Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Gränslöshet är när du vet var en gräns är eller vad den betyder och du bryter den. Det betyder inte att du trampar människor på tårna utan det handlar mer om vad du vill med ditt liv.
Check. Bonuspoäng för faktiska trampanden på tår?
Citat:
Är du gränslös då är du även den mest låsta personen som finns. skillnaden från andra personer som är låsta är att du balt det.
Ja fast jag tror vi menar olika här. Jag har
gränslöst beteende i åtanke, vilket jag känner mig låst till som i bunden/fjättrad vid. Inte i nån positiv bemärkelse. Och alltså inte av eget val.
Citat:
Gränslöshet kan liknas med bortskämdhet/Curling men har inget med detta att göra.
Gå din egen väg, är en del men inte allt. Du måste få med dig människor på din resa för att uppnå fullständig gränslöshet.
Har gjort såna resor tidigare. Till medpassagerarnas högst varierande grad av uppskattning, kan tilläggas. Mest låg sådan.
Citat:
Gränslöshet är nog det som kan liknas vid Galenskap eller geni. Vem är du i ditt användande?
Den förstnämnda.
Ty endast då vi släppt taget om allt och upplevt galenskap kan vi uppfatta och lyckas omfamna allt som genier hävdar jag, och galenskapen har fortfarande saker att visa mig. Eller nåt liknande. Tappade tråden helt.