Citat:
Problemet med poppy är väll som sagt hennes Earlygame bara. Hon är svag early/midgame, medans lategame blir hon en odödlig beats som dödar ens AD carry. Får hon bara några items så blir hon helt insane.
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Vad anser ni om Poppy nuförtiden?
Själv har jag alltid ansett att hon varit lite halv svag då hon lätt blir nerburstad efter ulten är slut. Har även haft problem då jag kört henne såvida jag inte blev super-fed early.
Men!
Testade en match för några dagar sen, och efter en liten halvkass laning phase mot elise(inga kills utan bara farm), så drogs "snöbollen" igång. Slutade på 16-4-16
Byggde: mercs, trinity force, sunfire cap, spirit visage samt avsluta med en maw of malmortius.
Blev totalt cirka:
250 AD
200 armor
200 MR
3,1k hp
420 movement speed obuffad, 493 med buff.
Redan efter trinity+sunfire började jag totalt dominera allt och alla, fick jag in en charge så var folk i princip döda
.
Samtidigt var jag helt odödlig, kunde towerdivea alla i deras lag solo, döda en av dem för att sedan springa ut igen
.
Aja, har några till frågor:
Hur brukar ni bygga henne? Några bygger AP, andra AD, vad föredrar ni?
Elise påstod att jag counterpickade henne, känns dock som det var väldigt jämt/fördel henne i lanephase. Är poppy verkligen en counter till Elise?
Själv har jag alltid ansett att hon varit lite halv svag då hon lätt blir nerburstad efter ulten är slut. Har även haft problem då jag kört henne såvida jag inte blev super-fed early.
Men!
Testade en match för några dagar sen, och efter en liten halvkass laning phase mot elise(inga kills utan bara farm), så drogs "snöbollen" igång. Slutade på 16-4-16
Byggde: mercs, trinity force, sunfire cap, spirit visage samt avsluta med en maw of malmortius.
Blev totalt cirka:
250 AD
200 armor
200 MR
3,1k hp
420 movement speed obuffad, 493 med buff.
Redan efter trinity+sunfire började jag totalt dominera allt och alla, fick jag in en charge så var folk i princip döda
. Samtidigt var jag helt odödlig, kunde towerdivea alla i deras lag solo, döda en av dem för att sedan springa ut igen
.Aja, har några till frågor:
Hur brukar ni bygga henne? Några bygger AP, andra AD, vad föredrar ni?
Elise påstod att jag counterpickade henne, känns dock som det var väldigt jämt/fördel henne i lanephase. Är poppy verkligen en counter till Elise?
Att hon blir nerbustad efter ultin är ju bara meh, då man kan göra sååå mycket med den..
Nåja.
Spelar man Poppy så är det nog bättre bygga henne AD med en triforce, rekommenderar dig att kolla Zekents smurf Spamhappy (http://www.lolking.net/summoner/na/21987489) där han bara spelar Poppy.
Poppy countrar absolut INTE elise. Elise är rätt stark Earlygame, vilket absolut inte poppy är. Som elise borde man inte ha några problem emot en poppy.