Moderaterna och AKB har uppenbart hamnat helt snett. Nu har i och för sig M snedseglat många år utan fungerande kompass. De hade dock några sjömil kvar innan själva grundstötning, som nu är ett faktum, när Reinfeld mönstrade av. I dagsläge behövs egentligen ingen styrande kapten, finns liksom ingen anledning längre eftersom båten står still. Det är iof ett kraftigt hål i botten och matroserna öser så de blöder men skutan ligger ändå tryggt förankrad på grynnan.
Det enda som nu kan rädda detta spökskepp är att en ny kapten kliver in och drar loss vraket. Om de väljer att stå kvar, utan att tillkalla bogsering, kommer besättningen inom en snar framtid vara så hårt ansatt av utomstående krafter att de troligen ger upp och faller i passiv koma. I kölvattnet av detta måste AKB knapra sobril dygnet runt för att inte hamna på hispan.
Ursäkta mitt banala pekoral, kunde inte låta bli.
Alltså...
Som jag ser det är allt hopp ute för Moderaterna och AKB om de inte gör något radikalt inom en mycket snar framtid. SD växer så det sjunger om det (vilket iof glädjer mig personligen) och de som i nutid går över "till andra sidan", trots den oerhörda stigmatiseringen detta fortfarande innebär för somliga, lär vara mkt svåra att vinna tillbaka.
Om man ska försöka tänka lite medmänskligt i detta läge hoppas jag att AKB slutar nästa vecka. Förd politisk strategi förkastas av merparten av Moderaternas väljare/forna dito. Självfallet en rent makaber situation som måste sakna motstycke i svensk politisk historia. Bara en fakir torde uppskatta dylikt läge.
Dags för Moderaterna att se sanningen i vitögat!
https://www.youtube.com/watch?v=XvCUDt8ieNQ
Jag spekulerar i följande scenario:
Moderaterna byter partiledare efter sommaren, gör ett kraftigt utspel rörande förd invandringspolitik och bryter DÖ. Vad tror Ni?