2013-01-18, 01:59
Medlem
kuddenchristos avatar
Varför allt gnäll om att dom är "objektifierade" och "exploaterade"? Varför skulle dom vara mer "objektifierade" och "exploaterade" än Tom Cruise, Jay Leno eller vilken annan person som helst som tjänar pengar på att visa upp sig i media? Varför skulle det vara mer skamligt att stimulera sin kuk till Jenna Jameson eller Sasha Grey än att stimulera sina skrattmuskler till Jim Carrey eller Robert Gustavsson?
Senast redigerad av kuddenchristo 2013-01-18 kl. 02:19.
Citera
2013-01-18, 02:04
Medlem
Sandgathes avatar
För att i vårt samhälle så är det inte hög status att visa sin kropp o bli knullad bakom (eller kanske ska säga framför) kameran.

Hög status är ett jobb där man får in mycket pengar social status samt behåller sitt rykte utan att fläka ut hud.

Sedan symboliskt att nakenhet är en symbol för svaghet och att öppna upp sig, detta finns säkert nån historisk förankring kring detta.

personligen skulle jag dock kunna tänka mig att vara med i en rulle, eftersom jag älskar sex.
Citera
2013-01-18, 02:04
Medlem
khys avatar
För att gnälliga käringar tror att de har haft en taskig uppväxt och bara blir utnyttjade när de går med på att bli filmade. Bara kolla vad som hände efter tidningen mitt i hade gjort en intervju med henne. Gnälliga morsor skrev och sa att de visar en dålig förebild för de unga tjejerna.
Citera
2013-01-18, 02:30
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Är på feministernas sida i denna fråga.

Har hellre en son som är en framgångsrik komiker, än en dotter som är porrstjärna.
Citera
2013-01-18, 02:33
Medlem
Jag ser porrstjärnor som suveräna entreprenörer! Det är ju skitbra om man kan tjäna pengar på sig själv. Om man trivs med det dvs. Trivsammare upplägg oxå än att springa i det vanliga hamsterhjulet 7-16 varje jävla dag! Porr är ju skitstort och en massa konkurans. Är man stor i branchen har man enligt mig lyckats bra i livet. När 60talisterna närmar sig slutet tror jag det kommer finnas gymnasielinjer som typ samhälle/porr. Det kommer vara på en helt annan nivå. Även prostutition.
Citera
2013-01-18, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandgathe
För att i vårt samhälle så är det inte hög status att visa sin kropp o bli knullad bakom (eller kanske ska säga framför) kameran.

Hög status är ett jobb där man får in mycket pengar social status samt behåller sitt rykte utan att fläka ut hud.

Sedan symboliskt att nakenhet är en symbol för svaghet och att öppna upp sig, detta finns säkert nån historisk förankring kring detta.

personligen skulle jag dock kunna tänka mig att vara med i en rulle, eftersom jag älskar sex.

Vill du ses? Vi kan göra en film om du vill
Citera
2013-01-18, 03:10
Medlem
gulelefants avatar
Många porrskådisar missbrukar alkohol och droger, delvis som ett resultat av sin medverkan i porrfilmer. Det är inte svårt att tänka sig äcklet många av dem känner över sig själva och sin medverkan i dessa produktioner, speciellt när pengarna tagit slut (för det var ofta inte så mycket pengar de fick, egentligen) och lite tid har förflutit. Att vara förbrukad och inte ha någonstans att ta vägen när man uppnått den ansenliga åldern av trettio år måste ge rejäla psykiska smällar.
Citera
2013-01-18, 03:13
Medlem
GanjaFarfars avatar
I dom fallen en porrstjärna anses som offer är det uteslutande kvinnor man talar om, tar man det i beaktande så har man svarat på frågan redan innan man har ställt den.
Kvinnor får alltid offerstatus, vare sig dom gör nått dom tycker om eller ej.
Citera
2013-01-18, 03:18
Medlem
gulelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
I dom fallen en porrstjärna anses som offer är det uteslutande kvinnor man talar om, tar man det i beaktande så har man svarat på frågan redan innan man har ställt den.
Kvinnor får alltid offerstatus, vare sig dom gör nått dom tycker om eller ej.

I debatten kanske, men skrapar man lite på ytan så kan man hitta män som också far illa i branschen.
Citera
2013-01-18, 03:29
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulelefant
I debatten kanske, men skrapar man lite på ytan så kan man hitta män som också far illa i branschen.

Exakt, frågan var ju "Varför ses porrstjärnor som offer?".
Att folk far illa är däremot helt upp till en själv, klarar man inte av ett yrke så byter man till ett annat.
Citera
2013-01-18, 03:36
Medlem
gulelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Exakt, frågan var ju "Varför ses porrstjärnor som offer?".
Att folk far illa är däremot helt upp till en själv, klarar man inte av ett yrke så byter man till ett annat.

Det går ju att se saker från andra perspektiv än den feministiskt dominerade debatten, till exempel genom att leta upp intressanta dokumentärer på nätet.

Jag tycker att dem som utsätter personer för sådant här lidande har ett ansvar för lidandet, man utnyttjar sköra personer för sin egen vinnings skull och ofta för relativt små pengar. Det är också så att många porrskådisar känner att de inte har något värde, ofta pga tidigare övergrepp.
Citera
2013-01-18, 05:08
Medlem
Det finns nog lite sanning i det faktiskt. Tror inte kvinnor är skapta för att ta 3 kukar samtidigt och efteråt må bra ^^

Betyder dock inte att porr ska vara olagligt, men det verkar trots allt som att många av de som slutat göra porr har en del dåliga erfarenheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in