Citat:
Ursprungligen postat av Olge123
Hej
Jag har Adhd..
Jag är 20 år och har under hela min uppväxt fått höra hur dålig jag är att jag aldrig tar tag i saker och fixar, Och min farsa har bara klagat på mig hela tiden vi kan inte ens prata med varandra längre vi bara bråkar för att han gnäller och klagar hela tiden och har varit så hela tiden. Jag har blivit ned tryckt hela tiden och jag är deprimerad och har ingen ork för något bara sitter här hemma och spelar så fort jag gör något annars mår jag dåligt. Min far klagar på mig bara jag glömt hänga upp handduken och gör det till värsta grejjen. bara jag gör minsta lilla fel så är jag dum i huvudet och jag gör aldrig nått och jag skiter i vad han säger jag lyssnar aldrig jag är dum i huvudet. Vissa gånger har han gått så långt så vi börjar slåss för jag blir så jävla arg. Han kan aldrig ha fel allt måste vara rätt hela tiden som idag råkade han spilla ut sitt glas så blev han arg på mig för att han aldrig kan ha fel.
Vad ska man göra ?
Trist att din farsa inte förstår att du mår dåligt. Kan tänka mig att det är svårt när man har föräldrar som inte stöttar en. Du har dock ett eget ansvar och är vuxen nu, om det är så illa hemma är det kanske dags att försöka hitta en egen bostad? Utan jobb eller andra inkomster kan du vända dig till socialstyrelsen om du känner att det är aktuellt.
Du kanske borde söka hjälp utifrån (om du inte redan har det) för din depression och din, som jag tolkar det, bristande motivation. Vad är det du spelar förresten? Testa lägg ner spelen helt och hållet och försök hitta nya intressen.
Att du inte tar tag i allting direkt är inget unikt för dig. Tro mig, en stor del av befolkningen fungerar på det sättet. Det går att träna bort. Försök att inte se din diagnos som ett hinder - jag vet inte hur det är men det känns ofta som att när det går dåligt för folk sätter de sig i en roll som ett offer och skyller sina misslyckanden på diverse faktorer (diagnoser/diskriminering/otur/osv). Missförstå mig inte, jag menar inte att det inte kan vara på det sättet. Men att skylla på faktorer som inte går att påverka kommer aldrig leda till något positivt - bara mindre motivation.