2015-06-15, 12:05
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Det block som får mest röster vinner och ska kunna regera och få igenom sin politik. Sverige ska gå att regera, det är det Decemberöverenskommelsen handlar om. Alliansens partiledningar respekterar Decemberöverenskommelsen och har tålamod. De vet att det blir blått styre 2018, bara 3 år kvar tills dess.
I en demokrati ska man kunna kompromissa och komma överrens över blockgränser. Allt decembersveket visar är att vi har en massa barn i riksdagen.

Oj vad jag kommer skratta 2018 när MP bestämmer sig för att skita i DÖ och rösta så som det gynnar dem.
Citera
2015-06-17, 19:37
Bannlyst
Anna är nog kanske en av de sämsta politiker som nått en periledarpost i modern tid jag kan inte säga säkert för Maria Leissner för FP var också helt berövlig hon satt i 2 år https://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Leissner Nu handlar tråden absolut inte om Leissner utan om en person som är lika sympatisk som vilken kvinna som helst på Kronofogdemyndigheten.

För att använda hennes egna ord delvis "vi vill byta partiledare" i stället för tomma ord regering.
Citera
2015-06-22, 23:24
Medlem
S.Kandals avatar
Anna Kinberg Batra måste hata sitt jobb, tror hon kastar in handduken!

Moderaterna och AKB har uppenbart hamnat helt snett. Nu har i och för sig M snedseglat många år utan fungerande kompass. De hade dock några sjömil kvar innan själva grundstötning, som nu är ett faktum, när Reinfeld mönstrade av. I dagsläge behövs egentligen ingen styrande kapten, finns liksom ingen anledning längre eftersom båten står still. Det är iof ett kraftigt hål i botten och matroserna öser så de blöder men skutan ligger ändå tryggt förankrad på grynnan.

Det enda som nu kan rädda detta spökskepp är att en ny kapten kliver in och drar loss vraket. Om de väljer att stå kvar, utan att tillkalla bogsering, kommer besättningen inom en snar framtid vara så hårt ansatt av utomstående krafter att de troligen ger upp och faller i passiv koma. I kölvattnet av detta måste AKB knapra sobril dygnet runt för att inte hamna på hispan.

Ursäkta mitt banala pekoral, kunde inte låta bli.

Alltså...

Som jag ser det är allt hopp ute för Moderaterna och AKB om de inte gör något radikalt inom en mycket snar framtid. SD växer så det sjunger om det (vilket iof glädjer mig personligen) och de som i nutid går över "till andra sidan", trots den oerhörda stigmatiseringen detta fortfarande innebär för somliga, lär vara mkt svåra att vinna tillbaka.

Om man ska försöka tänka lite medmänskligt i detta läge hoppas jag att AKB slutar nästa vecka. Förd politisk strategi förkastas av merparten av Moderaternas väljare/forna dito. Självfallet en rent makaber situation som måste sakna motstycke i svensk politisk historia. Bara en fakir torde uppskatta dylikt läge.

Dags för Moderaterna att se sanningen i vitögat!

https://www.youtube.com/watch?v=XvCUDt8ieNQ

Jag spekulerar i följande scenario:

Moderaterna byter partiledare efter sommaren, gör ett kraftigt utspel rörande förd invandringspolitik och bryter DÖ. Vad tror Ni?
Citera
2015-06-22, 23:42
Medlem
LeifD2s avatar
Hæh? Moderaterna står ju still eller ökar sakta och lite i opinionen sedan valet. AKB har inga större problem, i alla fall inte just nu. Hennes största problem är frisyren, hon borde byta helt till något spretigt, 80-talsinspererat.

Nej, när det gäller det politiska så behöver inte AKB bekymra sig förrän möjligen i april 2018 och framåt. Det som är intressant här är hur stora såzzialdemokraterna är då och vilken partiledare dom har. Alltså mycket mer troligt att S byter Führer före 2018 än att moderaterna gör det.

Att moderaterna skulle komma med någon omformulerad invandrings- och mångkulturpolitik ser jag som helt uteslutet av minst 2 skäl:
- Det behövs inte.
- Det finns inget stöd för det inom partiets öwfre skikt.
Citera
2015-06-22, 23:55
Medlem
Puffpinglans avatar
Hoppas du har rätt för hon verkar sjukt dryg. Jag förstår inte att de inte kan hitta någon som känns sympatisk till att vara partiledare, nästan vem som helst hade kunnat göra ett bättre jobb. Det är nog för att man inte kan bli politiker i det här landet, man måste har hållt på sen högstadiet i moderaternas ungdomsklubb eller liknande. Och vilka blir det, jo människor som är otroligt maktsugna och inte har några andra intressen i sitt liv. Vi klagar på diktaturer för att människor inte kan få bestämma men egentligen kan inte vi det heller, bara om du tillhör politikergänget sen du var liten. Jag tycker man borde vara tvungen att ha haft ett vanligt jobb och kanske ha skaffat barn om man är över en viss ålder för att vara politiker. Han som är statsminister nu har inga barn så han bryr sig väl inte om Sverige går under. Egentligen vore kanske det bästa som man slumpade in människor till riksdagen från de som anmält intresse och gjort ett prov som visar att de är allmänbildade. Jag tror ärligt att de skulle fatta vettigare beslut än de människor som sitter där nu.
Citera
2015-06-23, 00:14
Medlem
Det där youtube-klippet är bara rent guld Sverige modigaste reporter har ni där!

On topic: Allt hänger på följande månaders opinionsmätningar. Nu när de har släppt fram vänsterns budget lär tappet från S till M trappa ner. Men tappet från M till SD kommer troligtvis fortsätta och kanske öka.
Om de fortsätter tappa väljare så kommer garanterat något hända. Om inget skulle hända så får vi ju på allvar börja diskutera om inte deras toppar i själva verket är SD-styrda.

Den som lever får se.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-06-23 kl. 00:17.
Citera
2015-06-23, 00:20
Avslutad
Tror att det är en ketchupeffekt som väntar snart med ett väljarras från M. När M börjar leka runt 15% kommer hon nog avgå ja. Jag ger det ett år ungefär.
Senast redigerad av priz 2015-06-23 kl. 00:58.
Citera
2015-06-23, 00:28
Bannlyst
Oavsett om M bryter DÖ och byter partiledare samt gör utspel om radikala förändringar gällande invandring och ger skenet av att åter igen bli ett konservativt högerparti kommer det ta lång tid för folk att lita på detta och det blir svårt för dom att vända sitt havererade parti, det är straffet för att ha blivit liberalvänster och ha svikit sina väljare
Citera
2015-06-23, 00:36
Medlem
Puffpinglans avatar
Hon kan nog inte samarbeta med SD för då blir väl hennes man sur, han är från Indien. Så hon kommer väl att hålla på exakt som nu tills det inte finns några moderater kvar. Sen får hon ett morgonprogram på TV.
Citera
2015-06-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror att det är en ketchup effekt som väntar snart med ett väljarras från M. När M börjar leka runt 15% kommer hon nog avgå ja. Jag ger det ett år ungefär.
Jag är av samma uppfattnings som du. Då får man en god anledning att göra sig av med henne. Jag är beredd att äta upp min hatt om inte M snart konsekvent och signifikant börjar tappa i opinionsundersökningarna. Hon är ju extremt inspirationslös och det, parat med feghet och handlingsförlamning, brukar straffa sig i längden.
Citera
2015-06-23, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror att det är en ketchup effekt som väntar snart med ett väljarras från M. När M börjar leka runt 15% kommer hon nog avgå ja. Jag ger det ett år ungefär.

Håller med. Måste vara omöjligt att styra skutan rätt efter kapten Reinfeldt som satt fast i grynnan utan att veta vad som hänt.
Senast redigerad av HellionRebellion 2015-06-23 kl. 00:58.
Citera
2015-06-23, 01:03
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Löfven sitter tryggt tills efter valet 2018 som kommer visa upp katastrofalt usla siffror. Socialdemokraterna kan inte byta ledare efter att ha avsatt Sahlin och Juholt.

Även A K-B blir kvar tills efter valet. Några moderater får i uppgift att twittra om att invandringspolitiken måste korrigeras. K-B har Billström och Hanif Bali som konservativa röster. A KB planerar redan nu sin getaway likt Reinfeldts sorti när resultatet är ett faktum. Hon kommer gå under jorden och inte ställas till svars.

Vi får vänta tills 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in