2013-01-17, 09:27
Medlem
Idag tänkte jag gå till närmaste Forexbank och växla till dollar. Upptäcker att man måste beställa det antal dollar man vill ha. Testar och upptäcker att jag inte kan hämta ut förrän måndag och då är jag inte i Sverige längre... Jag var övertygad om att man bara kunde gå dit och växla utan beställning? I alla fall när det gäller dollar. Är det inte så?
Citera
2013-01-17, 09:30
Medlem
RingInteSnutens avatar
Borde vara sa, annars fixar du det enkelt nar du landat.
Citera
2013-01-17, 09:44
Medlem
kdhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssrree
Idag tänkte jag gå till närmaste Forexbank och växla till dollar. Upptäcker att man måste beställa det antal dollar man vill ha. Testar och upptäcker att jag inte kan hämta ut förrän måndag och då är jag inte i Sverige längre... Jag var övertygad om att man bara kunde gå dit och växla utan beställning? I alla fall när det gäller dollar. Är det inte så?

Beror lite på. Generellt om man ska ha USD så ska det alltid finnas hemma. Då är det alltså USD i blandare valörer. Ska du till Afrika eller något asiatiskt land kan du behöva nya 100-lappar, alltså som är tillverkade från 2003 och framåt.

Sen när dollarn är låg, då kommer alla med bakgrund från mellanöstern och köper på sig lite extra så det kan ta slut rätt fort.
Citera
2013-01-17, 09:45
Medlem
localeyes avatar
Fundere inte så mycket, gå från tanke till handling..
Det är dels beroende på hur mycket dollar du vill ha dels är det olika hur mycket man liggar inne med på div. kontor. Det är stort set enbart om du vill känna dig 100% att få det antal dollar du vill som du måste beställa i förväg. Annars kan det ju ha varit en kund inde och hämtat ut de sista dollar som just detta kontor hadde hemma, men det kan ju oxå vara att det just har varit en kund inne och solgt 10000 dollar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in