2013-03-05, 14:27
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Hela grejen med soraka varus är att du harassar så hårt att de inte kan eller vågar gå framåt, det är en aggressiv kombo. Har du kombon jag pratar om så har du förlorat så fort du spelar passivt och tillbakadraget, du ska ALDRIG vara nära,
Varus har en AA range på 575 och han är beroende av att applicera stacks för att göra skada. Självklart måste man komma nära för att göra skada.

Varus har en AA range på 575. Rocket Grab har en range på 975.

Citat:
Om man ska lyssna på vad andra tycker och säger så är cait och trist ultimata counters till alla adc i hela spelet. Varför ens välja något annat?
Förstår inte riktigt om du skämtar, men svarar ändå...
Ovanstående håller jag inte alls med om, Tristana förlorar oftast sin laning phase om du inte snowballar henne.
Caitlyn har ett kit som lämpar sig väldigt naturligt för botlane och därför är hon naturligt väldigt stark mot ADCs med låg range, ja.
Att välja ADC handlar sällan om att kontra motståndarnas ADC.
Det handlar om att välja efter din och moståndarnas teamcomp och välja något som passar med din support.
Citat:
Skämt och sido, cait har lite härliga gadgets men av någon anledning så tycker jag inte hon är någon vidare stark adc, tillför inte så mycket förutom lategame.

Varus har i alla fall väldig range på sin Q och är betydligt lättare att träffa med jämfört med caits som har lång startup och lång recovery medans Varus kan ladda, skjuta och skjuta direkt efter.
Aoe slowzone OCH reduced healing.
Han kan till och med hjälpa till att initiate teamfights.
Jag tycker cait är för förutsägbar och har inget att skrämma motståndarna med.
Caitlyn har ingen "recovery" alls om du använder 90 Caliber Net direkt efteråt.
Jag förstår inte riktigt vad din poäng är..? Att Varus är bättre än Caitlyn? För det är enligt mig omöjligt att besvara.
Citera
2013-03-05, 14:54
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Försvinner blitz stun med sivirs shield? Inte lirat henne.

tror du menar "E"? Ja sivirs shield tar bort den.
Citera
2013-03-05, 14:57
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippeltippex
Glömde vi inte Sivir här någonstans? Spellshielden får ju vilken blitzcrankspelare som helst att gråta. Har för övrigt countrat med morgana support också, spellshielden där med, så klart.
Sivir kan inte spellshielda någon attack Vayne gör, så det är lite meh. Bättre att köra sivir emot någon annan adc om man ska köra Sivir.
Citera
2013-03-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Sivir kan inte spellshielda någon attack Vayne gör, så det är lite meh. Bättre att köra sivir emot någon annan adc om man ska köra Sivir.

Är rätt så säker på att den funkar mot vaynes Condemn
Citera
2013-03-05, 15:18
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Varus har en AA range på 575 och han är beroende av att applicera stacks för att göra skada. Självklart måste man komma nära för att göra skada.

Varus har en AA range på 575. Rocket Grab har en range på 975.

Förstår inte riktigt om du skämtar, men svarar ändå...
Ovanstående håller jag inte alls med om, Tristana förlorar oftast sin laning phase om du inte snowballar henne.
Caitlyn har ett kit som lämpar sig väldigt naturligt för botlane och därför är hon naturligt väldigt stark mot ADCs med låg range, ja.
Att välja ADC handlar sällan om att kontra motståndarnas ADC.
Det handlar om att välja efter din och moståndarnas teamcomp och välja något som passar med din support.

Caitlyn har ingen "recovery" alls om du använder 90 Caliber Net direkt efteråt.
Jag förstår inte riktigt vad din poäng är..? Att Varus är bättre än Caitlyn? För det är enligt mig omöjligt att besvara.

Onödigt aggressiv ton, jag skrev bara vad jag tyckte och tänkte.
Det var inte menat som skryt eller något av dess slag, bara irriterad på att folk nämner trist och cait som counter till nästintill alla adc och utan motivering utan kör i stil med "Omeh! Fattade du inte det?!".
Vilket var ett skämt, om du läste ordentligt.

Och jag håller fortfarande fast i den punkten om att Varus kit är, startup och recoverymässigt, smidigare än cait. Visst är det kanske inte 100% dodgerate på caits q, men den är inte direkt diskret när den används och blir då hyffsat lätt att dodge jämfört med Varus, som visserligen har charge men har snabb cast time är kan riktas runt fritt.
Och det jag pratar om är endast lanephase, ingey annat.

Och 6% (max) av max hp omkring level 7-9 för en burst ät knappast något att eftersträva, har du en soraka behöver du inte fixa charge för att harass eller trade utan du skjuter rakt på adc och högst 1 minion så att skadan inte skalas ner alldeles.
Dessutom, är du i sådant läge att blitz kan hook så är du för nära och felplacerad.
I och med oändlig mana tack vare soraka så är det bara blåsa på blitz tills han blir less och lämnar bush, för tillslut tar hans sustain slut och måste röra på sig.

Vilket är hela tjusningen. Enkel, frustrerande harass game. Och när de är konstant något så när låga så får även junglern det mycket lättare att gank.

Så är min perfekta spelrunda med Varus.
Har omkring 150 / 40 / 80 med honom. (Inga skryt siffror bara menat som referens)
Senast redigerad av OndaParabolen 2013-03-05 kl. 15:27.
Citera
2013-03-05, 15:40
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skibii
Är rätt så säker på att den funkar mot vaynes Condemn
Ah, jo. Men att försöka spellshielda Codemn är rätt svårt, det går inte spellsheilda hennes tumble, silver bolts eller ulti. Som vayne spelare är det bara vänta tills den går ner för dem flesta sivir spelare får lite lätt panik när man går på dem & drar på den direkt.
Citera
2013-03-05, 17:46
Medlem
Hej!

Tänkte höra om någon mer än jag har fått problem med bugsplats efter senaste patchen?
Kan ej köra längre då varje gång jag är på "loading screen" så får jag en bugsplat och spelet avslutas. Blir samma sak när jag testar att reconnecta.
Har testat att köra "repair" option som LoL föreslog med det har inte funkat.
Citera
2013-03-05, 18:18
Medlem
Tropeds avatar
När var det senast de hotfixade någonting som var för op? Var det när ap-soraka hade lekstuga med allt och alla?
Citera
2013-03-05, 18:26
Medlem
Gregsons avatar
Åh Thresh, bär mig till platinum <3 Support över huvud taget har varit jämförelsevis enkelt för mig att klättra med. Så länge ADC:n inte väljer Ashe (har i och för sig lyckats vinna två gånger med henne också)...
Senast redigerad av Gregson 2013-03-05 kl. 18:28.
Citera
2013-03-05, 18:36
Medlem
Alikabadidis avatar
Jag tänkte fråga er om hur er nya map skulle vilja vara. Jag hoppas att riot kommer att släppa åtminstone en ny "bana" och personligen hoppas jag att det är en 1v1-bana, som The Proving Grounds men ändå något nytt. Att man kan spela rankade 1v1 typ. Vet inte hur det skulle funka praktiskt, men det kommer att minska antalet idioter som inte kan spela med lagkamrater i alla fall tror jag! Plus så kommer det faktiskt vara kul med ett sådant rankingsystem
Citera
2013-03-05, 18:40
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag tänkte fråga er om hur er nya map skulle vilja vara. Jag hoppas att riot kommer att släppa åtminstone en ny "bana" och personligen hoppas jag att det är en 1v1-bana, som The Proving Grounds men ändå något nytt. Att man kan spela rankade 1v1 typ. Vet inte hur det skulle funka praktiskt, men det kommer att minska antalet idioter som inte kan spela med lagkamrater i alla fall tror jag! Plus så kommer det faktiskt vara kul med ett sådant rankingsystem
I och med att The Proving Grounds finns så tror jag inte dem kommer släppa en 1v1 bana. Hur ska dem kunna gör om en 1v1 bana? Och om den nu skulle göra ett gamemode som är 1v1 ranked så kommer dem behöva balansera champs för det, göra nya items också vidare. Bättre dem fokuserar på att göra 5v5 så balanserat som möjligt innan och att dem fixar clienten.
Citera
2013-03-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosan
Hej!

Tänkte höra om någon mer än jag har fått problem med bugsplats efter senaste patchen?
Kan ej köra längre då varje gång jag är på "loading screen" så får jag en bugsplat och spelet avslutas. Blir samma sak när jag testar att reconnecta.
Har testat att köra "repair" option som LoL föreslog med det har inte funkat.
Testa stäng av lol-recorder om du har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in