2013-01-18, 10:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Frun har läst en mängd inlägg och kunnat konstatera att många av dessa inte är sanna, men har naturligtvis skapat en stark oro hos henne. Hon vill för allt i världen inte mista det barn som hon numera ser sig som mamma till (ungefär som en adoption, trots att de biologiska föräldrarna finns tillgängliga). Att istället vara tvungen att sparka ut mig från mitt hem är därför en prioriteringsfråga för oss där jag stödjer henne i detta beslut.

De biologiska föräldrarna till barnet har informerats om de olämpliga skriverierna som girlsinmydream har gjort. De känner mig väl och de är båda fortfarande trevliga och inte avståndstagande när jag träffar dem.

Alla litar på att min fru ska kunna kunna övervaka mig och det gör även de sociala myndigheterna.

Igår skrev vi på ett avtal med de sociala myndigheterna som starkt begränsar de tillfällen jag får träffa barnet. Naturligtvis skrev jag på frivilligt utan att klaga då jag inte hade annat val (men här på FB skulle jag vilja säga att det var en form av utpressningssituation).

Å andra sidan framför de sociala myndigheterna att detta avtal också ger också barnet rätt att få träffa mig (eftersom barnet ser som primär pappa) en gång i veckan även om min fru och jag skulle bli osams (vilket vi inte kommer att bli, tror jag...).


Varför då? Mannen bakom girlsinmydream är inte dömd för något brott eller ens polisanmäld för sexbrott mot barn. Att enbart text som skrivits på FB ska ligga till grund för en godtycklig riskbedömning anser jag vara märkligt, fördomsfullt och borde vara olagligt. T.o.m. girlsinmydream har skrivit att han aldrig skulle riskera allt genom att ha riktig sex med något barn, men har också provocerat fantasier om motsatsen vid andra tillfällen. Det går inte att lita på sanningshalten på vad girlsinmydream har skrivit i pedofilforumet.

Vad girlsinmydream skriver på FB är ibland motsägelsefullt. Tolkar man bara de mest vulgära och provocerande inlägg som gjorts så håller jag med dem som anser att girlsinmydream verkar vara en mycket vidrig karaktär.


Om min fru eller jag inte sköter de överenskommelser vi har med de sociala myndigheterna så omplaceras barnet omedelbart och det vill ingen ska ske. Min fru har dessutom ett släktskap med den biologiska mamman och de vill att min fru ska fortsätta ta hand om barnet.

Jag anser att kommunen är överdrivet rädd för att kunna bli anklagade och gör allt för att hållla ryggen fri från anklagelser och att det går ut över barnet och min fru (förutom mig själv).

Men var i juridiken finner du stöd för att en ostraffad människa inte ska få träffa sin fru (trots att vi separerat)?

Var i juridiken finns stöd för att text på FB ska ligga till grund för att stämpla pedofil i pannan på mig och begränsa mina mänskliga rättigheter?


Naturligtvis är det ganska riskfyllt eftersom du är fylld av tankar på sex med små flickor.

Jag anser att kommunen är underdrivet rädd för vad du kan ta dig till. Om det här kommer ut i media så tror jag inte det blir så roligt för kommunen.

Jag anser att det är direkt fel att sätta din fru som övervakare till dig. Ni har varit gifta i 30 år.

Sen undrar jag lite hur barnet kommer att må när det får veta vad du skrivit om små flickor? Och att du fortsatt fick träffa henne sen detta framkommit. Ingen som tänker på det på kommunen tydligen.

Du skriver precis som du var pedofil. Dina intressen i flera år har varit att framställa dig som pedofil. Du har lyckats.
Citera
2013-01-18, 10:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Alla litar på att min fru ska kunna kunna övervaka mig och det gör även de sociala myndigheterna.


Alla gör det säger du. Det är det som är så märkligt. Att en fru sen trettio år ska övervaka dig.

Men flickan kanske ändå håller på att bli för gammal?
Citera
2013-01-18, 11:11
  #15
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Naturligtvis är det ganska riskfyllt eftersom du är fylld av tankar på sex med små flickor.
Rollkaraktären girlsinmydream är det, men inte personan bakom detta nick.

Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Jag anser att kommunen är underdrivet rädd för vad du kan ta dig till. Om det här kommer ut i media så tror jag inte det blir så roligt för kommunen. ...
Det är moment 22, det blir inte så kul när det kommer ut att de anklagat en oskyldig medborgare som pedofil heller. Kommunen gör fel hur de än agerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Du skriver precis som du var pedofil. Dina intressen i flera år har varit att framställa dig som pedofil. Du har lyckats.
Ja, alltför väl! Sedan spelar det ingen roll vad jag säger ("pedofiler" ljuger ju alltid enligt PK-maffian).

Jag vill bl.a. visa att människan är full av fördomar och oftast har en enkelspårig "logik" som gör att vi människor i allmänhet inte ens kan se den uppenbara verkligheten och att detta ligger till grund för mycket av "ondskan" i världen. Det är oftast okunskap och inte illvilja som ligger bakom denna ondska. Vi måste bekämpa okunskap och fördomar genom att bättre bejaka den vetenskapliga logiken och synsättet för människans bästa.

Att den lilla skillnaden mellan att någon ses ha ett accepterat beteende jämfört med att bli klassad som en kriminell pedofil som kanske våldtar barn är hårfin (om kommunen läst FB eller inte) och knutet till vilka moraliska värderingar som ett fördomsfullt samhälle har under en viss tidsperiod.

Religiösa fundamentalister som som stenar otrogna kvinnor använder samma del av hjärnan för att agera och döma som de människor som stämplar och "straffar" mig för att vara pedofil. Det handlar inte om logik eller rättvisa utan om var och vilket samhälle som hjärntvättat dina moraliska, religiösa och politiska värderingar (då uppfattningen att vi har en fri vilja att kunna välja våra "ryggradsåsikter" är en illusion).
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-18 kl. 11:14.
Citera
2013-01-18, 11:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Rollkaraktären girlsinmydream är det, men inte personan bakom detta nick.


Det är moment 22, det blir inte så kul när det kommer ut att de anklagat en oskyldig medborgare som pedofil heller. Kommunen gör fel hur de än agerar.


Ja, alltför väl! Sedan spelar det ingen roll vad jag säger ("pedofiler" ljuger ju alltid enligt PK-maffian).

Jag vill bl.a. visa att människan är full av fördomar och oftast har en enkelspårig "logik" som gör att vi människor i allmänhet inte ens kan se den uppenbara verkligheten och att detta ligger till grund för mycket av "ondskan" i världen. Det är oftast okunskap och inte illvilja som ligger bakom denna ondska. Vi måste bekämpa okunskap och fördomar genom att bättre bejaka den vetenskapliga logiken och synsättet för människans bästa.

Att den lilla skillnaden mellan att någon ses ha ett accepterat beteende jämfört med att bli klassad som en kriminell pedofil som kanske våldtar barn är hårfin (om kommunen läst FB eller inte) och knutet till vilka moraliska värderingar som ett fördomsfullt samhälle har under en viss tidsperiod.

Religiösa fundamentalister som som stenar otrogna kvinnor använder samma del av hjärnan för att agera och döma som de människor som stämplar och "straffar" mig för att vara pedofil. Det handlar inte om logik eller rättvisa utan om var och vilket samhälle som hjärntvättat dina moraliska, religiösa och politiska värderingar (då uppfattningen att vi har en fri vilja att kunna välja våra "ryggradsåsikter" är en illusion).


PK-maffian? Vad menar du med det?
Citera
2013-01-18, 11:40
  #17
Medlem
Du ser det som att straffa dig, drar paralleller med att stena otrogna kvinnor och så vidare. Det det handlar om är att kommunen sätter en övervakare åt någon på det sätt de gör. Att någon som behöver övervakare ska ha en ordentlig övervakare. Inte en övervakare som han har varit gift med i 30 år.

Behöver du övervakare ska du ha en ordentlig övervakare.

Det är det jag undrar om det är juridiskt korrekt av kommunen. Anser de att någon behöver en övervakare så ska det väl göras ordentligt?
Citera
2013-01-18, 11:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Rollkaraktären girlsinmydream är det, men inte personan bakom detta nick.


Det är moment 22, det blir inte så kul när det kommer ut att de anklagat en oskyldig medborgare som pedofil heller. Kommunen gör fel hur de än agerar.






Vad menar du med att det inte blir kul när de anklagat en oskyldig för pedofili?


De anser ju bevisligen att du behöver övervakas men de tar det inte på allvar vilket jag anser att de bör göra.

Du är intresserad av sex med små flickor, sen kan du låtsas hur mycket du vill att det är nåt rollspel men du har ju valt det är rollspelet för att få hålla på att tänka på sex och små flickor eller hur?

Det är ju inte någon som har tvingat dig att göra detta.

Kommunen är juridiskt ansvarigt för detta barn och de gör det inte på ett korrekt sätt anser jag. Om de nu anser att du behöver en övervakare ska det inte vara din fru sen trettio år.

Du har ju ett intresse för sex med små flickor. Sen kallar du det för PK att inte förstå att man kan vara så icke PK som du att i flera års tid mala på om hur man har sex med småbarn. Du är ju intresserad av sex med småbarn.
Citera
2013-01-18, 12:02
  #19
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Vad menar du med att det inte blir kul när de anklagat en oskyldig för pedofili?
Har du lässvårigheter?

Även om det inte är juridiskt hållbart att stämma min kommun för (t.ex. förtal) att de tolkat mina inlägg som att jag skulle vara en pedofil på riktigt så kommer det inte att bli kul för kommunen (och inte för mig heller om jag inte får förbli så pass relativt anonym som jag trots allt fortfarande är) att bli uthängd i massmedia oavsett infallsvinkel.
Citera
2013-01-18, 12:08
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Har du lässvårigheter?

Även om det inte är juridiskt hållbart att stämma min kommun för (t.ex. förtal) att de tolkat mina inlägg som att jag skulle vara en pedofil på riktigt så kommer det inte att bli kul för kommunen (och inte för mig heller om jag inte får förbli så pass relativt anonym som jag trots allt fortfarande är) att bli uthängd i massmedia oavsett infallsvinkel.

Förtal? Varför skulle kommunen fällas för förtal? Dina inlägg talar ju för sig själv. Det är väldigt tydligt vad de säger förstår du. Jag förstår att du har svårt att ta in vad du själv är för en men tydligt är det. Jag har inte sagt att de ska gå ut med att någon är pedofil utan vad som händer för dem när det kommer fram att de sätter en fru sen trettio år att övervaka någon som skrivit såna saker som du skrivit.

Kommunen borde inte sätta din fru som övervakare över dig. Det tycker jag är ett rejält stort fel. Anser de att du är så störd att du måste övervakas ska inte en nära anhörig göra det.

Vi vet ju inte om din fru har skrivit som girlsinmydream också. Alltså bör hon inte vara din övervakare.

Jag tycker inte att kommunen tar detta på allvar.
__________________
Senast redigerad av Cedrick 2013-01-18 kl. 12:11.
Citera
2013-01-18, 12:15
  #21
Medlem
Saken är den att frun kan ha precis samma intresse som girlsinmydream. Kommunen är verkligen ute och cyklar här.
Citera
2013-01-19, 06:19
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Har du lässvårigheter?

Även om det inte är juridiskt hållbart att stämma min kommun för (t.ex. förtal) att de tolkat mina inlägg som att jag skulle vara en pedofil på riktigt så kommer det inte att bli kul för kommunen (och inte för mig heller om jag inte får förbli så pass relativt anonym som jag trots allt fortfarande är) att bli uthängd i massmedia oavsett infallsvinkel.

Klart att dina inlägg visar på att du är pedofil. Ingen sitter och fantiserar så mycket om sex med små barn om de inte finner njutning i det. Bara att acceptera.

Frågan är var kommunen anser att du behöver övervakare men låter din fru sen trettio år göra det jobbet. Det känns inte tryggt. Och det blir inte roligt för kommunen när det kommer fram vad de gjort.


En övervakare ska vara neutral.


Vem vet hur lättmanipulerad den här frun är. Eller om hon har samma intressen.
__________________
Senast redigerad av Cedrick 2013-01-19 kl. 06:25.
Citera
2013-01-19, 13:57
  #23
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Jag misstänker att fruar och sambor och andra kvinnor i pedofilers närhet är mer medvetna än vad man tror. Det är ju inte så att alla kvinnor är döva och blinda. Säkerligen inte alla kvinnor men fler än de som blir dömda i alla fall.

Jag har svårt att tro att en man kan dölja sitt starka intresse för sex med barn i längden. Så även om kvinnor inte är delaktiga så är de nog många gånger medvetna om det hela.

Jag är benägen att hålla med dig. Och fallet som diskuteras här är ju ett lysande exempel på hur kommunen försöker komma runt problemet. Kommunen har inte juridiskt anklagat GIMD för pedofili, men man har satt hans fru att övervaka umgänget med barnet. För att man misstänker att han är pedofil. ( På goda grunder, skulle jag säga) Min uppfattning ( genom att ha läst nästan vart och ett av de vidriga inlägg som GIMD gjort) är att frun är medveten om det, men manipulerad av sin man. Rent juridiskt gör kommunen en helvetes miss här, eftersom det är allmänt känt att kvinnor skyddar sina män.

"Ofta kvinnor bakom barnövergrepp
Kvinnor ligger bakom fler övergrepp mot barn än vad som tidigare varit känt.
Organisationen Bris, Barnens rätt i samhället, presenterar sin undersökning på DN Debatt i dag.
Undersökning baseras på barns samtal till Bris hjälptelefon och visar att kvinnor är inblandade i fyra av tio fall av barnmisshandel. När det gäller sexuella övergrepp mot barn förekommer kvinnor i ett av fem fall. I hälften av brotten är det barnens mor eller styvmor som står för övergreppen.
"

http://www.yakida.se/pedofil.html

Kommunen brister oerhört på denna punkt. Om jag inte missminner mig, så har även GIMD och hans fru ansökt om att få adoptera ännu ett barn. Jag tror att det ligger i farans riktning, eftersom det barnet förmodligen också kommer att utnyttjas som sexobjekt.

Vad GIMD borde göra, är att inse sina problem. Han hävdar att pedofili är en sexuell läggning.

Vetenskapen säger annat.
"Pedofili och hebefili är psykiska störningar som karaktäriseras av ihållande och återkommande intensiva sexuella fantasier, begär eller beteenden som rör barn före puberteten (pedofili) eller barn
som just kommit i puberteten (hebefili).
"

Vad GIMD borde göra är att logga in på : http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/en-vag-till-hjalp-for-pedofiler i stället för att skriva ner sina memoarer i ett pedofilforum på Internet..

Då kanske juridiken kunde hjälpa honom.
Citera
2013-01-19, 14:00
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Jag är benägen att hålla med dig. Och fallet som diskuteras här är ju ett lysande exempel på hur kommunen försöker komma runt problemet. Kommunen har inte juridiskt anklagat GIMD för pedofili, men man har satt hans fru att övervaka umgänget med barnet. För att man misstänker att han är pedofil. ( På goda grunder, skulle jag säga) Min uppfattning ( genom att ha läst nästan vart och ett av de vidriga inlägg som GIMD gjort) är att frun är medveten om det, men manipulerad av sin man. Rent juridiskt gör kommunen en helvetes miss här, eftersom det är allmänt känt att kvinnor skyddar sina män.

"Ofta kvinnor bakom barnövergrepp
Kvinnor ligger bakom fler övergrepp mot barn än vad som tidigare varit känt.
Organisationen Bris, Barnens rätt i samhället, presenterar sin undersökning på DN Debatt i dag.
Undersökning baseras på barns samtal till Bris hjälptelefon och visar att kvinnor är inblandade i fyra av tio fall av barnmisshandel. När det gäller sexuella övergrepp mot barn förekommer kvinnor i ett av fem fall. I hälften av brotten är det barnens mor eller styvmor som står för övergreppen.
"

http://www.yakida.se/pedofil.html

Kommunen brister oerhört på denna punkt. Om jag inte missminner mig, så har även GIMD och hans fru ansökt om att få adoptera ännu ett barn. Jag tror att det ligger i farans riktning, eftersom det barnet förmodligen också kommer att utnyttjas som sexobjekt.

Vad GIMD borde göra, är att inse sina problem. Han hävdar att pedofili är en sexuell läggning.

Vetenskapen säger annat.
"Pedofili och hebefili är psykiska störningar som karaktäriseras av ihållande och återkommande intensiva sexuella fantasier, begär eller beteenden som rör barn före puberteten (pedofili) eller barn
som just kommit i puberteten (hebefili).
"

Vad GIMD borde göra är att logga in på : http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/en-vag-till-hjalp-for-pedofiler i stället för att skriva ner sina memoarer i ett pedofilforum på Internet..

Då kanske juridiken kunde hjälpa honom.



Någon media borde ju vara intresserade av att skriva om det här för det är ett grovt missförhållande.



Och de är på väg att försöka få ett till barn. Jag mår rent illa. Vilka tidningar kan tänkas vara intresserad av att skriva om detta?

För den där frun litar jag inte på för ett ögonblick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in