Är på jakt efter ett lite udda program som typ visar svart bakgrund med ex gul "ms-dos" text som själv skriver helt random ord. Nedan försöker jag förklara så gott jag kan.
Grejen är att min kusins barn snart fyller år och han kommer få en dator i present. Vi tänkte sätta upp den vid hans bord och se hans reaktion. Men som grädde på moset ville vi göra något extra.
När han i julas var på jul på Liseberg, var han inne i tomteverkstaden och såg där ett par skärmar som visade vanlig "ms-dos" text som rullade på helt själv. Han var helt såld på detta och tyckte det va jätte häftigt. Så därför tänkte vi låta något liknande rulla på hans dator när han hittar den.
Hur programmet såg ut:
Den hade en överskrift med random text som hela tiden var samma. Med en ram med "----" runt hela. Och under detta pågick text som skrevs från vänster till höger, bokstav för bokstav. Den skrev en 10 rader med random text. Sen på 11e raden stod "⎜" och blinkade några sekunder. Därefter försvann dom 10 raderna. Överskriften var kvar och allt började om från början.
Finns det färdiga program som gör detta? Som man kan se i många 70-80tals filmer. Gärna om man själv kan skriva texten som den skall skriva. Det behöver inte vara exakt som ovan men något liknande.
Fråga gärna om något är oklart.
Edit: typ såhär såg det ut:
http://www.hotjoomlatemplates.com/images/stories/tutorials/01_xampp_setup/xampp_setup07.jpg