Ni verkar vara förvånade att Socialdemokraterna har sagt att det finns en barnfattigdom i Sverige?
Varför är ni det? Jag tänker inte säga att det existerar en barnfattigdom i Svergie. Snarare tänker jag upplysa er om att det är en vänstertaktik som Socialdemokraterna kör med.
Kollar man tillbaka i historien så är den klassiska vänstertaktiken att man skapar en filosofi om en utsatt grupp. Den gruppen klassar man in folk i(notera ordet klassar) och sedan säger man "Om ni röstar på mig så går jag ut efter era intressen".
Olof Palme körde också med liknande taktik. Vänstern brukar oftast dra upp att det 10% av Svenskarna äger 90% av Sveriges resurser. Men vilka dem där 10% och vad dem 90% är för något vill dem inte tala om. Jag kan säga er att det är pensionärer i största del. Men sånt säger inte vänstern. Hellre att man låter lögnen flyta på.
Socialdemokraterna har i flera år haft tid åt att avsluta den barnfattigdomen men dom gör det inte. Kan det ha med att barnfattigdom existerar inte i Sverige?