Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Större delen av Örby är lugna villaområden och där lär det inte bo alltför många av de mer våldsbenägna invandrargrupperna. När jag råkade se en tidningsartikel om händelsen, så var det området kring Gamla Huddingevägen som jag omedelbart tänkte på. Inte för att det verkar bo värst många MENA eller subsahara-afrikaner där heller, men det lär finnas lite mindre bemedlade personer i det området.
De bor dock massor i Hagsätra, Högdalen, Rågsved, Östberga och de områdena ligger ju runt detta område. De skulle ju kunna röra sig in i dessa områden då och då med tanke på närheten MEN det verkar vara en bekant så den kan ju komma från lite varstans.
Bruden kanske är en sån där som gillar att ha utländska vänner och pojkvänner? Kan vara en sån, ser ibland såna flickor med diverse konstigt folk och ganska ofta brukar de råka illa ut, detta kan ju vara en sån "bekant" som sedan fattat tycke och då brukar de kunna få en sån där "jag äger den här kvinnan" flipp som de får ibland fast de bara är bekanta men han vill mer.
Nåväl ni klurar nog fram skurken snart så får vi se vad det kan vara men det finns dåliga områden i närheten med mycket dåligt folk i, minns bland annat attackerna på barnvagnskvinnor i närområdet och även lite ouppklarade våldtäkter.