2013-01-18, 20:33
Medlem
Hej hopp.

Jag är nyfiken på vilka som ligger bakom Motargument.se.
Visserligen står namnen på redaktörerna tydligt menm de säger mig ingenting:
http://motargument.se/redaktion/

Av någon anledning gissar jag att några här redan gjort ett omfattande detektivarbete.
Någon som vet något om kopplingar till andra organisationer, eller partier och i så fall på vilket sätt?
Citera
2013-01-18, 20:36
Medlem
Tillägg: Noterade precis att de använder ordet "hen" så jag gissar att det lutar åt vänster...
Citera
2013-01-18, 20:41
Medlem
Det är alltid kul att spela bingo med http://www.theskepticsguide.org/resources/logicalfallacies.aspx
Så kan man se om dom kan argumentera. Se om man kan pricka in alla 20...
Citera
2013-01-18, 20:45
Bannlyst
Haha "Motargument.se". Vilket jävla skämt. Massa påståenden utan källe. Typ som Expressen.
Citera
2013-01-18, 20:48
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adambek
Tillägg: Noterade precis att de använder ordet "hen" så jag gissar att det lutar åt vänster...

Det beror på hur man använder ordet. Jag brukar använda det för att det framkallar skratt.
Citera
2013-01-18, 20:49
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
För den som vill argumentera mot främlingsfientlighet. Tja då är det ingenting för mig.
Citera
2013-01-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det beror på hur man använder ordet. Jag brukar använda det för att det framkallar skratt.

Det gör det väl alltid. Det är ett ord med ett löjets skimmer.
Citera
2013-01-18, 21:12
Medlem
Brukar gå in och läsa där när jag har tråkigt. Det är väldigt viktig enligt dem att föräldrar lär sina barn att inte bli rasister

Citat:
Att prata om rasism är lite som att prata om sex. Det är alla föräldras ansvar att lära sina barn att vara ansvarsfulla och respektfulla mot sina egna och andras kroppar. Det är inte det lättaste för föräldrar att prata om, men det är nödvändigt.

http://motargument.se/2013/01/17/om-rasism-och-foraldrars-ansvar-del-1/

F.ö låter det som ett gäng som tror allt går att lösa, om man bara "förstår" varandra.
Senast redigerad av Dr-compakt 2013-01-18 kl. 21:15.
Citera
2013-01-18, 21:39
Medlem
Motargument är skojiga.

Här ett alster av den hypomaniske bloggaren och världsmedborgaren Torbjörn Jerlerup, betitlat "Myten om nationen Sverige", där det förklaras att smålänningar var medeltidens somalier och att den enda naturliga gemenskapen är mänskligheten som helhet:
Citat:
Idag är inte västgötar och smålänningar lika fulla av misstro mot varandra som förr. Nationen Sverige ses som en enhet av många. Idag rör misstron mot främlingar andra än smålänningarna. Araber, somalier och afrikaner är vår tids “smålänningar”.

En dag kommer mänskligheten att se på misstänksamheten mot andra nationers folk på samma sätt som vi idag ser på misstänksamheten mellan västgötar och smålänningar på medeltiden.

Och i den här posten avslöjas myten om att Sverige skulle ha en nationalsång: http://motargument.se/2013/01/01/myt-nationalsangen/

Jag har inte riktigt förstått mig på Motarguments antirasistiska strategi, men de skriver helt klart roliga saker. Rekommenderas.
Citera
2013-01-18, 21:43
Medlem
Pansarmeyers avatar
Vilken användbar sida! Nu behöver man inte oroa sig längre. Skönt. Jag har lärt mig att islam är en harmlös ideologi för det har minsann funnits dumma ateister också. Vidare har jag blivit informerad om att det absolut inte finns någon korrelation mellan otrygghet p.g.a. brottslighet och invandring i de svenska kommunerna. Men viktigast av allt - muslimerna motarbetar i själva verket kvinnlig könsstympning vilket gör att problemet snart kommer att lösa sig*! Så, mina vänner, allt var ett missförstånd och vi kan lägga ner alla konservativt inspirerade tankar.

*Ja, man kan t.o.m använda islam och koranen i kampen mot barbarismen, skriver tidningen. Jag är kanske fördumsfull och näthatande, men jag kan inte slå bort tanken på att den arabiska "våren" nog inte kommer att göra kvinnornas liv lättare.....
Citera
2013-01-18, 21:50
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
F.ö låter det som ett gäng som tror allt går att lösa, om man bara "förstår" varandra.

Just det där argumentet är så totalt och uppenbart felaktigt. En vänsterlapsus som upphöjts till en truism som aldrig ifrågasätts. De värsta av världens konflikter och krig har stått mellan folk som känner varandra mycket väl. Irländare och britter, de jugoslaviska folken, nazisterna och judarna, hutuer och tutsier, etc, etc. Människor avskyr inte andra människor som de inte vet något om! Vi ser inte någon misstro mellan Polen och Guatemala, eller mellan Finland och Dominikanska Republiken. Alltså - okunskap föder inte hat. Det är därför man hatar grannen mest.
Citera
2013-01-18, 22:30
Bannlyst
Det är väl roligt att de försöker argumentera åtminstone, även om argumentationen förstås är lika undermålig och tramsig som den brukar vara. Som ett + får väl sägas att sidan är rätt snygg och lättöverskådlig.

Låt dem Torbjörn och hans anhang hållas liksom. Vem bryr sig? "Att bekämpa högerextremismen" har aldrig varit lika uttjatat och sexigt som det är idag. Ingen förutom de närmast frälsta kommer att frekventera den där sidan, och de kommer inte att förändra någon tänkande individs politiska uppfattning.

I grund och botten handlar det om så enkla faktorer att vi har rätt och att de har fel. Och att sanningen och verkligen i en fri debatt allt som oftast trumfar lögnen och fantasin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in