2013-01-24, 13:12
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rvp45
Hej! ska till thailand den 18onde Feb och planet landar i Phuket men vi har tnkt att dra vidare till Ao Nang.. Hur tar man sig lttast dit och vad kostar det ungefr? Planet landar runt 17 p eftermiddagen s r det ngon ide att ta sig dit direkt?

Det gr att ka bde bt och bil/buss den strckan. Personligen skulle jag ta en bt. Thailndare kr i regel som idioter och jag lovade mig sjlv att jag inte skulle ta en buss/bil ngon mer gng s lnge det inte var absolut ndvndigt d en bil svenska ungdomar kraschade s att alla dog ngra dagar efter jag kt samma strcka.
Harmonisk och lugn bt alternativt en bilfrd dr du kommer se ditt liv passera revy ett flertal gnger under frden. Ett enkelt val!
Citera
2013-01-24, 15:37
Medlem
christerys avatar
Citat:
<klipp>Har funderat lite p Railey Beach men vet inte riktigt va hotellen kostar dr

Nr jag var dr senast [1995!] s hade dom just brjat bygga, en strandhydda kostade 300 baht, Men jag kollade p google maps med satellitbild. Det r inte ens samma stlle nt mer.

Enda vgen in var med longtail, lsken hade hunnit f lite mgel/mossa? p sig nr man kpte den frn enda supermarketen osv. Drinken orgasm skulle (stod stort p blackborden i baren) innehlla amfetamin osv.

Det var bara krlekspar och klttrare dr. Fanns inte nt att gra alls. D vi var varken eller.
Citera
2013-01-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Nr jag var dr senast [1995!] s hade dom just brjat bygga, en strandhydda kostade 300 baht, Men jag kollade p google maps med satellitbild. Det r inte ens samma stlle nt mer.

Enda vgen in var med longtail, lsken hade hunnit f lite mgel/mossa? p sig nr man kpte den frn enda supermarketen osv. Drinken orgasm skulle (stod stort p blackborden i baren) innehlla amfetamin osv.

Det var bara krlekspar och klttrare dr. Fanns inte nt att gra alls. D vi var varken eller.

Jag var dr -00 och d var det ungefr p samma stt som du beskrev det, vi hyrde en longtailbt fr vran familj en heldag och det kostade oss typ 400 thb frn Ao Nang, lite skillnad frn nu nr man fr kpa biljett i ett jvla bs och sen vnta p att ka dit..
Citera
2013-01-24, 16:54
Medlem
rvp45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag var dr -00 och d var det ungefr p samma stt som du beskrev det, vi hyrde en longtailbt fr vran familj en heldag och det kostade oss typ 400 thb frn Ao Nang, lite skillnad frn nu nr man fr kpa biljett i ett jvla bs och sen vnta p att ka dit..
Tror du att det r vrt att bo ngra ntter dr d? fr knns som om det blir dyrt att bo i ao nang och ka till railay flera gnger..
Citera
2013-01-24, 17:43
Medlem
Citat:
Tror du att det r vrt att bo ngra ntter dr d? fr knns som om det blir dyrt att bo i ao nang och ka till railay flera gnger..

Snabb kollade trden och som sagt, bt r ju helt klart att fredra n buss, vad kan vara bttre n att spendera tv timmar p en bt i havet n en minibuss, pris landar runt 800b frn Phuket, finns tv alternativ ka direkt eller ett stop p phi phi och slppa av lite folk, nu fr tiden blir man uppehmtat av longtials frn bten och du behver sledes inte kliva av i Ao Nang och sedan ta dig till Railey, Priserna p hotell r bra saftiga frn 2000b och upp glm guesthouse priserna som i Ao Nang men finns som sagt bde fr och nackdelar med bo p Railey.

christery Sknt att hra lite anekdoter frn tiden innan 00, du skulle formodlingen inte knna igen dig idag, Inget illa menat.
Citera
2013-01-24, 17:46
Medlem
rvp45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Snabb kollade trden och som sagt, bt r ju helt klart att fredra n buss, vad kan vara bttre n att spendera tv timmar p en bt i havet n en minibuss, pris landar runt 800b frn Phuket, finns tv alternativ ka direkt eller ett stop p phi phi och slppa av lite folk, nu fr tiden blir man uppehmtat av longtials frn bten och du behver sledes inte kliva av i Ao Nang och sedan ta dig till Railey, Priserna p hotell r bra saftiga frn 2000b och upp glm guesthouse priserna som i Ao Nang men finns som sagt bde fr och nackdelar med bo p Railey.

christery Sknt att hra lite anekdoter frn tiden innan 00, du skulle formodlingen inte knna igen dig idag, Inget illa menat.
Eftersom vi landar kl 15 s blir det kanske buss/taxi dit och bt hem (fr tyckte nn skrev att btarna gick tidigare p dagen?)
S om man hittar ett hotell fr runt 170kr/natt per person p railay beach r det vrt det ?
Citera
2013-01-24, 18:35
Medlem
Citat:
Eftersom vi landar kl 15 s blir det kanske buss/taxi dit och bt hem (fr tyckte nn skrev att btarna gick tidigare p dagen?)
S om man hittar ett hotell fr runt 170kr/natt per person p railay beach r det vrt det ?

http://www.railay.com/railay/intro/getting_there.shtml

Verkar stmma, blir dock en jkla restid! sjlv skulle jag nog sova av mig jetlaggen och ta frsta bten dagen efter, men du gr ju sjlvklart som du vill, att hitta boende p 170k r rena fyndet visste inte ens att det fanns s billiga hotell dr, senaste jag var dr slantade jag runt 4000b natten/lgssong. I lnken ovan kan du se lite priser p hotell inget under 1000b och dom i nrheten r ju utan aircon
Senast redigerad av Flashcash 2013-01-24 kl. 18:40.
Citera
2013-01-24, 18:50
Medlem
rvp45s avatar
Citat:
http://www.railay.com/railay/intro/getting_there.shtml

Verkar stmma, blir dock en jkla restid! sjlv skulle jag nog sova av mig jetlaggen och ta frsta bten dagen efter, men du gr ju sjlvklart som du vill, att hitta boende p 170k r rena fyndet visste inte ens att det fanns s billiga hotell dr, senaste jag var dr slantade jag runt 4000b natten/lgssong. I lnken ovan kan du se lite priser p hotell inget under 1000b och dom i nrheten r ju utan aircon
Ja vi fr kanske se hur vi knner oss nr vi kommer fram d kanske vi borde boka ngon natt d, dock var hotellen p east railay men tar tydligen max 10 min att g till west railay
Citera
2013-01-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ja vi fr kanske se hur vi knner oss nr vi kommer fram d kanske vi borde boka ngon natt d, dock var hotellen p east railay men tar tydligen max 10 min att g till west railay

Lter som en bra plan, East r helt okay fin promenad i mellan, PM..
Citera
2013-01-24, 21:39
Medlem
christerys avatar
Citat:
<klipp>

Jo, vad jag hrt r jag en fossil. Men det var en upplevelse, vi valde bungalowen som sg frschast ut (lngst bort, men bara typ 100m) jmfrt med dom andra. Funkade skitfint tills nt jkla dieselverk startade alldeles bakom stugan.

Jag kollade ju bara bungalowen, s det inte kutade/slingrade in nt under sngen nr jag ryckte upp drren... Men man lr sig.

Dom som varit dr eftert knner inte igen sig i mina beskrivningar, inte ens chaweng/lamai p Koh Samui verkar ha verlevt frndringar. Men de var skitkul, 28 dar och frsta gngen i SOA.

Nu blir det indien 5-6 mnader och det knns som frsta gngen igen, om jag bara kommer ivg.
Citera
2013-01-24, 21:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Lter som en bra plan, East r helt okay fin promenad i mellan, PM..

En liten promenad, 10 min lt mycket. Men om man nu r dr ute och virrar s finns det en trevlig grotta p den sidan. Var bara ngra plankor i botten att g p nr jag var dr. Min maglite hjlpte ju lite men inte fr att se frsta huvudkammaren. Man hr nr man kommer in i den. ingen kostnad, men ingen guide heller.
Citera
2013-01-26, 11:58
Medlem
kte den 8 januari i r allts 2013 frn Phuket till AoNang och sedan tillbaka.

Phuket-Aonang med bt, kostnad 600 Baht med upphmtning vid hotellet och buss frn hamnen i AoNang till hotellet dr.
Tid: upphmtad 08.00 frn hotellet i Karon(Phuket) p plats p hotell i AoNang 10.30, inget stopp under btresan.

Aonang-Karon(Phuket) med minibuss, kostnad 350 Baht med upphmtning vid hotell och leverans till hotell i Karon.
Tid: Upphmtad 10.00 frn hotell i Aonang med pickup som krde till en bussterminal i utkanten av Krabi, vntan dr till 12.00 sedan minibuss med 3 stopp p vgen innan vi ndde Phuket, frden var inte ngon rolig historia, kr som idioter, hll 100-120 km/t p 40-60 vgar.
Stanna fr att slppa av resenrer p 4 hotell och eftersom packningen lastades p taket p bilen s var det tidskrvande.
Var p plats i Karon vid 16.30.

Slutsats, ta frjan, mycket snabbare och bekvmare och s fr du se vrlden ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in