2013-01-22, 19:15
Medlem
Dawgzihks avatar
Stannade inom Willys på vägen hem idag och fick syn på ett paket kakor som väckte mitt intresse. "Tillplattade favoriter; Delicato(bolls)kakor" stod det på det skinande blå paketet.

Denna "delicatobollskaka" är en variant av delicatoboll som gjorts om till kaka mha mjöl, havre och tryffel. Glad i hågen vandrade jag hemåt för att pröva mitt inköp. Sagt och gjort, jag bet i den första kakan och förväntade mig samma fabulösa känsla som fås av att inmundiga en delicatoboll. Istället infann sig en känsla av obehag och torrhet i min mun. Dessa kakor är inte alls goda, trots sin extravaganta förpackning och sitt nyskapande koncept. Jag vet inte ens om jag vill äta upp dem. Det smakar för helvete bara havre.

Har någon annan smakat dessa djävulskakor? Kommer då inte köpa dem igen..

http://www.delicato.se/aktuellt/nyheter-i-vart-sortiment här kan kakan ses. Notera hur de ljuger om kakans smak för att få sälja.
Citera
2013-01-22, 19:19
Medlem
pyro860s avatar
Åh vafan?! Det lät ju awesome juuuu...

Smakar dom inte chokladboll alls?
Citera
2013-01-22, 19:22
Medlem
Dawgzihks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Precis vad jag tänkte.
Visst finns det antydan till chokladbolls-smak, men arrakssmaken är helt dränkt av havren, vilket gör att produkten bara smakar havre och kakao.
Citera
2013-01-22, 19:25
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawgzihk
Precis vad jag tänkte.
Visst finns det antydan till chokladbolls-smak, men arrakssmaken är helt dränkt av havren, vilket gör att produkten bara smakar havre och kakao.

Jo, men det är ett helt annat format. Kan tycka att delikatobollarna har rätt mycket socker i sig. Det känner man när man tuggar dom. Inte mig emot, dom är goda ju. Men för mycket havre smak går fett bort.

Fast är ändå lite sugen på att testa. Men man får nog inte tänka på chokladbollar.
Citera
2013-01-22, 19:27
Medlem
Loreleis avatar
Haha, beklagar.

Det låter ju som en bra idé annars ju.
Citera
2013-01-22, 19:30
Medlem
Dawgzihks avatar
Citat:
Jo, men det är ett helt annat format. Kan tycka att delikatobollarna har rätt mycket socker i sig. Det känner man när man tuggar dom. Inte mig emot, dom är goda ju. Men för mycket havre smak går fett bort.

Fast är ändå lite sugen på att testa. Men man får nog inte tänka på chokladbollar.
Det kanske bör nämnas att jag hatar havrekakor i allmänhet. Dessa kakor smakar mycket mer som havrekakor än som delicatobollar, så om man sådan som person att man tycker havrekakor är godare än delicatobollar så kanske de är värda ett köp
Citera
2013-01-22, 19:31
Medlem
Tack för varningen! Synd eftersom deras vanliga delicatobollar är så goa Har du provat delicatos havrebollar förresten? Goa som fan
Citera
2013-01-22, 19:34
Medlem
Dawgzihks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofika
Tack för varningen! Synd eftersom deras vanliga delicatobollar är så goa Har du provat delicatos havrebollar förresten? Goa som fan
Yes! En av de få havreprodukter som jag kan tänka mig att köpa. De är ju inte så in i helvetes torra som tidigare nämnda djävulskakor.
Citera
2013-01-22, 19:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawgzihk
De är ju inte så in i helvetes torra som tidigare nämnda djävulskakor.
Kan ju bero på att de tryckt in så helvetes mycket fett, 32gr per 100gr.
Citera
2013-01-22, 19:51
Medlem
Dawgzihks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan ju bero på att de tryckt in så helvetes mycket fett, 32gr per 100gr.
36/100 i de tillplattade "favoriterna"

Ingen annan som har provat?
Citera
2013-01-22, 21:22
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:

Förlåt en okunnig liten obetydlig man, men vad är en chokladboll?
Citera
2013-01-22, 21:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Förlåt en okunnig liten obetydlig man, men vad är en chokladboll?

Google that shit!
Det är en synonym till kokosboll eller havreboll bland annat.

...

Kokosboll är dock en gräddbulle för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in