2013-04-19, 19:22
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Vad anser ni om Poppy nuförtiden?
Själv har jag alltid ansett att hon varit lite halv svag då hon lätt blir nerburstad efter ulten är slut. Har även haft problem då jag kört henne såvida jag inte blev super-fed early.

Men!

Testade en match för några dagar sen, och efter en liten halvkass laning phase mot elise(inga kills utan bara farm), så drogs "snöbollen" igång. Slutade på 16-4-16

Byggde: mercs, trinity force, sunfire cap, spirit visage samt avsluta med en maw of malmortius.

Blev totalt cirka:
250 AD
200 armor
200 MR
3,1k hp
420 movement speed obuffad, 493 med buff.

Redan efter trinity+sunfire började jag totalt dominera allt och alla, fick jag in en charge så var folk i princip döda .
Samtidigt var jag helt odödlig, kunde towerdivea alla i deras lag solo, döda en av dem för att sedan springa ut igen .

Aja, har några till frågor:
Hur brukar ni bygga henne? Några bygger AP, andra AD, vad föredrar ni?

Elise påstod att jag counterpickade henne, känns dock som det var väldigt jämt/fördel henne i lanephase. Är poppy verkligen en counter till Elise?
Problemet med poppy är väll som sagt hennes Earlygame bara. Hon är svag early/midgame, medans lategame blir hon en odödlig beats som dödar ens AD carry. Får hon bara några items så blir hon helt insane.

Att hon blir nerbustad efter ultin är ju bara meh, då man kan göra sååå mycket med den..
Nåja.

Spelar man Poppy så är det nog bättre bygga henne AD med en triforce, rekommenderar dig att kolla Zekents smurf Spamhappy (http://www.lolking.net/summoner/na/21987489) där han bara spelar Poppy.

Poppy countrar absolut INTE elise. Elise är rätt stark Earlygame, vilket absolut inte poppy är. Som elise borde man inte ha några problem emot en poppy.
Citera
2013-04-19, 20:14
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Hur farmar man ip? Du har nog missförstått innebörden av det ordet rätt hårt.

wut, eller är det du som missförstått innebörden av det ordet rätt hårt.
Citera
2013-04-19, 21:01
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Definiera "farma". Tack.
Denna diskussionen ska bli rolig med en totalt ovetande individ. Kör på, jag läser dina rader.

är inte så mycket att diskutera, inom spel eller "gaming" så defineras farma som att göra en sak mycket för att samla ihop en mängd items eller dylikt. T.ex på wow kan man farma efter epic gear, eller copper ore. I lol kan man in game farma minions efter guld, man kan också farma ip genom att spela många matcher.
Citera
2013-04-19, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
är inte så mycket att diskutera, inom spel eller "gaming" så defineras farma som att göra en sak mycket för att samla ihop en mängd items eller dylikt. T.ex på wow kan man farma efter epic gear, eller copper ore. I lol kan man in game farma minions efter guld, man kan också farma ip genom att spela många matcher.
Men det är två vitt skilda spel. Du kan omöjligt säga att det kallas att 'farma' ip när det enda du gör är att spela normalt. Du gör inget speciellt för att få några extra ip eller hur?

Jag tycker att påpekandet är konstigt i alla fall men man kan se på det annorlunda. Nåja, det är en petitess.
Senast redigerad av Adutrumque 2013-04-19 kl. 21:21.
Citera
2013-04-19, 21:35
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Men det är två vitt skilda spel. Du kan omöjligt säga att det kallas att 'farma' ip när det enda du gör är att spela normalt. Du gör inget speciellt för att få några extra ip eller hur?

Jag tycker att påpekandet är konstigt i alla fall men man kan se på det annorlunda. Nåja, det är en petitess.

jag kan hålla med dig om att begreppet farma är lite luddigt i det här fallet, dock förstår man ganska väl vad personen i fråga vill få fram, samt att farma kan betecknas som att "skapa/samla" vilket man gör med IPn

edit: verkar som att en del kommentarer togs bort så vi kan släppa det här ämnet.
Citera
2013-04-19, 21:35
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:

Det finns visst något som kallas "IP farm". Köp IP boost och sitt och nöta, försök avsluta dina games så snabbt som möjligt, vill jag ha snabb IP så kör jag helt annorlunda än ifall jag bara spelar för att ha kul.
Citera
2013-04-19, 22:20
Medlem
Vad tycker ni om Idéen att när man ska spela ett rankat game så väljer man först vilken roll man vill spela som. Efter att man valt så placeras man med de återstående rollerna. För och nackdelar?
Citera
2013-04-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Vad tycker ni om Idéen att när man ska spela ett rankat game så väljer man först vilken roll man vill spela som. Efter att man valt så placeras man med de återstående rollerna. För och nackdelar?
Väldigt rörigt. Flera gubbar kan spelas som hybrid.
God i teorin , fungerar nog sämre i praktiken. Men det är en god idé!
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Det finns visst något som kallas "IP farm". Köp IP boost och sitt och nöta, försök avsluta dina games så snabbt som möjligt, vill jag ha snabb IP så kör jag helt annorlunda än ifall jag bara spelar för att ha kul.
Förutom IPBoost så kan jag inte greppa idén om att det skulle kallas 'farma'. Du får inte mer IP för att du spelar under en kortare period.
Tror att många skulle hålla med mig om att det inte kan kallas 'farma'. Men skitsamma, uselt diskussionsunderlag.
Senast redigerad av Adutrumque 2013-04-19 kl. 22:27.
Citera
2013-04-19, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Adutrumque är inte så bra som han utger sig för att vara
När har jag sagt att jag var bättre än någon annan här i tråden? Var har jag skrivit det? Du får gärna peka på det för senast jag kollade med det sunda förnuftet så innebar det inte att man var dålig om man hade en olik syn på vad ordet 'farm' innebär. Pajas.

Förresten anser jag väl mig lite bättre än dig i flera avseenden. Du är mycket 'prat' och har väl hamnat i guld rentav på tur. På en räkmacka.
Vi lirade en normal, för det är det du gör, right? Du har bara normals i din historik och du skrev till mig att du undviker rankat. När vi lirade så fick du 0-5-2 med Zed och klagade på laget?

En annan sak jag tycker Riot borde fixa snarast är en chatt inuti laddningsskärmen.
Senast redigerad av Adutrumque 2013-04-19 kl. 23:26.
Citera
2013-04-19, 23:32
Medlem
irkens avatar
Citat:
När har jag sagt att jag var bättre än någon annan här i tråden? Var har jag skrivit det? Du får gärna peka på det för senast jag kollade med det sunda förnuftet så innebar det inte att man var dålig om man hade en olik syn på vad ordet 'farm' innebär. Pajas.

Förresten anser jag väl mig lite bättre än dig i flera avseenden. Du är mycket 'prat' och har väl hamnat i guld rentav på tur. På en räkmacka.
Vi lirade en normal, för det är det du gör, right? Du har bara normals i din historik och du skrev till mig att du undviker rankat. När vi lirade så fick du 0-5-2 med Zed och klagade på laget?

En annan sak jag tycker Riot borde fixa snarast är en chatt inuti laddningsskärmen.
Du har inte sagt det men du antyder det hela tiden.

Haha, OKOK. Jag är inte i guld, och jag har inte hamnat där av tur. Jag är så bra, ska vi jämföra våra två senaste ranked matcher som vi båda kört så har jag:
Twitch 9-4-7 med 192 CS i ett 28 Min långt game, och 9-9-13 med 229 CS i ett 36 min långt game. I plat IV.

Tittar vi på dina två senaste så har du spelat karthus med Flash & tp (wtf?) och fått 20-9-12 och 181 cs efter 41 minuter. Båda mina två games var kortare och i båda har jag mera CS än dig.
Ditt andra game har du 5-7-14 med 144 cs efter 34 minuter. Jag har alltså ~80 mera cs än dig på två minuter mera. Snälla, håll käften istället.

Sen ska vi ju inte prata om dina builds, Lichbane rush på lux? 84 cs efter 28 minuter? Eller katarina med 36 cs efter 25 minuter?

Ja, jag spelar normals för jag gillar att spela med polare. Det är roligare att spela premade 3-4-5 personer än att spela själv i ranked. ptja, var du så mycket bättre den matchen då? Du började dorans ring (Vem gör det nu för tiden som mid?) och hade inte speciellt bra stats på din "Main"gubbe. För övrigt så testade jag Zed jungle för andra gången i mitt liv då, och Ashe hade va, var det? 80 cs efter 20 minuter eller så?

I rest my case.
Senast redigerad av irken 2013-04-19 kl. 23:36.
Citera
2013-04-19, 23:38
Bannlyst
Citat:
Du har inte sagt det men du antyder det hela tiden.

Haha, OKOK. Jag är inte i guld, och jag har inte hamnat där av tur. Jag är så bra, ska vi jämföra våra två senaste ranked matcher som vi båda kört så har jag:
Twitch 9-4-7 med 192 CS i ett 28 Min långt game, och 9-9-13 med 229 CS i ett 36 min långt game. I plat IV.

Tittar vi på dina två senaste så har du spelat karthus med Flash & tp (wtf?) och fått 20-9-12 och 181 cs efter 41 minuter. Båda mina två games var kortare och i båda har jag mera CS än dig.
Ditt andra game har du 5-7-14 med 144 cs efter 34 minuter. Jag har alltså ~80 mera cs än dig på två minuter mera. Snälla, håll käften istället.

Sen ska vi ju inte prata om dina builds, Lichbane rush på lux? 84 cs efter 28 minuter? Eller katarina med 36 cs efter 25 minuter?

Ja, jag spelar normals för jag gillar att spela med polare. Det är roligare att spela premade 3-4-5 personer än att spela själv i ranked. ptja, var du så mycket bättre den matchen då? Du började dorans ring (Vem gör det nu för tiden som mid?) och hade inte speciellt bra stats på din "Main"gubbe. För övrigt så testade jag Zed jungle för andra gången i mitt liv då, och Ashe hade va, var det? 80 cs efter 20 minuter eller så?

I rest my case.

Att du är nördig till tusen är jag kommit väl underfund med och att du måste flexa din E-penis på detta sättet genom att gå i detalj med allt vad jag gör fel. Hur kommer det sig att du feedade i ett normal vi körde då? Du spelade dessutom väldigt fult. Tryckte ner andra spelare osv. Det är inte att rekommendera i lagspel. Sen att du snackar fult om Cpt Obvious gillade jag inte heller. Det du skrev om hans spelstil.
Att du fokuserar på en hög cs är väl grymt men att jag ska tryckas ner för att jag inte når upp till din 'standard' på vad som är fullgod cs är fullkomligt befängt.

Du förstår att du är till brädden fylld utav hybris?

Citat:

Ja jag rushar lichbane på Lux när jag möter en Fizz. Det är rekommenderat. Sheen före allt annat.
Nu var det typ tredje gången jag spelade Lux så du kan väl ha ett litet överseende med det? Katarinamatchen befann sig en feedande ryss i så det blev inte mycket spel i den innan man viftade vit flagg.
Senast redigerad av Adutrumque 2013-04-19 kl. 23:47.
Citera
2013-04-20, 01:41
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Hoppas jag är inräknad i dem fem. Har han seriöst skickat sug kuk till replique? Haha patetiskt. Nåväl, tsm säkrade nu 2:e platsen i lcs, och om de vinner nästa är de nog 1:a. Regi stormade dock ut ur rummet där de spelar. Troligtvis mad på dyrus

Vilka fördelar har egentligen placeringen inför playoff? Är det typ som i Elitserien att de avgör vem man möter eller?

Regi är en sån dramaqueen, att dyrus inte använder shen ultin perfekt verkar vara en öm punkt för honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in