2013-09-09, 13:14
Medlem
Hungaros avatar
Vi kan nu konstatera att i princip alla i denna tråden hade fel i sina spekulationer om SAS.
Citera
2013-09-09, 13:23
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Vi kan nu konstatera att i princip alla i denna tråden hade fel i sina spekulationer om SAS.

Ja jösses. I alla fall angående kursen. Men hur är det med vinsten?

Själv köpte jag lite grann innan värsta krisen då jag inte kunde se sas i konkurs (eller kanske snarare spekulerade kring uppköp). Dock var detta som sagt innan lägsta pris så jag låg back länge men nu är det ju pluss!

Till skillnad från vad de flesta tycks tycka så tycker jag det är helt OK att flyga med SAS med. Trevlig personal och faktiskt oftast i tid.
Citera
2013-09-09, 18:10
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Richard Branson sa en intressant sak på 80-talet.
"The easiest way to become a millionaire? Make a billion dollars and buy an airline."

Det ligger någonting i det. Jag har aldrig köpt en flygaktie och kommer aldrig göra.

Och sedan startade han flygbolag.

OnT;
Aktier kan gå upp ett tag på ren förhoppning eller för att det var "dags för det", betyder inget.
Citera
2013-09-09, 18:13
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro

The Market can stay irrational longer than you can stay solvent.

Betyder; Jaha? 6 månader? Marknaden kan ha fel LÄNGE! SAS har ingen framtid oavsett om kursen dubblas härifrån, det betyder bara att några stekare i någt tradingrum i Stockholm drog för mycket kokain innan de tryckte på köp.
Citera
2013-09-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallersOnBoard
Hade tänkt köpa in mig i SAS när de stod på gränsen till konkurs men blev avrådd från i stort sett alla, så jag gjorde det aldrig. Men nu har aktien börjat återhämta sig rätt ordentligt som jag har förstått, har "tåget gått" eller anses det fortfarande va en bra investering? Aktien kostar ca 14 kr/st.

Om man hade köpt när jag köpte, dagen det stod "KONKURS" på Aftonbladet, då hade man varit + 129% nu. Sweeeeet!
Citera
2013-10-07, 17:33
Medlem
djuptvattens avatar
Idag gick norska sas aktien ned med 10,17 % . Frågan är om raset forstätter imorgon?

Ska man sälja ?
Citera
2015-12-12, 19:03
Medlem
Gick in med en blygsam summa på 20kr, hur går det för er?
Känns lovande. Blir spännande på onsdag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in