2013-01-25, 17:34
Medlem
Hej.

Är hyfsat ny i staden då jag flyttat upp för att plugga. Klasskamraterna röker inte alls och ställer jag frågan ifall de känner någon som gör får jag ett förvånat nej eller "jag har inga knark kompisar" som svar.

Detta tillsammans att jag inte är särskilt social mot folk jag inte känner (aka ingen utanför min klass) gör det inte direkt lättare. Detta trots att jag bor i Flogsta som tydligen ska vara Knarkarnas näste. Nämner jag detta på andra forum brukar folk svara med "DU BOR I FLOGSTA OCH KAN INTE HITTA KRAN? DET BOR MINST 10 KRANAR PÅ VARJE VÅNING, MINST ASSÅ". Så kanske det är, men det hjälper inte mig så länge inte jag vet nån.
Citera
2013-01-25, 17:36
Medlem
Snut
Citera
2013-01-25, 17:51
Medlem
Opibusques avatar
Gå ut på natten och gå fram till skumma personer och fråga rakt ut om de har något att sälja. Har du otur så är det civilsnutar som står och spanar.
Citera
2013-01-25, 18:05
Medlem
Sir.Ps avatar
Skaffa schysst nätkran istället. Frågar du bara runt på måfå i ditt område kan du säkert hitta någon, men risken är att det är något pucko som du sen kommer stöta på hela jävla tiden.
Citera
2013-01-25, 18:10
Medlem
sätt upp plakat på bussar att du vill ha röka,--nån kommer garanterat höra av sig..om det e snuten eller nån kran får du vänta o se..
Citera
2013-01-25, 19:27
Medlem
Puffdragons avatar
Säg att en person från Uppsala skulle känna ett flertal kranar, vissa kanske är polare man känt sedan länge. Varför skulle den personen riskera något genom att hjälpa dig? Vad skulle han få ut av det?

Nää fan, jag tycker du ska försöka leta dig bort till Gottsunda Centrum, känn av folk lite först va inte rakt på, utan fråga om klockan eller cigg kanske. Sen kan du ju nämna att du vill köpa lite puk typ. Dom kommer nypa en bit, så dom fixar därför. Lämna inte iväg pengarna bara.
Citera
2013-01-25, 23:17
Medlem
Sävja, Gottsunda, Stenhagen eller lite vart som i Uppsala, men du har nog mera tur i förorterna, dock på vintern så är det svårt att hitta folk på måfå utomhus, men gör ett försök. Annars nätkran eller egen odling.
Citera
2013-01-25, 23:24
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Om du är en liten fegis som inte vågar fråga runt/vara social så hittar du ingenting heller.
Citera
2013-01-26, 02:37
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Gå ut på natten och gå fram till skumma personer och fråga rakt ut om de har något att sälja. Har du otur så är det civilsnutar som står och spanar.
Skulle det spela någon roll?
Citera
2013-01-26, 02:38
Medlem
zajjahs avatar
Gå runt och fråga. I värsta fall får du stryk..
Citera
2013-01-27, 22:26
Bannlyst
Frågan en Rastaman o Hels from Daddy Boast hehe !!

Bless up !!
Citera
2013-01-27, 22:27
Bannlyst
Den bli Bra Price medd !!

helsning Daddy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto