Hejsan söker en expansiv stad där man kan köpa en tomt för runt 200 tusen k nära havet gärna med havsutsikt eller nära som sagt , staden ska ha runt 100 tusen inv eller mer eller snäppet under, gärna under under sthlm eller strax ovanför dvs ej jätter mycket norrut, för köp av tomt ev tomt med mindre äldre hus som en "pensionsförsäkring".
omöjligt uppdrag ?
MVH
Senast redigerad av fattigalappen 2013-01-20 kl. 19:25.
För 200000 får du ingen stor tomt nära havet idag. Billigast mark finns troligen i Norrland.
Räcker med runt 1000 kvm eller ett skabbigt hus. hittade lite pengar jag tänkte slänga in å låta dom växa som en pesionförsäkring om 30 år . kommer det va ännu mer attraktivt med havsutsikt osv och ännu svårare att hitta. men söker rätt stad att investera i
Räcker med runt 1000 kvm eller ett skabbigt hus. hittade lite pengar jag tänkte slänga in å låta dom växa som en pesionförsäkring om 30 år . kommer det va ännu mer attraktivt med havsutsikt osv och ännu svårare att hitta. men söker rätt stad att investera i
du verkar efterbliven och kommer därför misslyckas. Lycka till!
Det kanske inte nödvändigtvis behöver vara vid havet? Även tomter kring de större sjöarna lär bli populärare i framtiden. Orter kring Mälaren, Hjälmaren, Vänern, Vättern och Storsjön kan nog också vara värda att titta närmare på.
Tack för 2 bra tips skall kollas upp !
Ska titta igenom hemnet , lite kartor osv .
Umeå har ju stort universitet med ?
kollat lite kring Vänern, Vättern men där är priserna rätt höra redan tror jag . men stora sjöar osv är såklart med intressant m sitter å kollar hemnet men är svårt ligger oftast ute i urskogen . Svårt att förutspå framtiden där !
Någtm speciellt bra expansivt ställe du tänker på..
Jag tycket umeå ser bra ut för framtiden med universitet hav osv . . vad tror ni om detta !
Att du inte kommer att agera på något som inte är allmän kännedom. Priserna kan nog däremot gå upp ett tag till, men den större delen av huspriserna i hela landet bygger på att folk har möjlighet att låna billigt.