2012-04-18, 21:25
Medlem
Tammers avatar
I MC-nytt nr 5 -12 finns ett begtest av hojen. Man har bara lovord att säga: billig i inköp, billig att äga, slitstark, inga kända fel, kul att köra. Servicen är billig. Passar både nybörjare och erfarna förare. Skulle jag själv byta till nåt nyare skulle det definitivt bli en ER-6N. Det finns även en ER-6F med helkåpa som anses lite sportigare.

Försäkringen uppges kosta "8 kronor/dag" hos Bilsport & Mc.
Citera
2012-04-19, 10:46
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
I MC-nytt nr 5 -12 finns ett begtest av hojen. Man har bara lovord att säga: billig i inköp, billig att äga, slitstark, inga kända fel, kul att köra. Servicen är billig. Passar både nybörjare och erfarna förare. Skulle jag själv byta till nåt nyare skulle det definitivt bli en ER-6N. Det finns även en ER-6F med helkåpa som anses lite sportigare.

Försäkringen uppges kosta "8 kronor/dag" hos Bilsport & Mc.

Det var en väldigt förmånlig försäkring och låter nästan för billigt för att vara sant.
Om man ska ha en custom-motorcykel på 1700cc, hur mycket kostar försäkringen då?

Är det någon mc-typ som är dyrare att försäkra då den anses vara mer skadedrabbad?
T.ex. är custom-motorcyklarna dyrare att försäkra än street-motorcyklar, eller har det med hur stor motorn är för försäkringspriset?
Senast redigerad av BekymradMedborgare 2012-04-19 kl. 10:50.
Citera
2012-04-20, 21:45
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekymradMedborgare
Det var en väldigt förmånlig försäkring och låter nästan för billigt för att vara sant.
Om man ska ha en custom-motorcykel på 1700cc, hur mycket kostar försäkringen då?

Är det någon mc-typ som är dyrare att försäkra då den anses vara mer skadedrabbad?
T.ex. är custom-motorcyklarna dyrare att försäkra än street-motorcyklar, eller har det med hur stor motorn är för försäkringspriset?

Klicka dig in på exempelvis trygghansa.se. Skriv in personnummer och registreringsnummer för den hoj du är intresserad av (regnummer hittar du på blocket) så får du ett prisförslag.

Sporthoj och supermotard är dyrt att försäkra då det är cyklar som ofta används som leksaker i första hand och transportmedel i andra hand. Din ålder och var du bor spelar givetvis också in.
Citera
2012-04-21, 23:16
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Klicka dig in på exempelvis trygghansa.se. Skriv in personnummer och registreringsnummer för den hoj du är intresserad av (regnummer hittar du på blocket) så får du ett prisförslag.

Sporthoj och supermotard är dyrt att försäkra då det är cyklar som ofta används som leksaker i första hand och transportmedel i andra hand. Din ålder och var du bor spelar givetvis också in.

Tack för tipset. Jag kollade försäkringen för ER-6N för mig och det skulle kosta runt 6000 kr/år för basförsäkring. Helförsäkring var väldigt dyrt. Eftersom man bara kör ungefär 6 månader om året kan man ställa av den då och det borde innebära att försäkringskostnaden skulle vara 3000 kr/år.
Vet du vad basförsäkringen täcker?
Citera
2012-04-22, 22:29
Medlem
Blåbärés avatar
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?114292-ER6-tr%E5den/page495 stor tråd om just er6an
Citera
2016-04-22, 17:36
Medlem
smurflers avatar
Köpråd - vilken MC skall jag köpa?

Då det var dag startar trådar som inte skiljer sig så hemskt mycket så är det här en samlingstråd där dylika frågor kan tas.

Har man en väldigt specifik fråga där man vill diskutera två olika modeller ingående eller dylikt får man givetvis skapa en tråd för detta, men i övrigt lämpas denna tråden väl.
Citera
2016-04-23, 14:04
Medlem
Val av lätt mc

Hej, jag ska snart köpa en motorcykel (125cc) och vet inte vilken jag ska köpa. Jag gillar enduro modeller tex yamaha dt125 eller husqvarna wr 125. Däremot ska jag ha en för att pendla till skolan med och hade därför också tittat på honda CBF 125. Anöedningen till körkort är för att ta mig till skolan lättare men också för att ha kul, altså enduro modell för kul med hondan för att pendla. Vilken är bäst tycker ni i min situation? Tack och kom gärna med tips.
Citera
2016-04-24, 10:57
Medlem
Återförsäljare av kinesiska 125cc motorcyklar!

Som rubriken lyder, vet ni någon återförsäljare i Sverige som importerar MC och säljer dom billigt? Min son ska köpa lätt mc men har inte jättemycket pengar (om ni har fler tips på en 125a för max 20k får ni gärna skriva det)
Citera
2016-04-24, 11:11
Medlem
olasvenssons avatar
Kina tillverkar dåliga saker. Köp hellre en begagnad mc men med ett välkänt kvalitetsmärke.
Citera
2016-04-26, 12:04
Medlem
Börjar bli sugen på att köra lagligt. Ska ta A2 kort.
Är mest sugen på något smidigt med enduro/motard/fighter stuk. Gärna lätt vikt.

Vad finns det för A2 hojar eller motorcyklar som går att strypa ner till A2? Tack på förhand.
Citera
2016-04-28, 18:55
Medlem
En KTM exc 125 kanske vore något? Du skrev att du ville ha en enduro modell eller hur? Skulle inte säga att en wr 125 är enduro direkt... Vad har du för budget & 2 takt eller 4 takt?
Citera
2016-04-28, 18:57
Medlem
Om du vill ha kul vill sidan om är så är en 2 taktare något att rekommendera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här