Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
När det kommer till Assassins ligger det mycket hos supporten. Det är inte många adcs som kan göra särskilt mycket mot t.ex. Zed. Det är ju där din support ska erbjuda peel med cc/heals/sköld/exhaust med mera.
Haha.. I så fall känns det som jag valt fel roll... Av 100 matcher är det nog 2-5 som supporten faktiskt stannar med mig och peelar. Oftast blåser de alla sina abilites på första bästa motståndare, efter det har zed/yi/rengar en helt gratis pick på mig.
Citat:
Det är lite det som är problemet med Xayah tycker jag. En adc ska inte kunna hantera assassins i 1v1 situationer.
Jasså? Fan va tråkigt i så fall.. Problemet på de lägre nivåerna är att man är helt utelämnad för ens team fokuserar på en fiende som de får tunnelseende på. Jag är i Gold V nu och det har inte blivit bättre på den fronten, i princip varje match är jag helt utelämnad och får förlita mig på att använda väggar som escapes och positionera mig galet defensivt annars blir jag snipead. Jag lever lite på tron att jag iaf nån gång ska kunna bli bra nog att iaf kunna plocka gold assasins i 1v1.. Om jag inte fortsätter tro att jag kan carrya i gold helt själv så vettifan om jag orkar fortsätta spela. Jag känner själv att jag kan ha mycket bättre kontroll på min champion än vad jag har nu och då är jag ändå ganska nära att döda assasins som lucian.. Å andra sidan märks det verkligen när motståndaren har riktigt bra mechanics, då har jag inte en susning. I botlane kan jag gå jämnt, ibland även vinna, mot plati och diamonds, men är deras junglare eller toplane högre rank så förlorar jag i princip alltid matchen, även om jag blir feedad.
Är det någon som har tips på en bra guide för adc/supp? Jag har kikat lite på tuben och man får en del bra tips men det är inte direkt så att jag hittat någon som förklarar hur man bör tänka i olika situationer, vilka objectives som är viktigast, vad man ska göra, när det ska göras os.v. Jag såg en guide där coachen berättade att en riktigt bra adc roamade vilket gjorde denne oförutsägbar, något som skapade osäkerhet hos motståndarna. Men när ska man roama i så fall? Man tappar ju minions genom att göra det, så alltför tidigt känns ganska meningslöst?
När jag spelar nu så försöker jag spela rätt aggro, när motståndaren recallar så pushar jag minions in i tornet och drar direkt tillbaks. En sak jag undrar här är när det är värt att stanna kvar en vända extra och skada tornet lite? Just nu drar jag
alltid tillbaks direkt jag pushat och handlar om jag inte anser att jag med
all säkerhet kommer få tornet. Jag har räknat antalet minions som jag förlorar på att dra hem kontra stanna kvar och det brukar handla om 2-3st, då måste det väl vara värt att dra tillbaks och komma till lane med en ny uppsättning items än att stanna och kanske tvingas till dåliga trades av motståndaren? För om man stannar och motståndaren har övertaget i items (för att jag föredrog att göra lite skada på tornet) så är väl risken att han tar kommandot i lane och håller mig intryckt vid tornet. Då kan jag aldrig pusha igen och om han går hem förlorar han minimalt med minions eftersom det då är han som har kontroll över minionwaves? Tänker jag helt galet här?