2013-01-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX

Lite svårt att bara föreslå något utan att veta något om dig.

Hur erfaren är du?
Vilka champs har du spelat innan?
Föredrar du range eller meele?
Vilken roll är du bekvämast i? (jungler, top, mid, support)

Jag har väl varit i level 30 sisådär 1 och en halv vecka. Diggar att köra Mid och top. Skulle nog säga att jag gillar melee mer faktiskt! Tipsa mig gärna om fler än dom jag nämnde
Citera
2013-01-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveBoost
Jag har väl varit i level 30 sisådär 1 och en halv vecka. Diggar att köra Mid och top. Skulle nog säga att jag gillar melee mer faktiskt! Tipsa mig gärna om fler än dom jag nämnde

Jag skulle säga zed kanske. Går bra både top o mid. Jag är inte direkt någon fantastisk mid-player men har gått mid med honom ett par gånger och gjort bra ifrån mig. Extremt rolig att spela också. Dock kostar han ju 6300 men ah. Det va det första som slog mig när du sa mid-top-melee :P
Citera
2013-01-25, 12:39
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raw3n
Kan man byta ut några/alla röda runor på en mage mot ren AD? Lättare lasthitting? Smart eller inte?

Om jag möter någon melee ap i midden så brukar jag ta mitt orianna page med ad marks och autoattacka dom till döds. Npnpnnpp
Citera
2013-01-25, 12:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
Gällande MF´s Q, stämmer det att den alltid ska användas för max dps då den autoattack reset'ar medans cait´s inte gör det, eller hur funkar det ?
Visst, det resetar men det går ju rent generellt snabbare att göra 2 auto attacks.

Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Hade nyss en thresh som support, helt galen vad bra han var. Man märker hur sjukt bra vissa spelare är, han carryade hela matchen från early till late game!

Någon som har kört thresh som vill ge lite tips?!
Disengage/hard engage supports är bra mot honom, typ Janna, Taric & Alistar.
Blitzcrank fungerar väll också om du absolut måste. Köp typ Locket, Aegis om ingen annan köper den, CDR boots och bli en allmän tank. I teamfights så försöker du få in din q på antingen ad/ap carryn och lägger din ulti DIREKT efter du fått in den. Spelar ingen roll hur många som är där.

Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag har spectatat en hel del samt testat honom lite i beta-servern.

Han har väldigt mycket alternativa egenskaper som aldirg setts tidigare. Tror han kan bli hur bra som helst bara man har ett team som man är premade med (för att utnyttja lyktan optimalt).

Blir man dessutom bra på att samla själar kommer han säkert kunna bli rätt tankig tidigare än alla andra.

Hans passiv är väldigt "meh" efter du har samlat ca 100 själar så börjar dem bli värda typ 0.50 armor/ap. Vilket inte är så speciellt mycket, men visst det är alltid något.
Citera
2013-01-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniluva
Lupus!!! hahah tjenare din gamla räv!
Nämen tjena!

Citat:
Ursprungligen postat av GrooveBoost

Katarina är kanske nått för dig. Meele och mid på samma gång. Man brukar bygga henne med mycket magic penetration, och nu den senaste tiden är det inte ovanligt att man gör henne mer tankig med en Warmog's Armor.
Det svåra blir ju att inte bli skrämd för att du är melee medan du kanske kör mot en ranged Orianna som harassar rätt hårt. Bara in o kötta.

Nidalee är nog också en bra kandidat. Spelar både top och mid. En AP-nidalee gör sjuklig skada med sitt spjut. Då pratar vi att ibland ta mer än 50% av nåns liv på ett skott. Kör man henne top är det ofta som AD och då gör man all skada i panterform. Panterformens attacker tar ingen mana. Har aldrig spelat henne så vet inte riktigt hur svår hon är.

Lux är en bra midhjälte med extremt bra poke. Hennes ulti kan lätt komma ner i nästan 20 sekunders cooldown och hon har bra gank-spells när man springer bot eller top. Dock bara skillshots, men jag tror hon är lättast av alla dessa tre.

Mordakaiser kan vara ett bra val om man kör solotop i tidigt lvl 30-skede, då man riskerar att få möta 2 spelare för de inte har någon jungler. Han vill spamma spells, för då får han armor som är lätt för fienden att missa (han har ingen mana). Det är rätt ofta folk försöker towerdiva en mordakaiser med lite liv utan att inse hur mycket armor han hade.

Men jag har inte spelat några av dessa, bara testat nån gång mot botar, så om de är lätta att lära sig är svårt att säga. Nidalee är nog svårast.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hans passiv är väldigt "meh" efter du har samlat ca 100 själar så börjar dem bli värda typ 0.50 armor/ap. Vilket inte är så speciellt mycket, men visst det är alltid något.

Mjo, allt på honom behöver ju inte vara imba.
Citera
2013-01-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertuz
Bitter? Kha'Zix nerfades precis.

Nerf? Ungefär 20 damage togs bort från hans abilites som kan bursta en tanky champion från 100-0 på 1 sekund, så nej. Han är inte nerfad eller ens försökt blivit fixad.
Citera
2013-01-25, 13:20
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Visst, det resetar men det går ju rent generellt snabbare att göra 2 auto attacks.

jag kanske är trög, men du menar alltså att man förlorar dps på att lägga en Q lategame på MF ?
fattar inte, låter ju ologiskt då Q resetar AA ?
Citera
2013-01-25, 13:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
jag kanske är trög, men du menar alltså att man förlorar dps på att lägga en Q lategame på MF ?
Jag menar att det tar längre tid att lägga en q istället för att på en sekund göra en och en halv auto attack. Det är såpass lite lategame att du inte märker skillnaden om du lägger en q och får en reset på dina auto attacks eller inte. Det är så pass lite tid. Jag menar, det tar kanske en sekund att lägga en q, och på det har du hunnit göra en auto attack med.
Citera
2013-01-25, 14:46
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Spellen har en casttime,om casttimen är längre än det tar att autoattackera igen så ja då är det genrellt en dps loss lategame.
Citera
2013-01-25, 14:54
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Spellen har en casttime,om casttimen är längre än det tar att autoattackera igen så ja då är det genrellt en dps loss lategame.
Exakt det jag menar. Hennes q "skickas" inte ut på 0.1 sekund, utan det tar väll ~1 sekund och det förlorar du en auto attack på lategame. Efter du har lagt din q så kommer hon behöva göra attack move igen, vilket går mycket fortare om man bara orb walkar istället. Det är kanske inte så stor DPS loss, men det är ju trots allt något.
Har du runt 1.5 attack speed, så gör du en och en halv auto attack på en sekund. Om q har en castime på 0.7 sekunder, så efter du gjort din q och börjar om med din auto attack så är du uppe i 1.5 sekund likt förbannad. Du kommer också förlora lite tid för jag tror inte du hinner lägga en q 0.1 sekund efter din auto attack har slutat.
Det är samma sak med Cait. Hennes q är jättebra i lane, okej att pokea med lategame, men att dra den i en teamfight är bara grymt dumt. Den damage du gör med den, gör du mycket snabbare med auto attacks..
Senast redigerad av irken 2013-01-25 kl. 14:58.
Citera
2013-01-25, 14:58
Medlem
Incipios avatar
Är van ADC men vill testa på top/mid.. funderar på diana eller elise.. Vem är mest "available" just nu?
Citera
2013-01-25, 15:10
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Är van ADC men vill testa på top/mid.. funderar på diana eller elise.. Vem är mest "available" just nu?

Kör elise, riktigt stark just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in