Citat:
Ursprungligen postat av The.Prince
Jag har ett problem som jag stör mig grovt på. Det är alltid jag som jagar när det blir till att flirta/ragga tjejer. Tjejer verkar sällan ta egna initiativ. Så jag känner mig bara efterhängsen när det bara är jag som kontaktar och skriver till tjejer oftast.
Jag har fint utseende, är charmig och självsäker så jag dras till och lockar av tjejer med bra utseende.
Ska jag spela drygare? Känner ni igen er själva? Är jag knäpp?
En tjej jag verkligen samtyckte via sms om att vi skulle träffas. För 2 dagar sedan, jag svarade vilka dagar som passade i veckan och har fortfarande inte fått svar. Och jag tänker inte svara för att verka efterhängsen. Vad hade ni gjort?
/ Prinsen
Få tjejer tar initiativ till en kille, om de inte tar bilder på sig själva som de skickar över. Den sortens kvinna är kanske inte precis vad du söker. Angående ditt SMS, det är bra om de inte behöver tänka, för det är dom inte bra på, så du ska nästa gång säga en exakt dag, och kan hon inte göra tid så får hon återkomma med ett eget förslag på helt eget initiativ. Du har redan visat dina intentioner, och delas intresset av henne och dagen inte passar så kommer hon föreslå en tidpunkt som passar henne. Det är i ett tidigt skede inte attraktivt med någon som har plats med mycket tid för en partner, eftersom sådant innebär risk för ett eskalerande till oändlig börda av kommunikation. En sådan kommunikation måste växa fram baserat på att det fungerar mellan två människor. Jag vet inte hur övriga gentlemän "raggar", men jag är social i dagliga tillvaron och pratar med kvinnor helt utan en agenda, och de flesta människor brukar jag få att känna sig bekväma eftersom jag kan hålla en konversation igång och inte är påträngande, besvärlig, eller något åt det hållet. Det leder inte sällan vid avsked, varesig vi var i butik eller på ett tåg, att de uppskattar en man som lugnt tagit sig tid för dom och de ger inviter till att träffas en gång till, vilket man skall vara vaken på och se att det leder någonstans om hon visat sig både trevlig och attraktiv. Detta gäller dock kvinnor som inte är av slampig natur, ty dessa tycker det räcker med dyra vanor och nakenbilder. Jag gör aldrig en stor sak av en första träff också, utan det ska vara ekonomiskt, som att ni går på en promenad och under promenaden råkar hamna någonstans där ni dricker eller äter något. Det leds också in på under ditt initiativ efter att du beslutat om hon är värdig en dryck eller glass. Allt går ut på att umgås. Det ska vara enkelt så de uppskattar att du vill spendera tid med dom för att lära känna dom, och densamma motprestation är vad de står för genom att spendera tid med dig, utan att förvänta sig att du spenderar en massa pengar. När de passerat dessa tester och visat sig inte vara en öppen spis för ens ekonomi så är det acceptabelt att lägga ut några extra riksdaler på en matbit för att hon förtjänat det. Ett annat scenario är de ointressanta hondjuren i nattlivet till vilka du kan komma till undsättning i fashionabel utstyrsel och låta alkoholen sköta samtalet, och se den investeringen som något du tycker är värt ändamålet. Då dessa sällan intresserar mig har jag för vana att observera dess dryckesvanor och återigen med talets gåva och kravlös icke påträngande, d.v.s. ej erbjuda de något att dricka (de har ej förtjänat det), så brukar honor erbjuda mig något läskande, eftersom de trivs i mitt sällskap och vill behålla mig där.