Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Alltid är det ngn som ska tala om för alla hur dåligt ett område är.
Mig vetligt så har har detta område aldrig varit ngt lågstatusområde möjligtvis på 70 talet då det var en del rivningskåkar i kvarteren.
Jag bor numera inte i norrköping men det känns konstigt att det skulle ha ändrats under 30 år
Dåligt och dåligt. Det beror på vilka värderingar du lägger i mitt inlägg. Att invandrare är överrepresenterande vad det gäller att få ett statligt bidrag är en samhällsfråga. Att dessa människor dessutom placeras i mindre attraktiva områden är en kommunal fråga.
Syftet med min beskrivning var att ge en bild av den aktuella brottsplatsen. Nu visade det sig att det inte var något brott, men det visste jag inte då.
Jag skrev att området har ett högt invandrarantal och är bidragstagande.
Jag hade rätt i att kvinnan var utlänning. Och med största sannolikhet bidragstagande eftersom hon vistats i Sverige under relativt kort tag.
Ett område med låg socioekonomisk status tenderar att falla under en högre brottsstatisktik.
Jag vill fortfarande hävda att
Bråddgatan med omnejd, såsom Luntgatan, Smedjegatan, Plankgatan har lägre status än till exempel Oxelbergen, Söderstaden eller ytterområdena som Lindö, Kättsätter eller Ensjönområdet, där dem sistnämnda består till största delen av vit medel/överklass. Detta är inget som jag sitter och hittar på, utan det är så som verkligheten ser ut.
Om vi släpper områdets yttre karaktär och istället inriktar oss på vad kvinnan har råkat ut för. Vet någon någonting om händelseförloppet?