Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nu är det så att man börjar ofta med en Dorans blade, detta resulterar i att du inte får pots. Lifesteal quints hjälper drf till väldigt mycket.
Jag tror det är bättre du förklarar lite mera så han verkligen förstår varför man börjar så man faktiskt gör också. Då han antagligen inte har "hängt" med så vet han inte heller varför man börjar dorans, etc.
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Förstår att det hjälper väldigt mycket early game, men undrar mer om det är "standard" bland de högre rankade spelarna? Om man nu kan kalla något standard.
I och med att dem laneswappar oftast (I Tournaments menar jag nu, inte i soloq) så tar dem inte speciellt mycket harass i lane och att spendera då 50G på pots som man inte kommer behöva blir dumt.
En dorans blade ger lika mycket AD som ett longsword, man får bättre sustain över längre tid och du får dessutom 80hp. Man blir allts "lite tankigare" och så man klarar sig bättre emot en gank & så.
Har du dessutom 8% Lifesteal så får du tillbaka drygt 4-8HP beroende på hur mycket AD du har, så du får riktigt bra sustain och faktiskt kan ta lite harass utan att behöva gå b direkt för att du är utan pots, utan du får tillbaka hp rätt snabbt utan att harass "fastnar" på dig om jag säger så.
Sen lategame så spelar inte 9,6 AD speciellt mycket, utan Lifesteal är dyrare och bättre rent generellt.
Har man inga problem att csa utan dem extra 9,6 AD'n så tycker jag man ska absolut byta till lifesteal quints, problemet är väll bara att dem kostar 2k/styck, men spelar man mycket AD carry så..
Liten sammanfattning då, Har du problem med att csa early, använd ad quints - klarar du dig fint använd lifesteal quints. Går ju självklart att använda Armor pen quints också, till exempel Draven då han är stark med det.