• 4
  • 5
2013-05-15, 23:36
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Då är man fri från Danske Bank.

Det krävdes:
Ett besök hos Handelsbanken för att ansöka om att få bli kund.
Ett samtal från Handelsbanken där de meddelade att jag får bli kund hos dem.
Ett besök hos Handelsbanken för att skriva under papper.
Ett besök hos Handelsbanken för att flytta autgirobetalningar eftersom jag inte hade kontonumret hos Danske Bank vid besöket innan.
Ett besök hos Nordea eftersom mitt jobb betalar ut lön genom dem så jag var tvunget att ändra konto som den ska slussas vidare till.
Ett besök hos Danske Bank för att avsluta mina konton.

Men grymt värt ändå. Handelsbanken känns seriösare. Ingen pajasinternetbank med java. Och såklart ingen avgift.

Men man öppnar väl lönekonto direkt vid första besöket? Är det verkligen så krångligt att byta bank?
Citera
2013-05-16, 01:24
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Men man öppnar väl lönekonto direkt vid första besöket? Är det verkligen så krångligt att byta bank?

Jag trodde det, men nej. Inte hos Handelsbanken iaf. Man får svara på frågor och skriva på en ansökan att få bli kund...
Citera
2013-05-16, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden

Jag var hos Handelsbanken och fick fylla i papper så skulle de höra av sig. Fyra månader har gått och har fortfarande inte hört något så det blev ICA banken för min del, var bara att ansöka via deras hemsida.
Citera
2013-05-16, 18:49
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Jag var hos Handelsbanken och fick fylla i papper så skulle de höra av sig. Fyra månader har gått och har fortfarande inte hört något så det blev ICA banken för min del, var bara att ansöka via deras hemsida.

Vad jag vet så är det ingen annan bank som gör på det viset (?). Måste vara typiskt för Handelsbanken. Man kan ju fråga sig vad nyttan är med det? Jag menar, ett vanligt lönekonto med online-kort (Maestro, VISA-electron) borde ju vem som helst kunna få? Så att bli kund i banken borde ju vem som helst kunna bli, oavsett inkomst och eventuella betalningsanmärkningar.
Senast redigerad av TheBurden 2013-05-16 kl. 18:51.
Citera
2013-05-16, 18:59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Jag trodde det, men nej. Inte hos Handelsbanken iaf. Man får svara på frågor och skriva på en ansökan att få bli kund...

Ställs det särskilda krav för att bli kund hos Handelsbanken? Och i så fall, vilka krav? Har ju sett tonåringar med deras Maestro-kort på stan.

Tycker det hela låter väldigt märkligt.
Citera
2013-11-01, 18:40
Medlem
Enydrions avatar
Danske har visst lyckats bli av med kunder (inkl mig) bättre än de hade tänkt sig

'Danske Bank tappade i Danmark 40.000 kunder under det första halvåret och ytterligare 54.000 kunder under det tredje kvartalet'

”Det talet är alldeles för stort. Det är inte något som vi kan leva med över tid och trenden måste stoppas. Men jag är också så pass realistisk att jag vet att vi dessvärre kommer fortsätta att tappa några kunder och att vi snabbt måste leverera lösningar och tjänster som både lockar nya kunder gör att befintliga kunder stannar”, sade Thomas F Borgen.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...er_8680468.svd
Citera
2013-11-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Varpå de ekonomiskt sinnade kunderna hos danske flyttar till någon annan konkurrent.

Jag gnällde hos banken på detta sedan bytte jag till skandiabanken. Väldigt låga avgifter där, och nu kan man förhandla räntor där också, även om det inte står så på hemsidan. Blev en riktigt bra affär att byta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in