2013-03-20, 18:10
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det beror väll helt på vilka man möter & vilka man spelar med. Rätt svårt att säga optimal builds.
Men BOTRK, triforce, warmogs är väll 3 items som man nästan köper alltid.
Både Hextech & Zephyr är inte så värst bra. Zephyr kan du köpa istället för boots, men att köpa det som andra item är bara dumt. Hextech är väll "ok" men jag köper nog hellre en GA eller någon annan item.

Kör på Frozen mallet och gauntlet istället för triforce och warmogs.
Citera
2013-03-20, 18:29
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbike
Varför får man inte picka Ashe för 90% av alla man spelar med just nu? Jag är inte den som skriker om att vara ADC men om jag blir den som får det ansvaret tar jag Ashe eftersom jag tycker hon passar min spelstil bättre än de andra, har just nu 13-0 med henne. Det som är störigt är att jag vill inte att folk i laget ska tro att vi har förlorat innan matchen startar eller dra ner deras moral, vad säger man egentligen?
Att du "mainar" ashe som adc. Att du spelar bra med henne.
Behöver inte vara svårare än så.
Citera
2013-03-20, 18:35
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Varför får man inte picka Ashe för 90% av alla man spelar med just nu? Jag är inte den som skriker om att vara ADC men om jag blir den som får det ansvaret tar jag Ashe eftersom jag tycker hon passar min spelstil bättre än de andra, har just nu 13-0 med henne. Det som är störigt är att jag vill inte att folk i laget ska tro att vi har förlorat innan matchen startar eller dra ner deras moral, vad säger man egentligen?

Du ger blanka fan i vad dem säger? Du vet vad du är bra på, skit i vad de andra säger!
Citera
2013-03-20, 18:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Kör på Frozen mallet och gauntlet istället för triforce och warmogs.
Jag spelar aldrig jax, men det låter väll ok med. Alla fyra items är bra på jax så.
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessChild
Att du "mainar" ashe som adc. Att du spelar bra med henne.
Behöver inte vara svårare än så.
Det kan ju feltolkas dock. Bättre säga typ "If im gonna play ad i'll play ashe as that's the only adc im good with" eller något sånt. Att säga att man mainar xx som xx tolkas lätt att man mainar den positionen med den gubbe.
Citera
2013-03-20, 18:49
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:

Ashe är ju rankad som Tier 1 ADC enligt Reign Of Gaming.

Dock inom Competitive play men still

http://www.reignofgaming.net/tier-lists/competitive-tier-list
Citera
2013-03-20, 19:14
Medlem
Varför får jag jämnt välja bland dem två sista i rankad. Har spelat 97 games och har bara fått välja bland dem två först 3 gånger. Ligger i Silver 4
Citera
2013-03-20, 19:32
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Varför får jag jämnt välja bland dem två sista i rankad. Har spelat 97 games och har bara fått välja bland dem två först 3 gånger. Ligger i Silver 4

Du spelar med folk som har högre MMR än dig
Citera
2013-03-20, 19:59
Medlem
Herr.Banans avatar
Angående görls in lol. I pleyed wit a really good person once änd it showed upp it was a görl, I tought she was goodlocking so i locked her upp on fejjan änd we ädded echother on skype. Butt jeez, she was a twelv yer old jerman änd extremely uggly, häd to delete her immidietly

Citat:
Ursprungligen postat av cSx
http://www.lolking.net/summoner/na/384988#ranked-stats

Kolla Season 1 och 2 också.
Änd he dånt even have påsitiv KD...
Citera
2013-03-20, 20:29
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:

Jag tror du är den första, någonsin, som jag sett nämnt moral vad det gäller spelande, förutom mig själv.
Använder det ibland när jag försöker peppa laget, t.ex. beskriva en strategisk plan och klämmer in vikten av moral.
Vad får man för respons? "Morale? HAHAHA! F ucking nerd!" osv.
Det är många som verkligen inte förstår hur viktigt moral är, det påverkar mycket.

Tyckte bara det var anmärkningsvärt att du nämnde det.
Citera
2013-03-20, 20:31
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Planerar att köpa till en support på smurfkontot, Tresh eller Zyra? Gillar att spela båda likvärdigt så vet inte riktigt... Vad säger ni?
Citera
2013-03-20, 20:51
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Jag tror du är den första, någonsin, som jag sett nämnt moral vad det gäller spelande, förutom mig själv.
Använder det ibland när jag försöker peppa laget, t.ex. beskriva en strategisk plan och klämmer in vikten av moral.
Vad får man för respons? "Morale? HAHAHA! F ucking nerd!" osv.
Det är många som verkligen inte förstår hur viktigt moral är, det påverkar mycket.

Tyckte bara det var anmärkningsvärt att du nämnde det.

Moral är viktigt som fan. Man kan vinna otroligt många "förlorade" games bara man aldrig ger upp. I mitt senaste game låg vi under hela matchen, och min jungling gick ige bra, och mid var rätt hård mot mig. Då var både top och bot väldigt positiva och peppade oss alla och vi vann tillslut gamet efter ett ace, då låg vi under med 22-32. Värt att nämna är att alla torskade lane rätt hårt.

Ge aldrig upp!
Citera
2013-03-20, 20:52
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Planerar att köpa till en support på smurfkontot, Tresh eller Zyra? Gillar att spela båda likvärdigt så vet inte riktigt... Vad säger ni?

Thresh är väl bättre just nu, imo. Zyra är däremot roligare att spela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in