2013-01-14, 21:17
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Så nu har jag "bara" två varningar för att senaste avstängningen var för det diffusa Ohörsamhet?
Ja.
Citat:
Hur blir det om jag får varningar för något annat, Uppvigling igen förslagsvis, kommer varningarna för Trams och off-topic väga in som beslut för avstängning för Uppvigling (detta trots att de inte "tas bort" utan fortfarande gäller när man kommer tillbaka)?
Nej, varningar räknas inte med i bedömningen för andra regelbrott. Att du fått varningar för trams gör inte att du får ett hårdare straff för ett annat regelbrott.

Alla varningar räknas när det gäller ohörsamhet, oavsett om det var varningar för 0.*- eller 1.*-regelbrott.
Citat:
Man blir alltså avstängd ett halvår i taget framöver istället?
Om man har två aktiva avstängningar, ja. Avstängningar likt varningar blir preskriberade ett år efter att de utfärdades.
Citera
2013-01-14, 21:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Så nu har jag "bara" två varningar för att senaste avstängningen var för det diffusa Ohörsamhet? Hur blir det om jag får varningar för något annat, Uppvigling igen förslagsvis, kommer varningarna för Trams och off-topic väga in som beslut för avstängning för Uppvigling (detta trots att de inte "tas bort" utan fortfarande gäller när man kommer tillbaka)?

Man blir alltså avstängd ett halvår i taget framöver istället?
Alla varningar räknas vid ohörsamhetsomröstningar, och endast preskription och ohörsamhetsavstängningar stryker varningar.

Har du två eller fler avstängningar det senaste året så blir nästa avstängning sex månader.
Citera
2013-01-14, 21:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Har man synpunkter på enskilda moderatorsåtgärder ska dessa tas i PM med berörd moderator. I den här tråden finns inget utrymme för den sortens diskussion.

OT raderat

// Mod
Citera
2013-01-14, 22:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ännu mer OT raderat. Fortsätt posta samma typ av inlägg så bör inte den garanterade varningen komma som en överraskning.

// Mod
Citera
2013-06-03, 01:43
Medlem
Vet att jag bumpar men jag undrar hur många varningar man kan få innan man stängs av?
Citera
2013-06-03, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vet att jag bumpar men jag undrar hur många varningar man kan få innan man stängs av?

Lite olika beroende på hur allvarliga varningar, mellan 4 och 5 är en bra riktlinje.
Citera
2013-06-03, 02:50
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Lite olika beroende på hur allvarliga varningar, mellan 4 och 5 är en bra riktlinje.
Det har ingenting med varningarnas "allvarlighet" att göra. Alla varningar värderas lika, och tre till sex st. är ett mer korrekt rättesnöre.
Citera
2013-06-03, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det har ingenting med varningarnas "allvarlighet" att göra. Alla varningar värderas lika, och tre till sex st. är ett mer korrekt rättesnöre.

Eh, om deras "allvarlighet" är irrelveant, varför är det då 3-6 istället för ett fixt antal?
Citera
2013-06-03, 03:50
Medlem
ojns avatar
Citat:
Eh, om deras "allvarlighet" är irrelveant, varför är det då 3-6 istället för ett fixt antal?
Jag citerar CarlitoBrigante, från just denna tråd:
Citat:
Antal varningar som krävs för att att bli avstängd varierar. Den största faktorn är inom hur kort tidsperiod en person har dragit på sig varningarna. Tre varningar på två dagar kan mycket väl leda till en avstängning medan tre varning på ett halvår med all sannolikhet inte gör det.
Citera
2013-06-03, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine

Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag citerar CarlitoBrigante, från just denna tråd:

Det var som tusan, kul att lära sig något nytt. Men då borde bedömningen inte vara så krånglig, det bör ju till och med gå att göra en datorstyrd bedömning?
Citera
2013-06-03, 12:12
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Det var som tusan, kul att lära sig något nytt. Men då borde bedömningen inte vara så krånglig, det bör ju till och med gå att göra en datorstyrd bedömning?
Alla varningar bedöms dock inte som korrekta när vi väl röstar om 2.01, en dator skulle inte kunna se skillnad på en felaktigt utdelad varning och en korrekt sådan.
Citera
2013-06-04, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Alla varningar bedöms dock inte som korrekta när vi väl röstar om 2.01, en dator skulle inte kunna se skillnad på en felaktigt utdelad varning och en korrekt sådan.

Om du skulle höfta, hur många varningar vid en omröstning klassas av majoriteten av moderatorerna som felaktig? Kan ju inte vara mer än en på 50 typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in