2013-03-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Tjenare flashback!

Jag har en kompis som vi kan kalla för ''Kalle'' och han är under 18 år och han vill testa att odla utomhus,
''Kalle'' har varit ute och rekat och har hittat en väldigt bra plats med mycket sol.
''Kalle'' har kollat upp vilken zon det är, zon 2 eller 3 har han berättat för mig att det är.
Vilken strain tycker ni att han ska köra? ''Kalle'' har funderat på lowrider som han har hört att det tar ca. 2 månader från frö till skörd, stämmer detta? Och isåfall så har ''Kalle'' funderat på att sätta runt 20 frön och förväntar sig att minst 15 kommer överleva tills skörd.

Vad ska ''Kalle'' ha för jord, näring och ska han gräva en grop och fylla med jord eller ska han göra en ''buckla'' med gjord att sätta i?

Hur mycket jord behöver ''Kalle'' för cirkus 20 plantor? Han har en ''kompis'' som kan ha all skörd hemma hos sig.

''Kalle'' bor bara hos sin mamma och hon vet inget om hans idé.

Tacksam för svar!

MVH. TimmuTyrner.
Hej, Kalle. Eftersom du är underårig så bör du inte hänga här.

Du har uppenbarligen inte lagt ner mer än någon minut på research med tanke på att nästan alla dina frågor redan besvarats i den här tråden. Läs också igenom förra årets utomhustråd så bör du ha en god grund att stå på.

Ha i åtanke att din mamma inte kommer att gilla att polisen slår in dörren när de upptäcker dina knarkplantor i hennes rabatt.
Citera
2013-03-25, 12:17
Medlem
Köpte på mig 20st typhoon från tanska för ett tag sedan.
Beställde för några dagar sedan 5st Ak47 och 10st big bud.

Det får räcka för den här sommaren. Väldigt jobbigt och svårt för mig att bära runt på stora mängder jord, även om bil finns tillgängligt.

Bara för att få det klart för mig;
Gräver en grop.
Kalkar gropen, antar att man ska ta så mycket att det ser vitt ut överallt?
Sen häller ja i en massa gödsel så det täcker botten (detta är en plätt i en granskog).
Häller i hasselfors p-jord.
Klart.
Senast redigerad av SweCrime 2013-03-25 kl. 12:34.
Citera
2013-03-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Tjenare flashback!

Jag har en kompis som vi kan kalla för ''Kalle'' och han är under 18 år och han vill testa att odla utomhus,
''Kalle'' har varit ute och rekat och har hittat en väldigt bra plats med mycket sol.
''Kalle'' har kollat upp vilken zon det är, zon 2 eller 3 har han berättat för mig att det är.
Vilken strain tycker ni att han ska köra? ''Kalle'' har funderat på lowrider som han har hört att det tar ca. 2 månader från frö till skörd, stämmer detta? Och isåfall så har ''Kalle'' funderat på att sätta runt 20 frön och förväntar sig att minst 15 kommer överleva tills skörd.

Vad ska ''Kalle'' ha för jord, näring och ska han gräva en grop och fylla med jord eller ska han göra en ''buckla'' med gjord att sätta i?

Hur mycket jord behöver ''Kalle'' för cirkus 20 plantor? Han har en ''kompis'' som kan ha all skörd hemma hos sig.

''Kalle'' bor bara hos sin mamma och hon vet inget om hans idé.

Tacksam för svar!

MVH. TimmuTyrner.
Jag fick mig ett gott skratt när jag lästa detta! Hahaha du är allt bra skum du!

Varför inte bara säga att du odlar själv? Varför säga att du bor hemma? Varför säga att du är under 18? Korkad som fan, anyways lycka till med din skitodling!
Citera
2013-03-26, 23:12
Medlem
Blev att jag köpte 20 Thyphoon frön & Mighty Freeze. Känns som att ha en AF i mixen skulle vara bra, så har ni några förslag på en snabb Auto?
Citera
2013-03-27, 10:07
Medlem
TotalT1s avatar
Ni som har ett ställe ni tänker odla på, hur ser platsen ut? Behöver lite inspiration var fan jag ska leta någonstans...
Citera
2013-03-27, 10:12
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalT1
Ni som har ett ställe ni tänker odla på, hur ser platsen ut? Behöver lite inspiration var fan jag ska leta någonstans...

Ett ställe med jord och så mycket sol som möjligt är vad du vill ha. Går att odla i princip i vilken jordmån som helst, beroende på jordmån måste du komplettera med jord och näring. Prio ett är alltså en plats med mycket sol, resten går att ordna.
Citera
2013-03-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Ett ställe med jord och så mycket sol som möjligt är vad du vill ha. Går att odla i princip i vilken jordmån som helst, beroende på jordmån måste du komplettera med jord och näring. Prio ett är alltså en plats med mycket sol, resten går att ordna.
Jo var som helst går ju bra om mar tänker på plantans växt, men man måste räkna in säkerhetsfaktorer också. Är det ett ställe där många går promenader, går med hunden eller till och med plockar bär? Försök hitta ett ställe så långt från civilisationen du kan.
Citera
2013-03-27, 15:23
Medlem
C9h18o6s avatar
Hej tänkte bara kolla med er om dessa frön i zon 1-2

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/nl-automatic.html
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/kalashnikova-automatic.html
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/sweet-mango-automatic.html

Är detta någon som man kan få något utav i sveriges kungarike? kommer dessa att hinna blomma klart om man sätter ut dessa ibörjan på maj med för-vegg i ca 2-3 veckor?

jätte för svar // c9
Citera
2013-03-27, 16:27
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Hej tänkte bara kolla med er om dessa frön i zon 1-2

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/nl-automatic.html
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/kalashnikova-automatic.html
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/sweet-mango-automatic.html

Är detta någon som man kan få något utav i sveriges kungarike? kommer dessa att hinna blomma klart om man sätter ut dessa ibörjan på maj med för-vegg i ca 2-3 veckor?

jätte för svar // c9

Det är ju AF-frön så det ska ju absolut gå.
Citera
2013-03-27, 21:14
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Hej, jag är en nybörjare som hade tänkt att börja odla. Vad har ni för tips för en noob? Vilken sort ska jag börja med? Vart ska jag odla? Etc...
Citera
2013-03-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Hej, jag är en nybörjare som hade tänkt att börja odla. Vad har ni för tips för en noob? Vilken sort ska jag börja med? Vart ska jag odla? Etc...
Vart du ska odla vet endast du. Det enda tipset vi som utomstående kan ge är att finna ett ställe som bärplockare och jägare inte är intresserade av. Söderläge är att föredra.
Citera
2013-03-27, 23:19
Medlem
Jag och en polare gör vår första odling i år!
Vi kommer satsa på 50 st AK47 auto... Ska ut och leta ställe att sätta våra damer på så snart som möjligt. Vi hoppas på en lyckad första sommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in