2026-02-02, 21:57
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Japp, därför bör man bara ha en trailer och den används på egen lastbil, där den gör mest nytta.

Men om du har 40st så kommer ändå dina anställda ta en oavsett.
Citera
2026-02-02, 22:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Men om du har 40st så kommer ändå dina anställda ta en oavsett.

Men vad ska du med 40 stycken till? Det finns väl inte ens så många typer av släp.

Jag kör med mods som ger tuffare ekonomi så mina uppdrag ger inga miljoner utan det högsta jag sett än så länge (lvl 27) är runt 106 000kr så man får jobba för allt.
Har än så länge en arbetare och hon är än så länge rent ut usel och drar in korvören eller går minus på sina körningar.

Har andra saves där jag har några hundra lastbilar och alla garage som går att köpa och varje gång man sover så kommer det in några miljoner extra på kontot. Blir inte så kul i längden så nu kör jag den tuffare varianten.
Citera
2026-02-02, 22:38
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Men vad ska du med 40 stycken till? Det finns väl inte ens så många typer av släp.

Jag kör med mods som ger tuffare ekonomi så mina uppdrag ger inga miljoner utan det högsta jag sett än så länge (lvl 27) är runt 106 000kr så man får jobba för allt.
Har än så länge en arbetare och hon är än så länge rent ut usel och drar in korvören eller går minus på sina körningar.

Har andra saves där jag har några hundra lastbilar och alla garage som går att köpa och varje gång man sover så kommer det in några miljoner extra på kontot. Blir inte så kul i längden så nu kör jag den tuffare varianten.

De anställda tar en trailer och kör in storkovan. Därför har man en massiv vagnspark.

Alla spelar olika men AIn i spelet är den samma. Anställda snor en trailer oavsett som sagt.

Sen blir det en hel del på en profil som är nära 12 år gammal.

Men du får allt göra en ordentlig tutorial för jag spelar uppenbarligen skitet fel. OMG.
Senast redigerad av BlackBooks 2026-02-02 kl. 22:42.
Citera
2026-02-03, 06:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
De anställda tar en trailer och kör in storkovan. Därför har man en massiv vagnspark.

Alla spelar olika men AIn i spelet är den samma. Anställda snor en trailer oavsett som sagt.

Sen blir det en hel del på en profil som är nära 12 år gammal.

Men du får allt göra en ordentlig tutorial för jag spelar uppenbarligen skitet fel. OMG.

Man får spela exakt hur man vill så du får ha mängder med trailers.
Citera
2026-02-03, 12:19
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ja men problemet är att de får färre möjligheter när de sen ska åka hem igen.
Är väldigt trött på att många av dom kör samma städer hela tiden.
Alta verkar va en stor favorit. Spelar ingen roll om jag flyttar dom till andra länder (tex från Malmö till Milano) så kör dom ändå till Alta och tomt tillbaka.
Förarna har även bra betyg och andra färdigheter än bara långkörningar.
Men på de nya jag anställer ska jag inte uppgradera deras Långkörning mer mer än 2-3 innan allt annat är fullt. Tror att det löser det, vad ja kan se på andra förare.

Kan man se om ett företagssläp används av någon förare, alltså medan dom är ute och kör?
Citat:
Då får man ju hålla efter sina anställda och ta ifrån dem trailers så dom bara tar snabbjobb. SCS är inte bra på AI delen i spelet.
Hur håller man efter sina anställda?
När jag själv är ute och kör kan ja ju inte hålla koll på vad dom andra gör.
Eller hur menar du?
Citera
2026-02-03, 14:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hur håller man efter sina anställda?
När jag själv är ute och kör kan ja ju inte hålla koll på vad dom andra gör.
Eller hur menar du?

Man gör det mellan sina jobb såklart. Du flyttar dem till andra garage, du kan sparka dem. Du unassignar deras trailer om dom tagit en.
Du kan träna dem i Skill Training. Typ uppgradera deras kunskaper.

Allt detta hittar du under "Hantera Chaufförer".
Citera
2026-02-03, 15:55
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Man gör det mellan sina jobb såklart. Du flyttar dem till andra garage, du kan sparka dem. Du unassignar deras trailer om dom tagit en.
Du kan träna dem i Skill Training. Typ uppgradera deras kunskaper.

Allt detta hittar du under "Hantera Chaufförer".
Jorå Skill training och att jag kan flytta och sparka dom har jag koll på. Men var dom åker med sina arbeten kan jag ju tyvärr inte styra.
Som jag skrev ovan har dom tex en kärlek för att ständigt köra till Alta, oavsett vart i världen jag verkar sätta dom.
Att sparka dom när betyget är uppe i 6+ vore nog dåligt för att börja om med en helt ny.
De med släp har jag dålig koll på efter som ja köpte det första igår.
Citera
2026-02-03, 16:47
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jorå Skill training och att jag kan flytta och sparka dom har jag koll på. Men var dom åker med sina arbeten kan jag ju tyvärr inte styra.
Som jag skrev ovan har dom tex en kärlek för att ständigt köra till Alta, oavsett vart i världen jag verkar sätta dom.
Att sparka dom när betyget är uppe i 6+ vore nog dåligt för att börja om med en helt ny.
De med släp har jag dålig koll på efter som ja köpte det första igår.

Det är det som är den genom usla AIn i detta spelet.
Citera
2026-02-03, 18:10
Medlem
.
Citera
2026-02-03, 18:20
Medlem
aina08s avatar
Ni som har koll.
Kan man ändra det som visas på GPS/Telefonen man kan ha till vänster i framrutan?
Skulle vilja ha min farthållare där eftersom det är omöjligt att se siffror och text i vanliga instrumentpanelen i min Scania R (om jag inte ändrar säte osv så jag sitter extremt nära, men då ser jag inte backspegeln mm).
Citera
2026-02-08, 03:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har kört drygt 3000 mil med min nuvarande lastbil och innan dess så har underhållet varit minimalt, nu plötsligt så har jag på 300 mil cirka 8% slitage på lastbilen. Ingen krock eller liknande har skett utan bara lugn och fin körning.
Är detta normalt eller har det kommit efter senaste uppdateringen?
Citera
2026-02-08, 11:14
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Har kört drygt 3000 mil med min nuvarande lastbil och innan dess så har underhållet varit minimalt, nu plötsligt så har jag på 300 mil cirka 8% slitage på lastbilen. Ingen krock eller liknande har skett utan bara lugn och fin körning.
Är detta normalt eller har det kommit efter senaste uppdateringen?

Däckslitage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in