2023-03-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Hahaha, ja jävlar. Mycket intressant att fundera på hur det skulle funka att producera mjölk från katt på industriell skala. Ännu intressantare att fundera på vad som rörde sig i TS huvud när han såg kattmjölken, drog slutsatsen att det måste vara mjölk från en katt och dessutom bestämde sig för att han ville prova det Jag tror inte att någon ens har reflekterat över att någon kanske skulle se det som falsk marknadsföring eftersom alla normalbegåvade borde kunna fatta att det inte rör sig om mjölk från katter.
Den här tråden gav mig dagens första gapflabb och detta ska ni ha ett stort tack för Det värmde i både själ och maggrop.
Ja, man undrar ju lite hur det ens hade gått att verkställa med mjölkning av katt De är ju inte riktigt lika medgörliga djur som kor om man säger så.
Och sen bilden man får framför sig av ett manuellt arbete med en mjölkare som sitter och drar med fingertopparna i de där små minispenarna
Jag har förövrigt smakat kattmjölk och den var ovanligt god får jag säga. Godare än vanlig från Arla.
Citera
2023-03-31, 21:33
Medlem
Det är en så liten förpackning ju...
funkar nog bara till en hederlig gammal kaffe med mjölk.. Mjölk som mjölk vet ja...
Citera
2023-04-18, 21:50
Medlem
Mogaku-sans avatar
Den är gjord för att passa kattungar och även äldre katter kan uppskatta lite av den laktosfria kattmjölken.

Köp vanlig mellanmjölk istället då den är billigare för oss människor.
Citera
2024-09-28, 15:26
Medlem
Mambous avatar
Hej!

Har nu köpt ICAs laktosfria "kattmjölk" (som är vanlig laktosfri komjölk berikad med taurin, ett ämne katter behöver för att må bra / leva och som deras kroppar inte kan producera själva som våra kroppar kan).
Det smakade inte redbull (som också innehåller tillsatt taurin) utan som helt vanlig laktosfri mellanmjölk.
Äckligt sött och bismak som lärarens andedräkt i lågstadiet.

*Jag dricker havremjölk sedan jag var 6 år gammal för jag avskydde verkligen mjölk när jag var liten och tydligen gör jag det fortfarande
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in