -> Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Enheter och skrivare?

Windows läser in en ny maskinvara i systemet, men det betyder inte att det avser själva drivrutinen.
Citera
2013-01-26, 18:28
Medlem
Skrivare. Står där med namn och allt. Jag kan gå in och ändra inställingar osv så då borde väl allt vara rätt inställt. Har den också som standard skrivare.
Citera
2013-01-26, 20:57
Medlem
Det du har just nu är ett skal till drivrutin, lite som jag är ett skal till människa. När du ser på mig så verkar allt okej och jag kan upprepa mitt namn och ålder, men långt där inne så funkar inte saker som dom ska då fullständig biologi/drivrutin saknas.

Gå till länken tidigare angiven.

Ladda ner.

Start - sök: devmgmt.msc - öppna

Avinstallera skrivare och drivrutin.

Kör installationen för filen du laddat ner.
Citera
2013-01-27, 19:30
Medlem
PeterNosters avatar
Tydligen finns drivrutinen med på Windows 7 CDen eller installeras med Windows update. Ingen nedladdningsbar finns. Det står att alla funktioner inte finns med. Är det nåt speciell typ av dokument den inte klarar kanske? Går det att skriva ut testsidan?

Citat:
Drivrutinerna för din HP-produkt är redan inkluderade i det nya operativsystemet Windows 7! Du behöver inte hämta drivrutiner för att använda produkten . Anslut enkelt skrivaren till datorn med en USB-kabel och Windows Update installerar automatiskt drivrutinen för produkten.
Med drivrutinen i operativsystemet fungerar inte alla knapparna på produkten, och en del av de avancerade produktfunktionerna är inte tillgängliga. Information om drivrutinen i operativsystemet och om provisoriska lösningar finns i avsnittet Vanliga frågor .

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01892032&cc=se&dlc=sv&lc=sv&os=4 063&product=58707&sw_lang=

Edit:
Fungerar Windows Update på datorn? Den kanske måste hämta därifrån. Har du en olaglig Windows 7 så fungerar väl inte alltid Windows Update.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-01-27 kl. 19:39.
Citera
2013-01-27, 23:17
Medlem
Det är en helt laglig version jag har. Update funkar helt korrekt. Det är testsidan som inte funkar. Har också försökt med worddokument. Men som sagt händer ingenting. Nu är jag heller inte kvar hos min morfar sā jag kan inte försöka just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in