2005-05-06, 01:11
Medlem
Caves avatar
Jag skriver dagligen ner mina tankar på olika ställen runtom på nätet. Ibland händer det att man snubblar över personer som skriver i samma anda och på samma sätt som en själv. Vilket känns skönt att veta att man inte är ensam om att fundera över de tankar som blir över när alla andra tänker på dem.

Har det hänt er någon gång att ni läst något som är såpass lika det ni själv skrivit att det är en ren tillfällighet att det inte är ni som skrivit det ni läser?

[Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den så skicka gärna vidare till mer passande forum om nödvändigt]
Citera
2005-05-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cave
Jag skriver dagligen ner mina tankar på olika ställen runtom på nätet. Ibland händer det att man snubblar över personer som skriver i samma anda och på samma sätt som en själv. Vilket känns skönt att veta att man inte är ensam om att fundera över de tankar som blir över när alla andra tänker på dem.

Har det hänt er någon gång att ni läst något som är såpass lika det ni själv skrivit att det är en ren tillfällighet att det inte är ni som skrivit det ni läser?

tveksamt om tråden hör hemma här.
svar på frågan: ja, jag har träffat några på FB som verkar likna mig en del
Citera
2005-05-07, 02:54
Medlem
Makehastes avatar
Noveller -> Mja, mje... Filosofi?
Citera
2005-05-07, 21:04
Medlem
a4swes avatar
Nä jag tror inte det.
Ingen tycker som jag.

Ett problem jag har är att jag allt som oftast stöter på nazister och annat pack som har liknande åiskter som mig, det är riktigt otrevligt, men det kanske inte var riktigt topic, så strunt samma.
Citera
2005-05-07, 21:14
Medlem
farbror einars avatar
Jag och en till här på FB är fruktansvärt lika varandra.Och av hänsyn till denne person vill jag inte uppge vederbörandes namn.
Men med vederbörande kan man skriva vad man tycker och får ett invecklat svar man kopplar på en gång.Kort och gott en tankefrände.
Citera
2005-05-08, 03:01
Medlem
Elliott Smith, Bright Eyes, Dostojevski, Ingmar Berman, du, du, ni....listan kan göras lång, alla har små delar av mig och jag består av delar av er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in