2013-01-21, 22:15
Medlem
Fick ett chattmeddelande på FB som löd "hahahahahahahahahhahaha (sen en link på en bild)", dum som jag var tryckte jag på linken där det laddas ner en bild och jag förstår direkt att jag fått virus. Kör nu fullständig skanning på datorn och har redan 11 objekt funna. Problemet är att virus linkar vidare bilden med samma text till alla på FB och Skype.

Någon som fått samma sak? Är det något annat man kan göra för att reparera det temporärt? Väntar nu bara på att skanning ska blir klar och jag kan ta bort det.

Mvh Gostav1337
Citera
2013-01-21, 22:18
Medlem
tokens avatar
Försök att ta reda på vad viruset heter. Står ofta i din virus-scanner.

Efter det kan man börja läsa sig till om hur du blir av med det.
Citera
2013-01-21, 22:27
Medlem
Packeteringstejps avatar
Fick också den skiten och min kompis tröck såklart på den, får ta och kolla igenomdatorn nu...
Citera
2013-01-21, 22:55
Medlem
Fått lite grepp om vad det är nu.
- När jag startar om datorn så kommer det upp en ikon i aktivitetsfältet(Win7) som är identisk med bilden, när jag trycker på den står det Runtime Error! Program: C:\Users\....17363614.exe med en ram av där det står Microsoft C++, tar bort programmet på aktivitetshanteraren.
- Jag hittar samma ikon på programmet på Användare/AppData/Local/Temp där det har kopierats 9ggr med olika namn som består av siffror, 10st. Det står att det är ett program i "Typ" spalten.
- När jag håller musen över programmet står det företag: TechSmith Corporation, filversion: 1.8.0.8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in