2013-05-14, 11:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Måste vinnas dock.

Sen dessa små poros kan man mata tills dom växer sig riktigt stora och sprängs i flera små poros.
http://www.youtube.com/watch?v=G8FpLl9Khr0

Mindfuck.

Leona does 1 less damage to champions wearing sunglasses.
Foxfire Ahri, Chrome Rammus, Explorer Ezreal, and Safari Caitlyn are all references to internet browsers.
If Nidalee stands next to a champion that is a lower level than her, they gain a small amount of extra exp.
If Graves hits Nocturne with smokescreen he says "Who's in the dark now?"

Finns några med Vi och Cait.

Sen får ju volli och zilean 11 eller 12 extra guld för assist/kill på den andre. Pga av att Zilean (designern) sagt att en bepansrad björn är löjligt och aldrig skall joina ligan.

Och sen finns det någonting med inverse nija law eller något sådant. Att ninjor är svagare i grupp. Så har du mer än en ninja i laget får de alla -1 hp.

finns mer på www.leagueoflegends.wikia.com/wiki/Easter_eggs
Senast redigerad av N3ss3 2013-05-14 kl. 11:48.
Citera
2013-05-14, 12:44
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nu är det så att man börjar ofta med en Dorans blade, detta resulterar i att du inte får pots. Lifesteal quints hjälper drf till väldigt mycket.
Jag tror det är bättre du förklarar lite mera så han verkligen förstår varför man börjar så man faktiskt gör också. Då han antagligen inte har "hängt" med så vet han inte heller varför man börjar dorans, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Förstår att det hjälper väldigt mycket early game, men undrar mer om det är "standard" bland de högre rankade spelarna? Om man nu kan kalla något standard.
I och med att dem laneswappar oftast (I Tournaments menar jag nu, inte i soloq) så tar dem inte speciellt mycket harass i lane och att spendera då 50G på pots som man inte kommer behöva blir dumt.
En dorans blade ger lika mycket AD som ett longsword, man får bättre sustain över längre tid och du får dessutom 80hp. Man blir allts "lite tankigare" och så man klarar sig bättre emot en gank & så.

Har du dessutom 8% Lifesteal så får du tillbaka drygt 4-8HP beroende på hur mycket AD du har, så du får riktigt bra sustain och faktiskt kan ta lite harass utan att behöva gå b direkt för att du är utan pots, utan du får tillbaka hp rätt snabbt utan att harass "fastnar" på dig om jag säger så.
Sen lategame så spelar inte 9,6 AD speciellt mycket, utan Lifesteal är dyrare och bättre rent generellt.
Har man inga problem att csa utan dem extra 9,6 AD'n så tycker jag man ska absolut byta till lifesteal quints, problemet är väll bara att dem kostar 2k/styck, men spelar man mycket AD carry så..

Liten sammanfattning då, Har du problem med att csa early, använd ad quints - klarar du dig fint använd lifesteal quints. Går ju självklart att använda Armor pen quints också, till exempel Draven då han är stark med det.
Citera
2013-05-14, 12:49
Medlem
Sarkoss avatar
Någon som har ett tips på en bra support champion? Mainar just nu Thresh, Soraka, Janna och Taric. Letar efter något nytt o fräscht som ändå kan spela aggressivt. En kompis föreslog Sona men har hört att hon blivit så nerfad i nya updates. Alla förslag är välkomna!
Citera
2013-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
Någon som har ett tips på en bra support champion? Mainar just nu Thresh, Soraka, Janna och Taric. Letar efter något nytt o fräscht som ändå kan spela aggressivt. En kompis föreslog Sona men har hört att hon blivit så nerfad i nya updates. Alla förslag är välkomna!

Sona fungerar fortfarande bra, gillar den eftersom att man kan antingen maxa Q om man vill gå agressive eller W om man vill köra passivt. Riktigt fin om man kör bot med t.ex. MF eller Varus, + andra med mycket AoE i laget. Sedan finns även Leona, Lulu, Zyra, Blitzcrank, Fiddlesticks och Elise. Lux och Nidalee fungerar också.
Senast redigerad av HeltVild 2013-05-14 kl. 13:03.
Citera
2013-05-14, 12:54
Medlem
Citat:

Leona är rolig att köra med, blitz, fiddle.
Citera
2013-05-14, 13:02
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:

Aggressiv support? Lulu, helt klart! Testat en aggressiv AP Janna förresten?
Citera
2013-05-14, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Aggressiv support? Lulu, helt klart! Testat en aggressiv AP Janna förresten?
Avskyr lulu! Riktigt bra support som jag tror att det blir i framtiden. (för mina köp alltså)
Antingen Tresh eller Lulu. Två riktigt starka support just nu.

Förresten , kända trollpicks?

Ryze top vs renekton. Förmodligen autism.

Bara tanken gör att jag skakar..
Senast redigerad av Adava 2013-05-14 kl. 14:07.
Citera
2013-05-14, 14:23
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Ryze top vs renekton. Förmodligen autism.

Bara tanken gör att jag skakar..

Renekton vinner pre6 stort, så det är bara att köra löjligt offensivt så vinner man lanen i princip.
Citera
2013-05-14, 14:40
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Hur träffar man någon med pantheons ulity? jag tycker om honom bäst i lol han är en av de trevligaste att spela.
Men hans ulti är ju helt kass. det har aldrig vart någongång jag har gjort ulti och känt där gjorde jag en bra ulity där, det har alltid vart ...varför gick dom inte iväg?
oavsätt vad som händer innan kan man gå ifrån hans ulti utan att ta skada.
Senast redigerad av Spiderman-ninja 2013-05-14 kl. 14:51.
Citera
2013-05-14, 14:56
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Hur träffar man någon med pantheons ulity? jag tycker om honom bäst i lol han är en av de trevligaste att spela.
Men hans ulti är ju helt kass. det har aldrig vart någongång jag har gjort ulti och känt där gjorde jag en bra ulity där, det har alltid vart ...varför gick dom inte iväg?

hans ulti är ju dock 10% skada och 90% för att förflytta sig.

Föresten har hans ulti sjukskada och sjuka AP ratios på tal om ingenting. i rank 3 1000magic dmg med 1.0 AP ratio.

Att splitpusha och sen lägga hans ult i en teamfight så borde du ju få minst 500 magic dmg på någon om du inte är helt kass
Citera
2013-05-14, 15:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja

Som sagt tidigare, fokusera på slitpushen och använd den för att ta dig till fighten/splitta motståndarlaget. Ingen kommer stå i din ulti, men det kan också få dem att hamna ur position eller att ta all extra skada från dig.
Citera
2013-05-14, 15:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwanstein
Finns det flera liknade avancerade "påskägg"?

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Easter_eggs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in