2013-01-21, 17:19
Medlem
Som den stora djurälskare jag är och då jag är för att höja dessas statusar blev jag ganska beklämd då jag såg denna annons: http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=145456
Det är bara en annons i mängden men då jag påtalade för kvinnan att det inte är ok att ha så många katter i olika åldrar och vilja skänka bort dem blev jag kallad för fitta och kärringjävel!! Det var verkligen "white trash" över henne. Hur skulle ni göra, gå vidare och fortsätta ringa henne eller lägga ner det?
Citera
2013-01-21, 17:23
Medlem
Om du anser att det är djurplågeri kan du ju anmäla henne. I övrigt tycker jag du ska hålla dina åsikter för dig själv.
Citera
2013-01-21, 17:23
Medlem
lucifer579xs avatar
Varför är det inte okej att skänka bort katter hon inte kan ta hand om?
Citera
2013-01-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om du anser att det är djurplågeri kan du ju anmäla henne. I övrigt tycker jag du ska hålla dina åsikter för dig själv.

Bra svar från er (NOT)! Man skänker inte bort katter eller andra djur, då sänker man deras status! Varför ska jag hålla mina åsikter för mig själv???
Senast redigerad av juttan 2013-01-21 kl. 17:30.
Citera
2013-01-21, 17:30
Medlem
BMWfans avatar
Det är för fan ett par jävla katter det handlar om och eftersom ägaren inte kan ta han om dom så skänker hon bort dom, vad är problemet?
Citera
2013-01-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Bra svar från er (NOT)! Man skänker inte bort katter eller andra djur, då sänker man deras status! Varför ska jag hålla mina åsikter för mig själv???
Men är du dum i huvudet? Du frågade:

Citat:
Hur skulle ni göra, gå vidare och fortsätta ringa henne eller lägga ner det?
Jag svarade vad jag tyckte. Om du nu inte är nöjd med sådana svar, varför i helvete frågar du då för?
Citera
2013-01-21, 17:34
Medlem
lucifer579xs avatar
Citat:

Sänker deras status?
Tror du att katten kommer känna sig som lägre stående i samhället för att de blir bortskänkta?
Det är väl BRA att någon som kan ta bättre hand om katterna får dem?
Citera
2013-01-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMWfan
Det är för fan ett par jävla katter det handlar om och eftersom ägaren inte kan ta han om dom så skänker hon bort dom, vad är problemet?

Jag har problem med personer som är som dig och den imbecilla kvinnan jag pratade med och som har inställningen "Det är för fan ett par jävla katter"!
Citera
2013-01-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Men är du dum i huvudet? Du frågade:

Jag svarade vad jag tyckte. Om du nu inte är nöjd med sådana svar, varför i helvete frågar du då för?

Inte för att jag kan/ska anmäla henne för djurplågeri fattar du väl din DUMME jävle fan!
Citera
2013-01-21, 17:44
Medlem
Citat:
Inte för att jag kan/ska anmäla henne för djurplågeri fattar du väl din DUMME jävle fan!
Du lever då onekligen upp till de invektiv kattförsäljaren kastade på dig. Som man frågar får man svar. Har du hört talas om det någon gång? Du frågade om vi tyckte att du skulle lägga ner. Jag tyckte att du skulle det. Frågor på det?
Citera
2013-01-21, 17:47
Medlem
Mattsson69s avatar
Det är väl bättre att dom där asen får ett nytt hem? Vad är problemet?
Citera
2013-01-21, 18:12
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Är ju bra att hon skänker bort dem om hon har för många helt enkelt.

Jag tror inte på att det sänker deras status när hon skänker bort dem istället för att sälja dem. Gamla katter har låg status som det är, de flesta vill ju ha kattungar så att de själva får uppfostra dem.

Bara för att hon skänker bort dem betyder ju inte det att hon inte frågar ut de som vill ha dem och förvissar sig om att de hamnar i ett bra hem.

Förstår inte vad du bråkar med henne för, hon försöker ju bara lösa problemet, sluta gnäll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in