Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Sen låter det ju som om frun inte alls är så intresserad av hans skriverier och inte har läst särskilt mycket av det heller.
Frun har läst en mängd inlägg och kunnat konstatera att många av dessa inte är sanna, men det har naturligtvis skapat en stark oro hos henne. Hon vill för allt i världen inte mista det barn som hon numera ser sig som mamma till (ungefär som en adoption, trots att de biologiska föräldrarna finns tillgängliga). Att istället vara tvungen att sparka ut mig från mitt hem är därför en prioriteringsfråga för oss där jag stödjer henne i detta beslut.
De biologiska föräldrarna till barnet har informerats om de olämpliga skriverierna som girlsinmydream har gjort. De känner mig väl och de är båda fortfarande trevliga och inte avståndstagande när jag träffar dem.
Alla litar på att min fru ska kunna kunna övervaka mig och det gör även de sociala myndigheterna.
Igår skrev vi på ett avtal med de sociala myndigheterna som starkt begränsar de tillfällen jag får träffa barnet. Naturligtvis skrev jag på frivilligt utan att klaga då jag inte hade annat val (men här på FB skulle jag vilja säga att det var en form av utpressningssituation).
Å andra sidan framför de sociala myndigheterna att detta avtal också ger också barnet rätt att få träffa mig (eftersom barnet ser som primär pappa) en gång i veckan även om min fru och jag skulle bli osams (vilket vi inte kommer att bli, tror jag...).
Citat:
Det hela känns väldigt riskabelt.
Varför då? Mannen bakom girlsinmydream är inte dömd för något brott eller ens polisanmäld för sexbrott överhuvudtaget. Att enbart text som skrivits på FB ska ligga till grund för en godtycklig riskbedömning anser jag vara märkligt, fördomsfullt och borde vara olagligt. T.o.m. girlsinmydream har skrivit att han aldrig skulle riskera allt genom att ha riktig sex med något barn, men har också provocerat fantasier om motsatsen vid andra tillfällen. Det går inte att lita på sanningshalten på vad girlsinmydream har skrivit i pedofilforumet.
Vad girlsinmydream skriver på FB är ibland motsägelsefullt. Tolkar man bara de mest vulgära och provocerande inlägg som gjorts så håller jag med dem som anser att girlsinmydream verkar vara en mycket vidrig karaktär.
Citat:
Tar kommunen det juridiska ansvar de ska ta här?
Om min fru eller jag inte sköter de överenskommelser vi har med de sociala myndigheterna så omplaceras barnet omedelbart och det vill ingen ska ske. Min fru har dessutom ett släktskap med den biologiska mamman och de vill att min fru ska fortsätta ta hand om barnet.
Jag anser att kommunen är överdrivet rädd för att kunna bli anklagade och gör allt för att hållla ryggen fri från anklagelser och att detta går ut över barnet och min fru (förutom mig själv) på ett mycket negativt sätt.
Men var i juridiken finner du stöd för att en ostraffad människa inte ska få träffa sin fru (trots att vi separerat) som har hand om ett barn?
Var i juridiken finns stöd för att text på FB ska ligga till grund för att stämpla pedofil i pannan på mig och begränsa mina mänskliga rättigheter?