2013-02-01, 15:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag har det i bakhuvudet att jag har läst det någonstans, jag kan inte dra fram bevis för dem har skrivit så just nu, men jag är rätt säker på att det kommer fungera så.
I det förra systemet även om man blev boostad så kunde man "tappa" rating och va på 1200 även om man hade toprating 1900. Nu kan du bli boostad till 1900, hamna i plat, och stanna kvar där hela s3 vilket är fel om du bara förlorar.
Vinnar man varannan match ungefär i botten på en liga så platsar man ju där, men förlorar man 10 matcher och vinner en så passar man ju uppenbarligen inte där. Man är får dålig helt enkelt.

Jag måste dock säga att jag tycker det är självklart att folk kommer droppa tiers också.
De säger att det är ett bestämt antal spelar i en tiergrupp så antingen kommer det finnas 20 miljoner guldgrupper eller så kommer folk droppa.

Jag tror faktiskt inte de är så dumma att tro att en plat håller sig plat även om han förlorar..
Citera
2013-02-01, 15:45
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anpassad
Ja det kan vara smart att vänta lite! Men så länge du går in med rätt inställning och kan spela alla roller hyfsat (helst vara bättre på ett par tex adc/jungle, sedan ha 1-2 champs som är du är ok på alla roller) så är det bara att köra!

Vi får se. Jag är ju lagspelare och har väl inte fått gula great leader-ribbon för inget. ^^

Men jag är urusel adc och top-spelare. Mest spelat jungle och därefter support. Okej midspelare (Dock mest bara spelat Vi, Brand, Heimer mid)
Citera
2013-02-01, 15:48
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
man kan inte längre dodga utan att bli straffad heller? Var finns det källa på det?

I ranked förlorar du points vid drop samt en kortare ''bann'' från ranked.
Citera
2013-02-01, 15:51
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag måste dock säga att jag tycker det är självklart att folk kommer droppa tiers också.
De säger att det är ett bestämt antal spelar i en tiergrupp så antingen kommer det finnas 20 miljoner guldgrupper eller så kommer folk droppa.

Jag tror faktiskt inte de är så dumma att tro att en plat håller sig plat.
Det är precis jag menar också. I och med att alla kommer gå upp för dem "bättre" spelarna går upp och inte kan åka ner igen heller så kommer guld bli fult av sämre och sämre spelare. Det blir helt enkelt en "lyftade" effekt. Där alla majoriteten av alla spelare kommer vara i guld eller högre.
Dvs.
Är det 50 guldspelare varav 25 är bättre än dem 25 andra, så kommer ju dem 25 första gå upp, var vid har 25 stycken + 25 från en lägre divison. Dem 25 som va guld ursprungligen vinner över dem andra som gick upp. I nästa division så har vi dem första 25 som vinner över dem andra 25 vilket gör att dem går upp igen. Också vidare. Är jag bättre en spelare X och han är bättre än Y så kommer både jag och spelare X gå upp för vi är bättre, även om jag är bättre än Y.
Senast redigerad av irken 2013-02-01 kl. 15:56.
Citera
2013-02-01, 15:57
Medlem
nicken89s avatar
Hade 1380 max och 1379 current, hamnade i Silver II och vann 2 matcher som jag fick 56 LP för. Sedan förlorade jag 1 just nu (pga premade bot fransmän, oh the horror )

Bara jag som tycker premade bot oftast är riktigt kassa? Känns som noobs som hoppar in i ranked och tror att de kan kötta för att de snackar i skype osv).
Citera
2013-02-01, 15:58
Medlem
Får hoppas att Riot verkligen inte tänker ha det så att boostade spelare kan stanna kvar i platinum...
Citera
2013-02-01, 15:59
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Bara jag som tycker premade bot oftast är riktigt kassa? Känns som noobs som hoppar in i ranked och tror att de kan kötta för att de snackar i skype osv).
Spelar väll roll vilka det är? När jag kör premade bot så vinner jag och min support oftast botlane, för vi är samspelta. Men det är vi.
Citera
2013-02-01, 16:00
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Hade 1380 max och 1379 current, hamnade i Silver II och vann 2 matcher som jag fick 56 LP för. Sedan förlorade jag 1 just nu (pga premade bot fransmän, oh the horror )

Haha duobot är oftast dåliga. Jag och en polare körde det ett par gånger, vi krossade de första fem matcherna, efter det har vi bara förlorat
Citera
2013-02-01, 16:11
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Det är precis jag menar också. I och med att alla kommer gå upp för dem "bättre" spelarna går upp och inte kan åka ner igen heller så kommer guld bli fult av sämre och sämre spelare. Det blir helt enkelt en "lyftade" effekt. Där alla majoriteten av alla spelare kommer vara i guld eller högre.
Dvs.
Är det 50 guldspelare varav 25 är bättre än dem 25 andra, så kommer ju dem 25 första gå upp, var vid har 25 stycken + 25 från en lägre divison. Dem 25 som va guld ursprungligen vinner över dem andra som gick upp. I nästa division så har vi dem första 25 som vinner över dem andra 25 vilket gör att dem går upp igen. Också vidare. Är jag bättre en spelare X och han är bättre än Y så kommer både jag och spelare X gå upp för vi är bättre, även om jag är bättre än Y.

Jo visst, men det låter så sjukt konstigt om det skulle fungera såhär, jag hoppas att de tjuvkikat lite på starcraft. För jag tror det här blir bra, och kanske äntligen mindre fokus på elo/"ELOHELL" fifan.
Citera
2013-02-01, 16:13
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Haha duobot är oftast dåliga. Jag och en polare körde det ett par gånger, vi krossade de första fem matcherna, efter det har vi bara förlorat

Thresh + blitz, brukar alltid resultera i en ragequit bot. Ni kan ju alltid testa det, dock mycket roligare i blindpick där folk brukar skriva "Lol two support", efter thresh har 10/0 brukar det bli en annan visa.
Citera
2013-02-01, 16:21
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Thresh + blitz, brukar alltid resultera i en ragequit bot. Ni kan ju alltid testa det, dock mycket roligare i blindpick där folk brukar skriva "Lol two support", efter thresh har 10/0 brukar det bli en annan visa.

Haha, kul att du nämnde det, igår så körde jag och en polare Thresh + blitz i bot. Och det slutade med att deras adc lämnade. =D
Citera
2013-02-01, 16:25
Medlem
Citat:
Går att logga in nu med "thereisnourflevel".
Så, vilken liga är ni I?
Jag är i Gold Divison 1, Alistar's Captain's. (Haha).
Tyvärr verkar ingen av mina kompisar vara i samma liga.

Jag är I Platinum Division 2, Varus's Wolves. Är det någon speciell färg så att man enkelt kan hitta sina vänner? D:

Citat:
Jag har det i bakhuvudet att jag har läst det någonstans, jag kan inte dra fram bevis för dem har skrivit så just nu, men jag är rätt säker på att det kommer fungera så.
I det förra systemet även om man blev boostad så kunde man "tappa" rating och va på 1200 även om man hade toprating 1900. Nu kan du bli boostad till 1900, hamna i plat, och stanna kvar där hela s3 vilket är fel om du bara förlorar.
Vinnar man varannan match ungefär i botten på en liga så platsar man ju där, men förlorar man 10 matcher och vinner en så passar man ju uppenbarligen inte där. Man är får dålig helt enkelt.

Man kan inte gå ner i ligor om man inte har varit inaktiv ett bra tag nej. Men man går däremot ner i sin gömda MMR och man kan t.ex köra med silver spelare om man är platinum. Men det kommer ta mycket längre att komma upp sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in