2013-01-24, 12:44
Medlem
Jag har hörlurar som jag gärna använder för att lyssna på musik, för att få en bättre känsla av det, samt så är det lättare att stänga av omvärlden när man endast hör musik.
Problemet är att jag har hörlurar som man måste sätta i öronen, så har inte en headset, och ingenting som jag vill köpa.

De här propparna sticker ut lite då och då, och det är då mest höger öran som drabbas. Den sitter inte ordentligt i, och man vill ju självklart inte trycka i fanskapen, så man riskerar att skada öronen. Så jag brukar oftast lägga den över höger öran, och få all musik i vänstra örat. Blir ju såklart inte så mycket känsla i det, och stänger inte av mig från omvärlden för det.

Så jag måste ställa frågan, går detta att fixa på nåt sett? Jag ser andra människor som kn ha liknaden hörlurar, men verkar som att de inte har nån problem med att ha propparna i bägge öronen. Så jag undrar, finns det en möjlighet att jag är en sån amatör att jag sätter lurarna fel, eller är det mina öron som är fel på nåt sätt?
Jag vill gärna lägga till att vänstra örat kan drabbas lik väl som höger örat, men det är höger örat som är mest besvärligast och propparna hoppar bara ur.

Tacksam för härliga svar!
Mvh Snep
Citera
2013-01-24, 12:49
Medlem
foshobros avatar
Vad är det för typ av lurar?
Citera
2013-01-24, 12:57
Medlem
Detär sådana som sätter i öronen.
Jag hittade samma typ av hörlurar i google. Dock så vet man inte riktigt hur man sätter visar upp bilden. Jag klurar nog ut det alldeles strax!
Citera
2013-01-24, 15:03
Medlem
rfvs avatar
Om det är In-Ear lurar så brukar det medfölja olika storlekar på "gummit" byt till en mindre storlek det kan hjälpa.
Citera
2013-01-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rfv
Om det är In-Ear lurar så brukar det medfölja olika storlekar på "gummit" byt till en mindre storlek det kan hjälpa.
Hmm...

Det verkar ju, lite konstigt?
Eller alltså, man fick ju med reserv proppar på köpet (Fyra styckna)
Skall jag alltså ta bort högra proppen och byta mig till det börjar kännas rätt?
Låter inte direkt som att det skulle funka, men, men..
Citera
2013-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Hmm...

Det verkar ju, lite konstigt?
Eller alltså, man fick ju med reserv proppar på köpet (Fyra styckna)
Skall jag alltså ta bort högra proppen och byta mig till det börjar kännas rätt?
Låter inte direkt som att det skulle funka, men, men..

Vi har alla olika stora hörselgångar... jag tex har väldigt trånga gångar så jag bytte gummit till de som va minst när jag köpte mina in-ear proppar...
Citera
2013-01-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Vi har alla olika stora hörselgångar... jag tex har väldigt trånga gångar så jag bytte gummit till de som va minst när jag köpte mina in-ear proppar...
Tja, alltså, vänstra örat, så sitter den ju helt perfekt, skulle jag vilja säga. Kan ju förstås hända att den KAN hoppa ur. Men för det mesta del så hoppar den näst in till alltid från högra örat.

Men kan det inte finnas små plubbar för sådana, i paketet? Jag fick nämligen reserv. Om de har olika storleker vet jag inte riktigt, de ser lika stora ut dock. Tror nog mer på att det är till för om propparna skulle försvinna eller dylikt.
Känns lite drygt när man vill gärna använda de här hörlurarna och lägga de i båda öronen för att sedan stänga av ifrån omvärlden..
Citera
2013-01-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Tja, alltså, vänstra örat, så sitter den ju helt perfekt, skulle jag vilja säga. Kan ju förstås hända att den KAN hoppa ur. Men för det mesta del så hoppar den näst in till alltid från högra örat.

Men kan det inte finnas små plubbar för sådana, i paketet? Jag fick nämligen reserv. Om de har olika storleker vet jag inte riktigt, de ser lika stora ut dock. Tror nog mer på att det är till för om propparna skulle försvinna eller dylikt.
Känns lite drygt när man vill gärna använda de här hörlurarna och lägga de i båda öronen för att sedan stänga av ifrån omvärlden..

Då är det ju bara att titta närmare på vad som följde med dina lurar... eller...??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in