Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-22, 16:17
Medlem
Angående spamfilter. Jag tar det igen. Om jag vore i den hypotetiska kniviga situationen som jag beskrev, så kan jag INTE sätta upp något spamfilter då varken mailservern eller klienten stödjer detta. Tänk följande: du sitter till sjöss med en enkel satellituppkoppling och en liten liten "telefon" för att läsa mailen med. Du vill inte byta e-post adress eller byta ut klienten som annars är helt magnifik och en likvärdig ersättare skulle kosta över 10.000. Dessutom tillverkas inte kompatibla enheter längre. Helt onödigt att skaffa ny utrustning eller mail bara för att man får inkorgen spammad med "flashback: återställ ditt lösenord".

Den som håller på att jävlas kommer förmodligen att komma över min e-post dessutom, så fort som jag slutar betala för den, och därmed se vilket konto jag har och sedan se alla mina icke-PK-inlägg och sexbravader.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Varför är det ens möjligt att återställa lösenordet för ett bannat konto? Detta har man ju ingen som helst nytta av så länge som kontot ändå inte går att logga in med. Denna funktion borde väl vara avstängd så länge som kontot är avstängt?

Tydligen så kan man återställa lösenordet för bannade konton.

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Är ganska säker på att admin i denna fråga skulle säga:

1) Ditt fall är just som du säger hypotetiskt, eftersom det finns spamfilter. Lägg in ett simpelt filter för mail från Flashback.

2) Skyll dig själv. Är du bannad i en vecka är det lugnt, och är det längre än så har du misskött dig ordentligt.

Oavsett så borde ens anonymitet få vara kvar. Nu kan jag alltså aldrig någonsin släppa taget om detta e-post konto eftersom att "spammaren" sitter som en hök och väntar på att denne ska kunna omregistrera min e-post och se vilket fb-konto jag har.

Det kanske inte är ett problem för dig, men en dag kanske det blir det?
Citera
2013-01-22, 16:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderibro
Angående spamfilter. Jag tar det igen. Om jag vore i den hypotetiska kniviga situationen som jag beskrev, så kan jag INTE sätta upp något spamfilter då varken mailservern eller klienten stödjer detta. Tänk följande: du sitter till sjöss med en enkel satellituppkoppling och en liten liten "telefon" för att läsa mailen med. Du vill inte byta e-post adress eller byta ut klienten som annars är helt magnifik och en likvärdig ersättare skulle kosta över 10.000. Dessutom tillverkas inte kompatibla enheter längre. Helt onödigt att skaffa ny utrustning eller mail bara för att man får inkorgen spammad med "flashback: återställ ditt lösenord".

Den som håller på att jävlas kommer förmodligen att komma över min e-post dessutom, så fort som jag slutar betala för den, och därmed se vilket konto jag har och sedan se alla mina icke-PK-inlägg och sexbravader.

Tydligen så kan man återställa lösenordet för bannade konton.

Oavsett så borde ens anonymitet få vara kvar. Nu kan jag alltså aldrig någonsin släppa taget om detta e-post konto eftersom att "spammaren" sitter som en hök och väntar på att denne ska kunna omregistrera min e-post och se vilket fb-konto jag har.

Fast oavsett hur hypotetisk du är i dina fantasier så kan du inte bli spammad av "återställ lösenord".
Det finns begränsningar i hur många sådana som kan skickas ut per dygn.(inte helt säker men nästan)
Prenumerationer nollställs vid avstängning och således skickas inga mail om det.
Det går inte att skicka PM till ett avstängt konto, således får du inga mail om att du fått PM
Citera
2013-01-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast oavsett hur hypotetisk du är i dina fantasier så kan du inte bli spammad av "återställ lösenord".
Det finns begränsningar i hur många sådana som kan skickas ut per dygn.(inte helt säker men nästan)
Prenumerationer nollställs vid avstängning och således skickas inga mail om det.
Det går inte att skicka PM till ett avstängt konto, således får du inga mail om att du fått PM

Det stämmer, men på ett år blir det x*300+. Ganska irriterande.

Tycker det är väldigt märkligt att man kan återställa bannade konton iöht. Det gör som sagt så att
1) Man kan bli spammad

2) Folk kan med återställningsfunktionen undersöka ifall fyrbarnspappa@hotmail.com är medlem på flashback (även om folk inte har tillgång till mailen) utan att fyrbarnspappa vid perm-ban har har möjlighet att byta kontots epost någonsin

3) Fyrbarnspappa@hotmail.com kanske vill att det ska förbli en hemlighet vad denne har för fb-konto, men har vid perm-ban inte möjlighet att släppa taget om sin gamla epost då någon först kan testa via 'återställ lösen' ifall e-posten är kopplad med något konto för att sedan omregistrera fyrbarnspappa@hotmail.com: återställningsmejlet kommer då innehålla "Hej FBKONTO, för att återställa..". Vips så vet man vilket konto som fyrbarnspappa@hotmail.com har suttit med. Detta då utan någon som helst möjlighet till att förhindra skit'n.
Citera
2013-01-22, 17:39
Medlem
Jiiimboohs avatar
Markera det inte som spam/skräppost, då detta kan påverka andra användare med samma klient, så att de plötsligt får Flashbacks mejl i skräppostmappen istället och kanske missar PM eller annat.

Välj istället att blockera Flashbacks mejladress. Det går att göra nästan oavsett vilken mejl du använder.

EDIT: I Hotmail: Alternativ -> Fler alternativ... -> (Under "förhindra skräppost") Betrodda och blockerade avsändare -> Blockerade avsändare
Senast redigerad av Jiiimbooh 2013-01-22 kl. 17:52.
Citera
2013-01-22, 17:40
Medlem
Citat:

Jag upprepar. Skyll dig själv om du hamnat i den sitsen. Om du verkligen har lyckats bli permbannad (blir man ens det?) så har du ju lyckats göra bort dig något kapitalt, och det är ditt eget fel och ingen annans. Har du klantat dig så mycket så får du ju helt enkelt ta konsekvenserna av det.

Det har påpekats många gånger förr. Du har själv ansvar för din anonymitet.

EDIT:
Du kan tydligen få en permban, men då ska det till riktigt jävliga saker. Normalt är det maximala sex månader, så om du nu har lyckats bli permbannad så har du ju misskött dig så grovt att du absolut inte är i position att tjafsa om rättigheter.
Senast redigerad av patwotrik 2013-01-22 kl. 18:01.
Citera
2013-01-22, 17:51
Medlem
Citat:
Hur många uppfyller detta? Jag skulle säga att en person är mycket. Menar du då att Flashback ska ta hänsyn till detta?
Citera
2013-01-22, 21:45
Medlem
ischs avatar
Vill du vara anonym så skall man inte använda en mail som man använder i andra sammanhang. Har man blivit permanent banlyst så får man, faktiskt, skylla sig själv.

Det enda som är lite intressant är diskussionen huruvida funktionen "återställ lösenord" fyller någon funktion för ett konto som är bannat. Personligen tycker jag inte det.
Citera
2013-01-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vill du vara anonym så skall man inte använda en mail som man använder i andra sammanhang. Har man blivit permanent banlyst så får man, faktiskt, skylla sig själv.

Det enda som är lite intressant är diskussionen huruvida funktionen "återställ lösenord" fyller någon funktion för ett konto som är bannat. Personligen tycker jag inte det.

Kanske dags att stänga av skit'n då?
Citera
2013-01-22, 22:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Kanske dags att stänga av skit'n då?
Absolut kan det vara det, men det är trots allt något som kräver att det sätts en tekniker på ärendet, och ser man till vilka det är som drabbas och hur enkelt det är att lösa med ett filter hos mottagaren så bör man kanske inte bli jätteförvånad ifall det inte har högsta prioritet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in