Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-19, 18:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag måste bara fråga om ni moderatorer är eniga här: Jag skrev ett "Ha, ha. " på Jonny Wadds inlägg:

Samt att han kanske skulle akta sig för att inte hans inlägg modererades bort som trams.

Håller ni alla moderatorer med om att dessa mina inlägg var trams och riktigt att ta bort dem?
Exakt vad tillförde dina inlägg tråden? Klockrena exempel på hur man inte inkorporerar humor i ämnet på ett tillförande sätt...
Citera
2013-01-19, 18:04
Medlem
Citat:
Jag måste bara fråga om ni moderatorer är eniga här: Jag skrev ett "Ha, ha. " på Jonny Wadds inlägg:

Samt att han kanske skulle akta sig för att inte hans inlägg modererades bort som trams.

Håller ni alla moderatorer med om att dessa mina inlägg var trams och riktigt att ta bort dem?

Eller håller ni andra som inte är moderatorer med om att det var trams som inte tillförde tråden något.

(Det jag får en vibb av ibland, är att vissa (Ja, faktiskt bara vissa!) moderatorer, har sett sitt kall som att moderera bort, för att sätta inläggare på plats. ?) Men jag kan ju ha fel?
Men det känns som att det går "till överdrift" ibland, in absurdum, att moderera bort. ?)
Citera
2013-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Exakt vad tillförde dina inlägg tråden? Klockrena exempel på hur man inte inkorporerar humor i ämnet på ett tillförande sätt...

Okej. Tack för åsikten.
Citera
2013-01-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Och det tåls ju att nämna att jag inte tillförde ett enda skämt med mitt inlägg, i det här fallet. Det håller jag med om, Jag förstår att det modererades bort som trams.
Citera
2013-01-19, 18:08
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Dessutom - och detta har påpekats otaliga gånger - är det nära nog nolltolerans i just den här forumdelen.

Sen tycker jag du själv kan fundera lite över vad ett 'haha' egentligen tillför - det är inte ens ett skämt eller något som gränsar till humor. Hade det ansetts vara av värde att visa att man gillar vad andra skrivit så hade med största sannolikhet Flashback sedan länge haft en +1/gilla-knapp.

Sen är ett generellt tips att alltid och undantagslöst undvika att skämta om hur vi moderatorer kan tänkas hantera vad andra skriver. Regel 0.06 finns utav en anledning och där är vi väldigt hårda.
Citera
2013-01-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Dessutom - och detta har påpekats otaliga gånger - är det nära nog nolltolerans i just den här forumdelen.

Sen tycker jag du själv kan fundera lite över vad ett 'haha' egentligen tillför - det är inte ens ett skämt eller något som gränsar till humor. Hade det ansetts vara av värde att visa att man gillar vad andra skrivit så hade med största sannolikhet Flashback sedan länge haft en +1/gilla-knapp.

Sen är ett generellt tips att alltid och undantagslöst undvika att skämta om hur vi moderatorer kan tänkas hantera vad andra skriver. Regel 0.06 finns utav en anledning och där är vi väldigt hårda.

Det var inget skämt nej. Det håller jag med om. Men det var ett bekräftande över en träffsäker kommentar, som inläggaren som skrev det kan känna det, och man kanske kan komma åt pudelns kärna om man också bekräftar varandra i en tråd.
Citera
2013-01-19, 18:21
Medlem
Citat:

Okej, då förstår jag.

Men jag tror det kan vara givande för själva forumet, att också ledningen får veta dels hur användarna upplever saker, samt att man iallafall ibland kan få ett litet "aha?" det kanske stämmer, att vi saboterar lite det som kan vara grejen med flashback.

Kanske tänka ett steg längre, vad är det som sätter prägel på forumet.
Jag bara menar att det kanske är en balansgång.
Citera
2013-01-19, 18:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det var inget skämt nej. Det håller jag med om. Men det var ett bekräftande över en träffsäker kommentar, som inläggaren som skrev det kan känna det, och man kanske kan komma åt pudelns kärna om man också bekräftar varandra i en tråd.
Fast det är en helt annan sak än att tillåta humor som lättar upp trådar. Om man från admins håll skulle tycka att medhåll utan vidare kommentarer vore något som ska visas så hade med största sannolikhet en +1-funktion införts - själv tycker jag personligen att något sådant mycket väl kan gynna forumet, men det är inte jag som bestämmer.
Citera
2013-01-19, 18:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Men vad tusan, är verkligen moderatorerna så torra och tråkiga? Jag har inte upplevt dem som det. De flesta moderatorer är vanliga människor som brinner för debatten och ibland uppskattar någon lite putslustig kommentar som avbrott i tillvaron. ÅnkelGunnars ord nedan är värda att beakta. Många som tror sig vara roliga kan vara riktigt barnsliga och överskattar lätt sin rolighet.

Citat:
Innan du postar ditt skämt kan det mycket väl vara på plats att ställa sig frågan huruvida moderatorerna uppskattar det eller inte. Tyvärr överskattar de allra flesta sin läggning för komik något brutalt.

Kanske var det möjligen bättre förr. När personer som Hyland härjade var det alltid kul. Men forumet har växt sedan dess och det krävs bättre struktur och ordning i trådarna för att det ska bli en bra debatt. Men lite bra kvalitetshumor i rimlig omfattning tror jag inte att så värst många moderatorer väljer att stoppa.
Citera
2013-01-19, 19:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kanske var det möjligen bättre förr. När personer som Hyland härjade var det alltid kul. Men forumet har växt sedan dess och det krävs bättre struktur och ordning i trådarna för att det ska bli en bra debatt. Men lite bra kvalitetshumor i rimlig omfattning tror jag inte att så värst många moderatorer väljer att stoppa.
När forumet inte ens hade tusen besökare på en kväll var det hanterbart med lite värdelösa skämt eftersom det aldrig riktigt hann ta fart. Idag har vi problemet att man odlar fram en kultur och gruppmentalitet där alla ska haka på trenden, och får något väl fäste är det ett helvete att bli av med - kolla bara hur länge tvåankommentarerna och FB-dasen förpestade forumet. Får då folk uppfattningen att alla självutnämnda komiker ska dela med sig utav sina pärlor så får vi vada i skit, dåliga skämt - merparten om länningar - och saker som bara är tråkiga upprepningar.
Citera
2013-01-20, 12:26
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Innan du postar ditt skämt kan det mycket väl vara på plats att ställa sig frågan huruvida moderatorerna uppskattar det eller inte. Tyvärr överskattar de allra flesta sin läggning för komik något brutalt.

Att man ska behaga moderatorerna med sina inlägg, gäller detta generellt eller enbart skämt?
Citera
2013-01-20, 14:32
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Att man ska behaga moderatorerna med sina inlägg, gäller detta generellt eller enbart skämt?

Så länge det är on topic inlägg så är det skit samma vad vi moderatorer tycker. Börjar man röra sig utanför det finns som alltid risken att en moderator misstycker.

Personligen tycker jag att det här med OT och skämt och det problem som det drar med syns rätt bra på andra forum. Om man ex kollar på ett stort forum som reddit så är merparten av alla inlägg i trådarna på frontpage toppade av inlägg av typen skämt/internreferens/meme som inte tillför själva topicen det minsta. Den typen av utveckling tycker jag är betydligt mer skadlig för flashback än torra moderatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in