Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Vilken bransch arbetar du inom? Är det så att du måste vara på plats för att kunna genomföra ditt arbete?
Jobbar "med människor" (tänk gruppboende/ålderdomshem), måste definitivt vara på plats ja.
Citat:
Det är lite intressant, för jag får uppfattningen att många som arbetar har tid över till annat än just arbete. Facebook och sociala medier är (Om inte annat var) ett problem på arbetsplatser.
Är väl mest på kontor eller? Jag tar väl på sin höjd en otillåten rökrast eller två och kollar då facebook/flashback på mobilen.
Citat:
Ni som känner att ni har mindre effektiv arbetstid än vad er avtalade arbetstid är, hur känns det att inte arbeta "fullt ut"?
Det har jag inte direkt så jag har gott samvete.
Citat:
Behöver ni 8 timmar på er att utföra ert arbete eller är ni låsta till något som gör att ni inte kan göra annat än att vara på plats, öppettider i en butik som exempel.
Nja. Dom sakerna som absolut måste göras, alltså saker det finns rutiner som inte får rubbas och checklistor att signera tar långt under åtta timmar. Tiden som blir över försöker jag ägna åt socialt umgänge med brukarna vilket ingår i arbetsuppgifterna. Någon gång i veckan finns det en halvtimme där man egentligen inte har något att göra och kan slappa framför teven men det tycker jag mest är tråkigt.
Jag skulle inte vilja ha mer dötid på jobbet.