2013-01-18, 10:06
Medlem
Tjena

Ramlade med cykeln pga att trampan gick av
Dagen efter gjorde det ganska ont så jag åkte in till akuten.
Ortopeden misstänkte båtbensskada, men inget syntes på vanlig röntgen.
Han sa att det var svårt att se på en vanlig röntgen och de skulle göra en MR röntgen om ca en vecka och gipsa för säkerhetsskull.
Så idag åkte jag glad in till sjukhuset och förväntade mig att få ta av gipset, eftersom jag inte har haft något som helst ont i handen sen i måndags.
När handen hade röntgas sa dom att ortopeden skulle höra av sig på måndag för att en ortoped måste avgöra.
Jag är 99% säker på att det inte är något och jag vill verkligen bli av med gipset nu då jag har planer i helgen som jag behöver min ogipsade hand till (två rep med mitt band).

Så vad säger ni? Ska jag ta av gipset själv och riskera ett jobbigt samtal med doktorn ifall jag måste ha gipset längre? Eller är det värt att vänta?
Vad kan hända om jag tar av gipset och handen är skadad? Har någon någon bra bortförklaring ifall jag ska ha gipset längre och doktorn undrar?
Citera
2013-01-18, 10:14
Medlem
Du kan ju ta av det, och sedan hävda att du var tvungen att göra det pga fukt eller fall skada. =)
Citera
2013-01-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Du kan ju ta av det, och sedan hävda att du var tvungen att göra det pga fukt eller fall skada. =)

Jag har tänkt på det, tror jag gör så
Citera
2013-01-18, 10:45
Medlem
Jag hade behållit gipset på. Frakturen som du talar om är svår att se på röntgen och det räcker med klinisk undersökning för att gipsa initialt för att sedan utföra ny radiologisk undersökning efter ett par veckor, precis som man gjort i ditt fall.

Dessa frakturer läker väldigt dåligt. Om man nu ser en fraktur får du räkna med att ha gips 4-6 v (totala tiden) åtminstone. Jag gissar på att du kommer missa en del rep då ändå.
Men gör som du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in