Citat:
Ursprungligen postat av Timelaps
Jag har lite problem med att fixa bitcoins.
Jag har fört över pengar till kapiton.se och fått det i svenska kronor men inte i bitcoins, hur får man pengarna till bitcoins?
Kapiton är en börs / marknadsplats där du kan köpa och sälja BTC. Du kommer orderboken och placerar din order där du vill. Om någon tycker ditt bid är högt nog så säljer dom till dig. Eller du kan köpa på best ask, men det är ofta dyrt. Kapiton låter dig och andra handla, dom är inte något växlingskontor. Du handlar på Kapiton, inte av Kapiton (dom säljer inte BTC, dom är en BTC börs).
Ta en kalkylator och slå in pris mtgox-last * USDSEK. Om du lägger dig 5-10% över marknadspris i USD kommer någon sälja ditt bid.
Båda 15m och 4h chart antyder klart upp just nu så jag ser dom, så köp på en gång för BTC ökar 100+ SEK i löpet av weekenden.
Citat:
Ursprungligen postat av snike
skyldiga att följa penningtvättslagen och att de måste skapa rutiner och regler för att förhindra att systemet utnyttjas för penningtvätt.
who cares? seb har inte uppdaterat penningtvätt-sidan på kapiton. just nu är det 125.000 SEK som är gräns för når dom måste fråga. handlar du inte 100+k SEK BTC i slängen så är det inte något problem.
Citat:
Ursprungligen postat av kruxifluxdelux
Blir så irriterad, satt in pengar på Kapiton och nu helt plötsligt måste jag verifera mig, alltså ta kort på mitt legg och skicka till dom. Har ALDRIG behövt gjort det innan, är detta ett skämt? Hur fan ska man göra nu? Anonym NO SHIT.
Förslag någon om vad man ska göra?
Bara verifiera deg och kör sen BTC du köper via något som raderar spor. F.eks kan du bara skaffa en MtGox konto och skicka BTC. BTC går in på MtGox hot wallet med många tusen BTC. Byta så BTC wallet och skicka BTC ifrån MtGox till den, du får då helt andra BTC. Nya BTC är då tvättat, no problemo.
Det är garanterat något du blir frågat om som resultat av regimen i Sverige sina regler. Om det var upp till Seb själv ville han aldrig frågat någon om ID.