2013-01-16, 20:26
Medlem
HierosGamoss avatar
10 000kr efter att hyra och el är betalt. 3 barn. 3 rum och kök.

Utan att behöva prestera nånting.

Är det fattigdom? Hur många arbetande "svennar" har det inte så trots att de arbetar heltid? Uppskattningsvis? Ej ironiskt.
Citera
2013-01-16, 20:31
Medlem
Här sitter BRIS generalsekreterare alltså och säger att "det räcker med 3-4 barn" när Janne ifrågasätter en HEL KAMPANJ med helsideuppslag i tidningar där det står "NÄR PENGARNA INTE RÄCKER"!?!? De kommer alltså dra in flera miljoner kronor på en kampanj som baseras på situationen hos 3-4 handplockade barn. Lämnar en dålig smak i munnen...
Citera
2013-01-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Här sitter BRIS generalsekreterare alltså och säger att "det räcker med 3-4 barn" när Janne ifrågasätter en HEL KAMPANJ med helsideuppslag i tidningar där det står "NÄR PENGARNA INTE RÄCKER"!?!? Lämnar en dålig smak i munnen...

JA är det 3-4 barn av 240 000 så är det möjligtvis föräldrarna det är fel på.
Citera
2013-01-16, 20:36
Medlem
HierosGamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
JA är det 3-4 barn av 240 000 så är det möjligtvis föräldrarna det är fel på.

Precis. Skulle vara kul att läsa om de enskilda fallen. Kan man hitta andra utgifter att skära i? Cigg, Spel, Alkohol, Iphone?
Citera
2013-01-16, 20:37
Medlem
Terugflitss avatar
Det är för egen vinning de går ut om den sk barnfattigdomen, lägg därtill att de alla är
vänsterspöken med ett syfte att skada regeringen. Allt handlar om makt och pengar.

Titta bara på SD, så fort de kom in i riksdagen så blev genast Sverige ett rasistiskt land
enligt div organisationer och politiker.
Visst finns det fattiga barn, men då handlar det nog allra mest om missbruk och ett fall för
den sociala myndigheten. Men säg det land som är perfekt, och 250000 var det dummaste
jag hört.
Citera
2013-01-16, 20:37
Bannlyst
Briljant program. Jag trodde det skulle bli PK-snyft, istället blir det helt tvärtom. Janne Josefsson uppvisar återigen hög journalistisk integritet (han är själv vänster).
Citera
2013-01-16, 20:38
Medlem
Haha "ni tolkar vår undersökning som fan läser bibeln"

- "du får kicken"

Citera
2013-01-16, 20:40
Medlem
Tegelstens avatar
Kan det handla om att dom fattiga barnen egentligen är illegala flyktingbarn och att man då inte kan visa dessa barn. Oavsett är det ju mycket allvarligt att ljuga på det här sättet.
Senast redigerad av Tegelsten 2013-01-16 kl. 20:46.
Citera
2013-01-16, 20:44
Bannlyst
Ni verkar vara förvånade att Socialdemokraterna har sagt att det finns en barnfattigdom i Sverige?
Varför är ni det? Jag tänker inte säga att det existerar en barnfattigdom i Svergie. Snarare tänker jag upplysa er om att det är en vänstertaktik som Socialdemokraterna kör med.

Kollar man tillbaka i historien så är den klassiska vänstertaktiken att man skapar en filosofi om en utsatt grupp. Den gruppen klassar man in folk i(notera ordet klassar) och sedan säger man "Om ni röstar på mig så går jag ut efter era intressen".

Olof Palme körde också med liknande taktik. Vänstern brukar oftast dra upp att det 10% av Svenskarna äger 90% av Sveriges resurser. Men vilka dem där 10% och vad dem 90% är för något vill dem inte tala om. Jag kan säga er att det är pensionärer i största del. Men sånt säger inte vänstern. Hellre att man låter lögnen flyta på.

Socialdemokraterna har i flera år haft tid åt att avsluta den barnfattigdomen men dom gör det inte. Kan det ha med att barnfattigdom existerar inte i Sverige?
Citera
2013-01-16, 20:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Briljant program. Jag trodde det skulle bli PK-snyft, istället blir det helt tvärtom. Janne Josefsson uppvisar återigen hög journalistisk integritet (han är själv vänster).
Tycker det här är ett topp-tio UG genom tiderna. Har längtat efter att lögnerna som Ljugholt och andra använt sig av ska avslöjas och nu mosas de ju helt och hållet. Majblommans kärring som helt uppenbart drog siffror ur arslet kan ju se sig om efter ett nytt jobb och jag undrar hur sossarnas program mot barnfattigdom påverkas av det här....
Citera
2013-01-16, 20:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker det här är ett topp-tio UG genom tiderna. Har längtat efter att lögnerna som Ljugholt och andra använt sig av ska avslöjas och nu mosas de ju helt och hållet. Majblommans kärring som helt uppenbart drog siffror ur arslet kan ju se sig om efter ett nytt jobb och jag undrar hur sossarnas program mot barnfattigdom påverkas av det här....

Vad betyder "UG"?
Citera
2013-01-16, 20:46
Medlem
SiSeniors avatar
Hur kan 23000 efter skatt inte vara tillräckligt? Jag kunde aldrig tro att blattarna på allvar hade så höga krav på svenska bidragssystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in