Citat:
Varus har en AA range på 575 och han är beroende av att applicera stacks för att göra skada. Självklart måste man komma nära för att göra skada.
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Hela grejen med soraka varus är att du harassar så hårt att de inte kan eller vågar gå framåt, det är en aggressiv kombo. Har du kombon jag pratar om så har du förlorat så fort du spelar passivt och tillbakadraget, du ska ALDRIG vara nära,
Varus har en AA range på 575. Rocket Grab har en range på 975.
Citat:
Förstår inte riktigt om du skämtar, men svarar ändå...
Om man ska lyssna på vad andra tycker och säger så är cait och trist ultimata counters till alla adc i hela spelet. Varför ens välja något annat?
Ovanstående håller jag inte alls med om, Tristana förlorar oftast sin laning phase om du inte snowballar henne.
Caitlyn har ett kit som lämpar sig väldigt naturligt för botlane och därför är hon naturligt väldigt stark mot ADCs med låg range, ja.
Att välja ADC handlar sällan om att kontra motståndarnas ADC.
Det handlar om att välja efter din och moståndarnas teamcomp och välja något som passar med din support.
Citat:
Caitlyn har ingen "recovery" alls om du använder 90 Caliber Net direkt efteråt.
Skämt och sido, cait har lite härliga gadgets men av någon anledning så tycker jag inte hon är någon vidare stark adc, tillför inte så mycket förutom lategame.
Varus har i alla fall väldig range på sin Q och är betydligt lättare att träffa med jämfört med caits som har lång startup och lång recovery medans Varus kan ladda, skjuta och skjuta direkt efter.
Aoe slowzone OCH reduced healing.
Han kan till och med hjälpa till att initiate teamfights.
Jag tycker cait är för förutsägbar och har inget att skrämma motståndarna med.
Varus har i alla fall väldig range på sin Q och är betydligt lättare att träffa med jämfört med caits som har lång startup och lång recovery medans Varus kan ladda, skjuta och skjuta direkt efter.
Aoe slowzone OCH reduced healing.
Han kan till och med hjälpa till att initiate teamfights.
Jag tycker cait är för förutsägbar och har inget att skrämma motståndarna med.
Jag förstår inte riktigt vad din poäng är..? Att Varus är bättre än Caitlyn? För det är enligt mig omöjligt att besvara.