2013-01-18, 13:46
Medlem
unknownxs avatar
iPhone 5 / iOS 6 / iMac (Mountain Lion)

Hur får man dessa att synka varann på bästa sätt egentligen?

Jag vill kunna få mitt SMS på både datorn och mobilen, och kunna välja vart jag vill svara.

På iPhone:
2 adresser (Mail + Nr). Nya konversationer startas från Nr.

På iMac:

Jag får bara meddelanden på mobilen och inga på iMessage i datorn.
Om jag ändrar till "Nya konversationer från mailen" så funkar det, Men min mail syns för mottagaren istället för mitt nr vilket är irreterande.

Är det nån som använder iphone + mac dator och får alla dessa att funka bra?
Hur är era inställningar ?
Citera
2013-01-21, 05:10
Medlem
yallapenos avatar
För mig funkar all imessage synk mellan macbookar, ipad, iphone och min jobbdator mac pro.
Strulade i början men jag tog bort allt utom mitt mobilnummer som "kontaktsätt".
Citera
2013-01-21, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
iPhone 5 / iOS 6 / iMac (Mountain Lion)

Hur får man dessa att synka varann på bästa sätt egentligen?

Jag vill kunna få mitt SMS på både datorn och mobilen, och kunna välja vart jag vill svara.

På iPhone:

På iMac:

Jag får bara meddelanden på mobilen och inga på iMessage i datorn.
Om jag ändrar till "Nya konversationer från mailen" så funkar det, Men min mail syns för mottagaren istället för mitt nr vilket är irreterande.

Är det nån som använder iphone + mac dator och får alla dessa att funka bra?
Hur är era inställningar ?

Läs denna artikel och följ råden.

http://alltommac.se/artiklar/ios-5-skapa-lite-ordning-i-imessage-och-facetime-oredan/
Citera
2014-11-22, 22:04
Bannlyst
Min telefon och dator var synkad till en början tills jag uppdaterade datorn så blev det helt fel. Nu har datorn och telefonen ingen kontakt med varandra på Imessage. Jag får meddelande på telefonen men inte på datorn längre, svarar jag på datorn så ser jag inte det på telefonen. Hur gör jag så att det blir som innan. Länken som är länkad har jag läst och det avhjälpte mig inte.
Citera
2014-11-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEOF
Min telefon och dator var synkad till en början tills jag uppdaterade datorn så blev det helt fel. Nu har datorn och telefonen ingen kontakt med varandra på Imessage. Jag får meddelande på telefonen men inte på datorn längre, svarar jag på datorn så ser jag inte det på telefonen. Hur gör jag så att det blir som innan. Länken som är länkad har jag läst och det avhjälpte mig inte.

Det första du bör göra innan du börjar testa är att göra en säkerhetskopia av din lur, helst till iTunes på datorn om du använder det, eller till iCloud.

Börja sen med att kolla att du är inloggad på med samma iCloudkonto (brukar vara ditt Apple ID) på alla enheter, och sen kollar debatt du har loggat in på FaceTime och iMessage med samma Apple ID som du har loggat in på iCloud med, och att dina emailadresser och telenummer som du kan ta emot meddelanden på (nås på) är de samma i alla enheter, och att konversation startas från samma adress eller nummer på alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in