2013-01-23, 16:27
Medlem
Om min fråga varit så enkel som att ta reda på giltighetstiden hade jag kunnat googla fram det.

Jag har ändå försökt nysta i det men får lite olika uppgifter.

Jag gick tillsammans med min far introduktionskursen 2007 eller kanske 2008. Mitt körkortstillstånd gick ut och jag har nu skaffat ett nytt. Min fråga är om jag fortfarande kan övningsköra med min pappa? Eller måste vi båda gå om kursen?

På vissa sidor står det att det är giltigt i fem år. På andra sidor står det tillsvidare och om lämpet går ut så får man köra igen med samma handledare när man förnyat det.

Till och med hos transportstyrelsen är det otydligt om vad som gäller.

Så kan någon svara på vad som är korrekt?
Citera
2013-11-16, 06:24
Medlem
Wetbootss avatar
Hur gick det då???
Citera
2013-11-16, 08:42
Medlem
copes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stayalivee
Om min fråga varit så enkel som att ta reda på giltighetstiden hade jag kunnat googla fram det.

Jag har ändå försökt nysta i det men får lite olika uppgifter.

Jag gick tillsammans med min far introduktionskursen 2007 eller kanske 2008. Mitt körkortstillstånd gick ut och jag har nu skaffat ett nytt. Min fråga är om jag fortfarande kan övningsköra med min pappa? Eller måste vi båda gå om kursen?

På vissa sidor står det att det är giltigt i fem år. På andra sidor står det tillsvidare och om lämpet går ut så får man köra igen med samma handledare när man förnyat det.

Till och med hos transportstyrelsen är det otydligt om vad som gäller.

Så kan någon svara på vad som är korrekt?

Gäller mycket riktigt, i 5 år. Men har du även tagit kortet inom den tiden så går giltighetstiden ut och du måste gå om kursen med din handledare
Vad jag förstod iaf när jag gick kursen
Citera
2013-11-16, 10:15
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cope
Gäller mycket riktigt, i 5 år. Men har du även tagit kortet inom den tiden så går giltighetstiden ut och du måste gå om kursen med din handledare
Vad jag förstod iaf när jag gick kursen

Man ska inte behöva gå samtidigt, men det kan man ju om man vill. Har man tur så får man rabatt

Stämmer bra att man kan vara handläggare i fem år, sedan ny kurs.

Eleven får enbart övningsköra privat i fem år, efter kurs med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in