Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-21, 18:12
Medlem
Hej allihopa!
Jag har ett litet problem som kan vara nog så störande som stora problem.
jag har en relativt ny dator ca 2 månader gammal och när jag öppnar menyer i spel så blir skärmen svart, allt fungerar fortfarande men jag får gissa mig fram till vart jag ska klicka.
Jag har uppdaterat mina drivrutiner till grafikkortet, installerat om spelen, gjort en fabriksåtersällning på datorn och sedan installerat om alla spel och drivrutiner igen men ingenting hjälper.
vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta då jag faktiskt är en nolla när det kommer till att lösa problem i datorer.

Tack på förhand//Mattias

Obs! jag kan utan några problem spela spelen och det är bara vissa menyer i spelen som gör att skärmen blir svart

Dator Acer G-Predator G-3610
Citera
2013-01-21, 19:10
Medlem
Har du testat att sätta ner upplösningen, kan ju vara så att spelen inte stödjer widescreen.
Har samma problem på div. äldre spel på denna datorn men löser sig med en ändring till icke widescreen.

värt att testa i alla fall
Citera
2013-01-29, 13:05
Medlem
Har inte testat det men det kanske jag ska göra, dock är spelen nya och bör stödja widescreen kan jag tycka men ska kolla det.
Tack för svaret
Citera
2013-01-29, 15:01
Medlem
EugeneHutzs avatar
Vad har du för grafikkort? 32-bit, 64bit win?
Citera
2013-01-29, 20:04
Medlem
Jag kör windows 64bit och har ett grafikkort som jag faktiskt inte är helt säker på vad det exakta namnet är men min dator säger: Amd Radeon HD7700 series
Tacksam för alla svar!
Citera
2013-01-29, 20:27
Medlem
TheBoots avatar
Vad är det för spel och är det alla spel menyn krånglar eller bara vissa? Vad har du för version av directX? Har du installerat alla nödvändiga windowsuppdateringar?

Obs. Du har inget tema-program installerat som får ditt windows att se annorlunda ut, t.ex. windows blinds?
Citera
2013-01-30, 13:25
Medlem
Dem spel som krånglat lite hittills är: Hitman Absolution (endast vid val för huruvida jag vill starta om ett uppdrag eller ej)
Diablo 3 där jag inte haft något problem i någon meny utan enbart när jag ska öppna min "transparanta karta" med tab knappen och märkligast av allt kartan fungerar hur bra som helst i städer och öppna landskap men ej i "dungeons". Skärmen har även blivit svart i mina menyer på GTAIV.
Innan problemet dök upp har jag dessutom spelat Medal of Honour Warfighter på väldigt hög grafik och inte haft några problem alls.
Jag kör directX11 och installerar alltid alla windowsuppdateringar, (på gott och ont kanske) och inga tema program eller så utan helt vanligt windows 7 standard.
Citera
2013-01-30, 18:43
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niiamo
Dem spel som krånglat lite hittills är: Hitman Absolution (endast vid val för huruvida jag vill starta om ett uppdrag eller ej)
Diablo 3 där jag inte haft något problem i någon meny utan enbart när jag ska öppna min "transparanta karta" med tab knappen och märkligast av allt kartan fungerar hur bra som helst i städer och öppna landskap men ej i "dungeons". Skärmen har även blivit svart i mina menyer på GTAIV.
Innan problemet dök upp har jag dessutom spelat Medal of Honour Warfighter på väldigt hög grafik och inte haft några problem alls.
Jag kör directX11 och installerar alltid alla windowsuppdateringar, (på gott och ont kanske) och inga tema program eller så utan helt vanligt windows 7 standard.

Hmm skumt problem faktiskt. Det enda jag kan tänka på om du har fabriksåterställt datorn är om det skulle vara fel drivrutiner. Har du testat någon annan version?

Är spelen eller ditt OS piratkopior?
Citera
2013-02-02, 18:42
Medlem
Datorn är fabrikståterställd och nya drivrutiner installerade, har använt amds autofind/update för grafikkortet som är ett amd radeon hd 7770.
Alla spel är köpa originalskivor eller köpta downloads från cd on och mitt windows är äkta förinstallerat på datorn då jag köpte färdig dator.
Kan dock tex spela world of warcraft utan att något liknande problem dyker upp någonstans och på väldigt hög grafik. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in