2013-07-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassgeting
Jag förstår inte. Jag trodde att mina pengar automatiskt skulle växlas till Bitcoin om jag satte in pengar till Kapiton med OCR-nummer. Men de fortsätter alltså att vara SEK och sedan får jag trada med dem själv?

Ja. Som påpekat tidigare: Kapiton säljer (växlar) inte Bitcoins. Människor köper och säljer Bitcoins på Kapiton, och då med SEK eftersom det är en svensk sida.
Citera
2013-07-23, 19:57
Medlem
Hej. Har växlat in 500 kronor till kapiton och vill nu växla över dem till bitcoins. Jag trycker på "Handla" högst upp i vänsta hörnet och sen väljer jag att köpa cirka 0.7 btc vilket är lite mindre än 500 SEK. Problemet är att det står "Otillräckliga tillgångar". Testade även att växla in ynka 0.1 btc men samma problem uppkommer. What gives?
Tacksam för svar
Citera
2013-07-31, 15:59
Medlem
Messiahs avatar
Hur fungerar kaptiton igentligen? jag använder mig vanligtvis av BTCX.se men dom är nedstängda ett tag pga av intrång i server eller nått sånt

Fungerar kapiton på samma sätt? kan jag köpa bitcoins via deras hemsida och sedan få den skickad till en valfri bitcoin adress? eller kan jag själv välja att skicka den efter att jag fått mina bitcoins på kapiton?

Eller är jag tvungen att leta någon som säljer bitcoins på kapiton och sedan köpa från femtioelva personer för att få ihop den mängd jag vill ha.

Vi pratar om 6500-7000kr som jag vill köpa bitcoins för.

Finns det annars någon annan Bitcoin säljare som har samma system som btcx typ?
Citera
2013-07-31, 16:05
Medlem
carle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah

Eller är jag tvungen att leta någon som säljer bitcoins på kapiton och sedan köpa från femtioelva personer för att få ihop den mängd jag vill ha.

Vi pratar om 6500-7000kr som jag vill köpa bitcoins för.

Det fungerar precis som med aktiehandel.
Dvs där finns ett orderdjup så man kan se de senaste som är till salu och se vilket pris man få för det.

https://kapiton.se/orderdjup

Så för dina 6-7k så måste du köpa dem på 5,7på 644 och sen måste du typ ta dig ända upp till 658 för resterande så det blir precis som en aktie affär om du skriver köp 10 på 658 dvs du äter upp alla under det priset.

Mycket roligare system att handla på samt att har man is i magen och lägger lite långsiktiga ordrar kan man köpa på sig en hel del billiga bitcoins.
Brukar vara högst tryck på förmiddagarna för att alla ska få in sina coins på beställningen ska komma fram innan veckoslutet, efter mina observationer få är torsdag och fredagkväll ett fint tillfälle att köpa in sig
Senast redigerad av carle2 2013-07-31 kl. 16:10.
Citera
2013-07-31, 17:15
Medlem
masterior26s avatar
När man för över pengar till kapiton via bankgiro så ska man skriva med ett meddelande, och på min bank kan jag välja orc/meddelande är det där man ska skriva in det meddelandet?
Citera
2013-08-04, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
När man för över pengar till kapiton via bankgiro så ska man skriva med ett meddelande, och på min bank kan jag välja orc/meddelande är det där man ska skriva in det meddelandet?

Svar, ja.

Min fråga:

Jag har fört över pengar från Kapiton till Silk Road förut, men nu kommer jag inte ihåg (andra gången).

Jag har satt in pengar från mitt Swedbank konto, och sedan köpt bitcoins för de, men hur gör jag sen?

Det står:

"Sätt in Bitcoins

Pengar skickade till denna adressen kommer läggas till ditt konto. Det tar ungefär en timme för pengar att nå ditt konto. Gamla adresser är fortfarande giltiga." (KAPITON)

Och på SR:

to deposit bitcoins, send them to this address:
187gw6KosM88TDX3HdWsYiUXVPgxZqAnCo get new address
Please be patient, it may take a few hours for the Bitcoin network to confirm the transaction.

Man vet ju inte vad man ska tro.
Citera
2013-08-04, 08:48
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Det står:

"Sätt in Bitcoins
Och där har du felet. Du ska ju ta ut bitcoins från Kapiton, inte sätta in fler.
Citera
2013-08-05, 14:48
Medlem
jag skickade de BTC jag köpt från Kapiton kl 21 i går den 5/8 till min wallet , och nu idag kl 14.44 , nästan 18 timmar senare har inget kommit , har skickat en mindre summa på 4 kr till min wallet kl 10 idag men inget har kommit..jag börjar bli jävligt orolig och otålig , inget svar från Sebastian heller. Av alla jag pratat med så ska det ta mellan 1-12 timmar.

Jag undrar nu om det är Seb som sköter BTC överföringen , när man gör ett uttag så kanske inte det skickas automatiskt utan att det är han som manuellt skickar från sitt egna wallet till de adressen man vill få det skickat...och att han kanske tar en dag ledigt och gör det senare eller tar sin tid. jag vet inte ,jag bara spekulerar då de som fört över från kapiton har tagit dem mellan 1-4 tim. har trippelkollat att adressen är rätt.

jag behöver mina BTC idag...

Någon som haft samma problem?
Senast redigerad av Jahb 2013-08-05 kl. 14:51.
Citera
2013-08-05, 14:52
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahb
jag skickade de BTC jag köpt från Kapiton kl 21 i går den 5/8 till min wallet , och nu idag kl 14.44 , nästan 18 timmar senare har inget kommit , har skickat en mindre summa på 4 kr till min wallet kl 10 idag men inget har kommit..jag börjar bli jävligt orolig och otålig , inget svar från Sebastian heller. Av alla jag pratat med så ska det ta mellan 1-12 timmar.

Jag undrar nu om det är Seb som sköter BTC överföringen , när man gör ett uttag så kanske inte det skickas automatiskt utan att det är han som manuellt skickar från sitt egna wallet till de adressen man vill få det skickat...och att han kanske tar en dag ledigt och gör det senare eller tar sin tid. jag vet inte ,jag bara spekulerar då de som fört över från kapiton har tagit dem mellan 1-4 tim. har trippelkollat att adressen är rätt.

jag behöver mina BTC idag...

Vi är flera i samma sits. Vi har snackat lite i den här tråden: https://www.flashback.org/t1447232p340

Sjukt jobbigt, min första erfarenhet av BTC och allt.
Citera
2013-08-19, 18:28
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd direkt, men jag testar:

Av någon anledning vill inte kapiton öppnas i Tor, vilket leder mig till att funderar på att sätta över bitcoins från Kapiton till en annan sida i min vanliga browser. Hur säkert är det, egentligen?
Citera
2013-09-12, 01:48
Bannlyst
hur gör jag för att ta bort en trade, har lagt ut att köpa så pengarna är låsta men kan köpa till högre pris för vill ha det klart snabbt ?

löste sig, funkade inbte i mobil men i vanlig webbläsare gick de avbryta.
Senast redigerad av Kingofevil 2013-09-12 kl. 01:52.
Citera
2013-09-17, 15:51
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Hur lång tid brukar det ta för er nu för tiden? Har använt denna tjänst förut kanske 3 gånger och då har det gått på en bankdag, satte in igår vid 13 tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in