2013-01-18, 23:26
Medlem
Gränslöshet, kommer den få en egen era?
Citera
2013-01-18, 23:54
Medlem
movsds avatar
Tror den kan få en papperskorg iaf.
Citera
2013-01-18, 23:58
Medlem
En gränslös era är det som pågår nu. Men det kommer ta ca 20 år för att nå fram till den.

Gränslöshet är framgång.

En person som lyckats är oftast gränslös. Medan en person som inte lyckats är en förrädare eller skattesmitare eller likande.
Citera
2013-01-19, 01:32
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
En gränslös era är det som pågår nu. Men det kommer ta ca 20 år för att nå fram till den.

Gränslöshet är framgång.

En person som lyckats är oftast gränslös. Medan en person som inte lyckats är en förrädare eller skattesmitare eller likande.

Hoho, jag är äntligen rätt ute alltså. Lyxigt.

Tycker det känns lite luddigt bara vad du menar att gränslöshet är, blir inte klok alls av det motsatsförhållande du ställer upp i slutet. Gränslös som motsatsen till förrädare och/eller skattesmitare?

Berätta gärna mer så jag kan vara säker på att framgångs-gränslösheten är samma gränslöshet som jag idkar.
Citera
2013-01-19, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaruntiringi
Hoho, jag är äntligen rätt ute alltså. Lyxigt.

Tycker det känns lite luddigt bara vad du menar att gränslöshet är, blir inte klok alls av det motsatsförhållande du ställer upp i slutet. Gränslös som motsatsen till förrädare och/eller skattesmitare?

Berätta gärna mer så jag kan vara säker på att framgångs-gränslösheten är samma gränslöshet som jag idkar.

Gränslöshet är när du vet var en gräns är eller vad den betyder och du bryter den. Det betyder inte att du trampar människor på tårna utan det handlar mer om vad du vill med ditt liv.

Är du gränslös då är du även den mest låsta personen som finns. skillnaden från andra personer som är låsta är att du balt det.

Gränslöshet kan liknas med bortskämdhet/Curling men har inget med detta att göra.

Gå din egen väg, är en del men inte allt. Du måste få med dig människor på din resa för att uppnå fullständig gränslöshet.

Gränslöshet är nog det som kan liknas vid Galenskap eller geni. Vem är du i ditt användande?
Citera
2013-01-19, 03:37
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Gränslöshet är när du vet var en gräns är eller vad den betyder och du bryter den. Det betyder inte att du trampar människor på tårna utan det handlar mer om vad du vill med ditt liv.

Check. Bonuspoäng för faktiska trampanden på tår?

Citat:
Är du gränslös då är du även den mest låsta personen som finns. skillnaden från andra personer som är låsta är att du balt det.

Ja fast jag tror vi menar olika här. Jag har gränslöst beteende i åtanke, vilket jag känner mig låst till som i bunden/fjättrad vid. Inte i nån positiv bemärkelse. Och alltså inte av eget val.

Citat:
Gränslöshet kan liknas med bortskämdhet/Curling men har inget med detta att göra.

Gå din egen väg, är en del men inte allt. Du måste få med dig människor på din resa för att uppnå fullständig gränslöshet.

Har gjort såna resor tidigare. Till medpassagerarnas högst varierande grad av uppskattning, kan tilläggas. Mest låg sådan.

Citat:

Gränslöshet är nog det som kan liknas vid Galenskap eller geni. Vem är du i ditt användande?

Den förstnämnda. Ty endast då vi släppt taget om allt och upplevt galenskap kan vi uppfatta och lyckas omfamna allt som genier hävdar jag, och galenskapen har fortfarande saker att visa mig. Eller nåt liknande. Tappade tråden helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in