2013-01-22, 16:39
Avslutad
Det tar mig ca 5 timmar att somna. Jag har hög dos Theralen (120 mg) och Iktorivil (4 mg), som jag båda tar på kvällen. Båda tar ca 2 timmar att verka, men jag känner inte av nån verkan, utan ligger vaken typ 3 timmar till.

Jag har haft de flesta (alla utom triazolam) sömnmediciner på marknaden. Men jag minns inte vilken som var bäst. Flunitrazepam, Nitrazepam, Imovane/Zopiklon, Stilnoct/Zolpidem är väl insomningstabletter, medan Propavan mer är så man ska behålla sömnen.

Helst vill jag ha Propavan för att inte bli mer beroende än vad jag redan är av Iktorivilen, sen har de andra ev. korstolerans så de kanske inte verkar så bra.

Innan jag hade Theralen, hade jag först i ordningen; Imovane (7,5 mg), Stilnoct (10 mg), Propavan (75 mg), Nitrazepam (5 mg), Flunitrazepam (1 mg). Mirtazapin (egentligen en antidepressiv) har jag också haft men funkade knappt o så gick jag upp mycket i vikt av den.

Men tror ni läkaren går med på att kombinera 120 mg Theralen med 75 mg (3 tabl.) Propavan? Eller bör man satsa på en insomningstablett? Helst med lång halveringstid.
Citera
2013-01-22, 17:08
Medlem
Som jag skrivit någon annan stans. Saroten har gjort underverk för min sömn. Tidigare låg jag vaken, ibland hela nätter, men oftast i 4-5 timmar innan jag somnade. Med Saroten somnar jag inom en kvart.

EDIT: Såg att du hade testat en del. Saroten är ju också en antidepressiv med viktuppgång som bieffekt. Kanske inte är intressant för dig då.
Senast redigerad av taugenichts 2013-01-22 kl. 17:16.
Citera
2013-01-22, 18:43
Medlem
Valdoxan vid sänggående har gjort underverk för mig som komplement till propavan och Mirtazapin.
Citera
2013-01-22, 19:12
Medlem
Theralen och propavan korsintolerar, och du verkar mer i behov av någon form av insomning. Blir du intr sederad av ikton så lär du knappast bli det av något tillägg som valdoxan eller mirtazapin.
Citera
2013-01-22, 19:16
Medlem
ramsays avatar
2 timmar att verka! Du låter väldigt inkörd på Theralen och Iktorivil. Antagligen har toleransen gått upp en hel del för dig, hur länge har du tagit dom? Du borde rådgiva med din läkare, tror iaf det inte är några problem att byta till Theralen/Propovan då inget av dom är narkotikaklassat.Men jag gissar inte på att det kommer ge så bra effekt på dig!.
Själv haft den kombinationen tillsammans med Atarax,Lergigan,Benzodiazipiner och Imovane/eller Stilnoct.Funkat bra för mig.

Zyprexa eller någon annan psykofarmaka kanske kan vara något för dig, det har jag tagit i kombination med ovan nämda preparat även testat Seroquel och annat.
Citera
2013-01-22, 21:02
Medlem
Mad 4 mg Iktorivil och en drös andra mediciner kan man inte säga annat än att TS har utvecklat tolerans. Tänk också på risken för "paradoxala reaktioner" vid höga doser, som agitation istället för sedation. Dags för avgiftning och disciplinering att inte sova dagtid. Powernap är tillåtet, men i ett förryckt sömnmönster är det bästa att helst avstå dagslummer, eftersom det kräver disciplin med powernapping; det är en extra börda när det gäller att komma tillrätta med grava sömnproblem. Powernap kan man vid behov börja unna sig när den basala nattsömnen fungerar; innan dess är det förmodligen bara en ökad risk att fördröja en vettig sömn genom att vända dygnsrytmen rätt.
Citera
2013-01-23, 10:13
Medlem
När jag hade som svårast att somna tog jag 8 ml Theralen och tvärdäckade. (Det är 40 mg/ml... typ 300 mg då) Men Theralen tappar effekten efter ett tag tycker jag. Jag fick ta det varannan vecka ung.

Jag har Sonata och Zopiklon som jag tar vid behov nu. Det funkar bra att variera sig. Ingen av dem har hangover dagen efter, däremot finns stor risk att gå i sömnen och hitta på saker. Har inte råkat ut för det än själv, men har hört andra som har gjort det. Har provat Nozinan också, då var jag döseg dagen efter och kom inte igång förrens på eftermiddagen.
Citera
2013-01-23, 11:45
Medlem
sWeePerrs avatar
Du Mulla, du skulle nog må bra av en s.k. "drug holiday", tror du inte det? S.a.s. nollställa hela systemet och börja om från början.
Citera
2013-01-23, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
2 timmar att verka! Du låter väldigt inkörd på Theralen och Iktorivil. Antagligen har toleransen gått upp en hel del för dig, hur länge har du tagit dom? Du borde rådgiva med din läkare, tror iaf det inte är några problem att byta till Theralen/Propovan då inget av dom är narkotikaklassat.Men jag gissar inte på att det kommer ge så bra effekt på dig!.
Själv haft den kombinationen tillsammans med Atarax,Lergigan,Benzodiazipiner och Imovane/eller Stilnoct.Funkat bra för mig.

Zyprexa eller någon annan psykofarmaka kanske kan vara något för dig, det har jag tagit i kombination med ovan nämda preparat även testat Seroquel och annat.
Jag har tagit de i ca 12 år. Zyprexa o Seroquel har jag också haft, men gick bara upp i vikt utan att bli trött.

Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Du Mulla, du skulle nog må bra av en s.k. "drug holiday", tror du inte det? S.a.s. nollställa hela systemet och börja om från början.
Jo, kanske, men jag har Haldol och Venlafaxin också. Haldolen blir jag väldigt knepig av om jag slutar med, o deprimerad om jag slutar med Venlafaxin. Iktorivil klarar jag mig 2-3 dagar utan, sen sätter helvetet in.

Men kanske offra några nätter o inte ta Theralen alls, för att sänka toleransen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in