Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-19, 14:13
Medlem
Johnny Wadds avatar
Så det är okej... så länge moderatorn tycker skämtet är roligt?
Citera
2013-01-19, 14:17
Medlem
tältpinnes avatar
Det är tråkigt, och anledningen till att jag själv slutat posta på forumet.
Citera
2013-01-19, 14:40
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag tycker du har lite fel där,visst fan kan man skämta i en diskussion också.

Det var därför jag också skrev generellt sett.
Citera
2013-01-19, 14:41
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Eftersom det är moderatorer som avgör ifall inlägg skall raderas eller inte så har du rätt i sak. Man kommer aldrig ifrån att det handlar om subjektiva bedömningar.

Men man kan tycka att folk som gnäller över sådant här saknar fingertoppskänsla och möjlighet att uttrycka sig som belevat folk. Humor och skämt fungerar alltid, så länge man väver in det i goda argument och håller sig till ämnet. Är man bara ute efter att dra skämt, utan att för den delen tillföra något mer eller mindre vettigt - så förtjänar man inte bättre än att hållas utanför tills man lärt sig annat.
Citera
2013-01-19, 14:43
Medlem
ivemesss avatar
The beginning of the end för flashback, ni verkar ha skrämt bort de flesta gamla skribenterna som hängde här 2009-2010 - sen har ni effektivt dödat humorn på forumet. Ser inte så jävla bra ut faktiskt.
Citera
2013-01-19, 15:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
(...)
Om en idiot skriver ett idiotiskt inlägg & någon då påpekar detta i ett välformulerat & lite raljerande svar, så är det oftast svarsinlägget som blir varnat.
Ungefär så kan det nog bli ibland, tyvärr.
Det är tillåtet att vara korkad och ha fel i sak. Däremot är det diskussionsförstörande att göra sig mer primitiv än vad man är. "Knepet" när man bemöter korkade inlägg är nog att bemöta dem i sak, även om ett raljant inlägg skulle kännas bra mycket bättre.
Ett raljant inlägg leder ofta till ett ännu mer raljant inlägg från nån annan, osv. Sedan ska varje läsare ta sig igenom detta parti av inlägg med personlig beef, fast läsarna är på jakt efter info i trådämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En levande debatt blir ju av naturen mustig, lite spretig & ganska underhållande, men det är man på väg att slå ihjäl med modererandet. Kanske är det nödvändigt, det kanske inte går att ha en sådan debatt med anonyma debattörer utan någonslags ribba för att "komma in", jag vet helt enkelt inte.
Väldigt aktiva trådar riskerar att slamma igen om det blir för yviga sidospår. En del sidospår hittar tillbaka till trådämnet rätt snabbt, andra gör det aldrig. Det är omöjligt att alltid veta vilken som ska göra vad.
Citera
2013-01-19, 16:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Innan du postar ditt skämt kan det mycket väl vara på plats att ställa sig frågan huruvida moderatorerna uppskattar det eller inte. Tyvärr överskattar de allra flesta sin läggning för komik något brutalt.
Citera
2013-01-19, 17:07
Medlem
Jag måste tillägga att jag tycker att många "flashbackare" har otroligt träffsäkra skämt (till skillnad från familjeliv då ) och att skämten kan sätta fingret på vad som "är problemet" i den allvarliga händelsen som skett. Det är en anledning till att "vi behöver" skämten, till viss del. Det är liksom inte värt det om trådarna dammsugs för idogt. Jag förstår vad ni menar med:
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Problemet är att forumet är för stort. Släpper man igenom ett kommer tråden drukna i alla efterföljare som inte vill vara sämre. Antingen rensar vi alla och gör tråden läsbar, eller så rensar vi inget.

Ett tredje alternativ är ju förståss att vi moderatorer behåller vissa tramsinlägg när vi känner för det, men det skulle inte gå så bra ihop med forumets syfte.

och det kan nog verkligen stämma,
men lösningen borde ändå vara att moderatorerna besitter en fingertoppskänsla och självklart rensar ut "hon kan ta den i tvåan" mot andra mer viktiga och glädjegivande skämt (som ju också känns som flashbacks charm).
Citera
2013-01-19, 17:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag måste tillägga att jag tycker att många "flashbackare" har otroligt träffsäkra skämt (till skillnad från familjeliv då ) och att skämten kan sätta fingret på vad som "är problemet" i den allvarliga händelsen som skett. Det är en anledning till att "vi behöver" skämten, till viss del. Det är liksom inte värt det om trådarna dammsugs för idogt. Jag förstår vad ni menar med:

och det kan nog verkligen stämma,
men lösningen borde ändå vara att moderatorerna besitter en fingertoppskänsla och självklart rensar ut "hon kan ta den i tvåan" mot andra mer viktiga och glädjegivande skämt (som ju också känns som flashbacks charm).
Jag själv försöker att tillåta så mycket skämt som forumet tillåter, men t ex här i Flashback så funkar det i princip inte alls - erfarenheten har visat att det spårar ur ganska så snart om vi börjar släppa lite på nivån. Andra forum klarar det utan problem, och då är det bara direkt värdelösa skämt eller skämt som leder till bråk och OT-tjafs som plockas bort.
Citera
2013-01-19, 17:51
Medlem
SilentVictorys avatar
Det är väl lite skillnad på skämt och "skämt"
Ett "skämt" som många tror är rolig tgår i stil med "hahahåhå å negern knullade henne i det feta rövhålet och sprutade i munnen så hon bajsade ut sperman"

Drar man till med ett skämt likt duvan som gick in å snodde chipspåsen är det ju en helt annan sak.
Det hör ju ändå liiiite till själva tråden.

Se inte saker som svart eller vitt gott folk.
Har du absolut inget sinne för humor så håll dig borta från det eller räkna med repressalier.
Citera
2013-01-19, 17:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är väl lite skillnad på skämt och "skämt"
Ett "skämt" som många tror är rolig tgår i stil med "hahahåhå å negern knullade henne i det feta rövhålet och sprutade i munnen så hon bajsade ut sperman"

Drar man till med ett skämt likt duvan som gick in å snodde chipspåsen är det ju en helt annan sak.
Det hör ju ändå liiiite till själva tråden.
Visst är det så - det finns till exempel ett inlägg jag vägrade radera eftersom jag skrattade så mycket. https://www.flashback.org/p15515759#p15515759

Humor är alltid bra, och kan man få det relaterat till trådens ämne så tycker jag man ska vara restriktiv med att radera - det viktiga är dock att inlägget sen inte leder till tjafs eller att tråden spårar ur, att tråden funkar är trots allt viktigast.
Citera
2013-01-19, 18:00
Medlem
Jag måste bara fråga om ni moderatorer är eniga här: Jag skrev ett "Ha, ha. " på Jonny Wadds inlägg:
Citat:

Samt att han kanske skulle akta sig för att inte hans inlägg modererades bort som trams.

Håller ni alla moderatorer med om att dessa mina inlägg var trams och riktigt att ta bort dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in